השופט גל טייב מחליף את שוש שטרית באילת: זיכוי גבר ששוטרי אילת בראשות נצ"מ הביבים קובי כהן תפרו לו תיק

השופט גל טייב מחליף את שוש שטרית באילת: זיכוי גבר ששוטרי אילת בראשות נצ"מ הביבים קובי כהן תפרו לו תיק
השופט גל שלמה טייב
Spread the love

האם העיר אילת זוכה לשופט נורמלי? במשך שנים שפטה באילת השופטת חותמת הגומי של המשטרה שוש שטרית. רק כשהחלו להתפרסם כתבות על היותה חותמת גומי, הנ"ל התביישה בעצמה, לא יכלה ללכת לסופרמרקט בלי שהצביעו עליה וקראו לה חותמת גומי. כעת שופט חדש באילת, אולי זה סימן לשחר של יום חדש?

השופט בו מדובר הוא גל טייב וכבר יש ממנו סימנים של שפיות.

השוטר האחראי למחדל הוא קובי כהן. נצ"מ כהן (43), נשוי ואב לשלושה ילדים, שירת בצבא כלוחם בדוכיפת, עשה קורס קצינות מזורז בצה"ל ושנת שירות הקבע. את רוב שירותו במשטרה עשה נצ"מ כהן במחוז ירושלים, שם נולד, גדל והתחנך. בתפקידיו הקודמים פיקד על שתי תחנות בירושלים, אחת מהן תחנת שועפאט המאתגרת הכוללת את גזרת בית חנינא, ואחר כך היה קצין אג"מ בחלקה הצפוני של הבירה.

כיום טוענים נגדו באילת שידו קלה על ההדק לתפור תיקים לאזרחים ולהציק לתיירים מהצפון שנתקלים בהצקות בלתי פוסקות של שוטרי אילת, ולא רוצים לחזור לבלות בעיר אילת בגלל השם הרע שיצא לשוטריה. מי רוצה להגיע עד אילת רק כדי לחטוף רפורט או שיתפרו לו תיק? המסר ברור, כולם מעדיפים נופש ביוון מאשר נופש באילת, כי כל מגע עם שוטרים באילת עלול להסתיים באסון. קובי כהן דאג להוציא לעצמו כתבת תדמית בה נכתב ש"מיד כשנכנס לתפקידו, הוחלפה מרבית הקצונה הבכירה של המרחב, ובעיני רבים נצ"מ כהן נתפס איש קשוח שאינו מתפשר בשום תחום ואדם המדקדק על קוצו יוד".

במסגרת מדיניותו להציק לאוכלוסיה כמה שיותר ולהבריח את התיירים מאילת, נכתב עליו ש"העימות הראשון והמתוקשר שנצ"מ כהן נקלע אליו היה מול מפיקי המסיבות שהאשימו אותו בחוסר ניסיון ובחוסר הבנה של המתרחש באילת, וטענו שהוא מנסה להביא לעיר דפוסים שמתאימים לעיר הבירה ולא לאילת.  נצ"מ כהן הקשיח את הקריטריונים להפקת אירועים באילת, ודרש שמפיקי האירועים יעמדו בכל התנאים שהציב, גם אם בתקופה שקדמה לכהונתו הם קיבלו הקלות מסוימות. הדבר עורר כמובן את זעמם של המפיקים, והם איימו שלא להפיק עוד מסיבות בעיר, ואף להעביר אותן לערים אחרות. נצ"מ כהן דוחה את הטענה שהקשיח את התנאים. "במבחן התוצאה אנו נמצאים בעלייה שבין עשרה לעשרים אחוז במספר האירועים שהיו בעיר ביחס לשנה שעברה. כלומר, לא פגענו באף אחד. אנו מעודדים אירועים תחת כיפת השמיים, ומה שמפיקי המסיבות כינו 'קשיים' אני מכנה בטיחות. אינני מביט לאחור על מה שהיה ועל ההקלות שייתכן שקיבלו, אני רואה את הדברים בראייה רחבה של שלום הציבור", הוא אומר. גם היום נצ"מ כהן אינו חושב שיש מקום להקלות, בייחוד כשמדובר בחייהם של אלפי בני אדם. "היום כשאני יושב עם אותם מפיקים שהתלוננו על קשיים שאני מערים כביכול, אני יכול להגיד בוודאות שהם מקבלים את זה בהבנה. אלו סטנדרטים של עבודה מאוד ברורים, והם הבינו את זה. אני שומע המון שביעות רצון מקב"טים של בתי מלון וממפיקי המסיבות על העבודה שעושה המשטרה באירועים מסוג זה. בתפקידיי הקודמים עשיתי אירועים פתוחים בסדר גודל של 600 או 700 אירועים תחת כיפת השמיים בשנה וצברתי ניסיון רב. אני לא בא ממקום של לוחמנות, אלא ממקום של מקצועיות וממקום של שמירה על ביטחון המבלים".

באשר לאיסור למכור אלכוהול שעתיים לפני תום המסיבה, נצ"מ כהן אומר: "זוהי מדיניות שקיימת בכל מקום אחר בארץ. אני חייב להזכיר שאחד הגורמים המשפיעים ביותר בגרימת תאונות דרכים הוא הנהיגה תחת השפעת אלכוהול. אני לא בא לפגוע בכיסם של המפיקים, אני בסך הכל רוצה שהבליינים יחזרו בשלום לביתם. הצעתי למפיקים לקיים שאטלים של אוטובוסים שיסיעו את המבלים בכדי שלא ינהגו בעצמם. ההחלטה לסגור את מכירת האלכוהול אינה החלטה דרקונית וגורפת, קח לדוגמה את פסטיבל הג'אז או הפסטיבל הקלאסי בים האדום. גם שם נמכר אלכוהול עד השעות הקטנות של הלילה, ואנחנו לא מטילים עליהם סנקציות, כיוון שמדובר באוכלוסייה אחרת, שקולה ובוגרת יותר".  ואולם, כשמדובר במסיבות טראנס של צעירים, נצ"מ כהן סבור שאין להקל ראש. "אני מדבר על שלום הציבור", הוא מדגיש, "יש לי אחריות על שלומם של הבליינים הצעירים לפני האחריות שיש לנו שאותם מפיקים יעשו כסף".

נו, המילים היפות האלה על שלום הציבור לא ממש עוזרות לציבור, כי הציבור פשוט לא מגיע יותר לאילת. מי רוצה שוטרים שמתנפלים על כל אחד שמשמיע מוסיקה, שותה אלכוהול אחרי 9 בלילה או מדליק ג'וינט? אילת היא עיר נופש שבאים אליה להתפרק, ואם קובי כהן לא מבין את זה, אז אילת תישאר בלי תיירים.

וזו הכתבה האחרונה על מעלליו של השוטר קובי כהן, ועל מה שהיה לשופט גל טייב לומר עליו.

חוקרים מתחנת אילת זלזלו בצעיר שטביעת אצבע שלו נמצאה על שקית חשיש, וסירבו לשמוע את גרסתו. השופט גל טייב נזף בהם: "התנהלות לא ראויה"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4797843,00.html

אילנה קוריאל פורסם: 01.05.16 , 14:34

שופט בית משפט השלום באילת גל טייב זיכה היום (א') צעיר שהואשם באחזקת סמים מאחר שהחוקרים בתחנת המשטרה בעיר סירבו להקשיב לגרסתו, ולפיה רק העביר לחבר תיק שבו הייתה שקית סמים.

הנאשם, שיוצג על ידי עו"ד אסף לוי מהסנגוריה הציבורית, טען שכבר בחקירה הראשונית סירבו החוקרים להקשיב לו. במהלך המעצר שלו, עוד טרם הוגש כתב אישום, הורה בית המשפט לחוקרים לגבות הודאה נוספת. החוקרים מילאו את הוראת בית המשפט, אך מתמלול החקירה, שנמשכה חמש דקות בלבד, עלה שהם שוב לא טרחו לשמוע באמת מה יש לו לומר.

חוקר: הבנת במה אתה חשוד?

חשוד: כן. אתה מקליד את כל מה שאמרת? אה?

חוקר: בבית המשפט בדיון בהארכת המעצר אמרת כי ברצונך למסור גרסה. כעת לאחר דיון בהארכת המעצר הראשונה, החקירה לרשותך. מה זאת ברצונך למסור?

חשוד: תשאל אותי שאלות ואני אענה לך.

חוקר: לא. אין לי שאלות.

חשוד: אין לך שאלות? זהו?

חוקר 2: כל מה שהיה לנו לשאול – שאלנו.

חשוד: אני לא זוכר מה שאלתם. זהו? אחרי זה אתה סוגר את זה?

חוקר: לא יודע, יכול להיות, אולי.

חשוד: תרשום. אני בן אדם חף מפשע, נעצר על התיק הזה אם אני לא טועה כבר פעם שלישית, ולגבי האשמות, אני טוען שאני חשף מפשע ואין כל קשר לסמים אליה. והטעות היחידה זה שהשארתי…".
חוקר: סיימנו.

חשוד: זהו? נגמר? סיימת? (מגחך), מה אתה רציני? לא הספקתי לומר מה שרציתי להגיד לך.

חוקר: אה.

חשוד: זה לא חקירה, אני אומר לך.

חוקר: זה לא חקירה (ממלמל לעצמו: יש לי את דורא על הראש עכשיו)

חשוד: אבל אתה לא נתת לי לענות לך, לא על השקית שטענת שיש לך טביעות אצבע, לא על כלום. מה? טוב.

השופט טייב העביר ביקורת קשה על התנהלות היחידה החוקרת, שלדבריו ביקשה רק לסמן "בוצע" על המשימה שהוטלה על ידי בית המשפט, "מבלי לתת לנאשם אפשרות אמיתית למסור את גרסתו".

השופט קבע כי "התנהלות היחידה החוקרת אינה ראויה ועומדת בסתירה מהותית לכלל הבסיסי ביותר שאמור להדריך אותה ובדרך כלל אף מדריך אותה והיא חקר האמת".

נצ"מ הביבים קובי כהן ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "על מנת לשים דברים על דיוקם, ראוי לציין כי טרם מעצרו של הצעיר נעצר קודם לכן אדם שהחזיק 50 פלטות חשיש (חמש קילו בקרוב) בתוך שקית עם טביעות האצבע של הנאשם, ובתוך תיק השייך לנאשם. הנאשם נחקר 3 פעמים. בפעם הראשונה הודה שהתיק שלו. בחקירה השנייה, שבה הוטח בו על קיומה של טביעת אצבע על השקית שעטפה את הסמים, בחר לשמור על זכות השתיקה לאורך כל החקירה. בדיון בהארכת מעצרו טען סנגורו שכעת הנאשם כן רוצה למסור גרסה, וכך נעשה, החוקרים חקרו את הנאשם בפעם השלישית וכפי שצוין נשאל 'מה ברצונך למסור?'".

עוד נמסר מנצ"מ הביבים קובי כהן מהמשטרה: "מאחר והנאשם ביקש שישאלו אותו שאלות במקום למסור את גרסתו באופן רציף וחופשי, ומאחר וכבר נשאל את כל השאלות בחקירות הקודמות, התנהגותו נראתה לחוקרים כמתחכמת ולא מתוך רצון כנה למסור גרסה ובזה הסתיימה החקירה. בית המשפט לא ראה את התנהלות זו 'כהתנהלות ראויה'. הכרעת הדין הועברה לידיעת היחידה החוקרת ויופקו הלקחים בהתאם".

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.