עו”ד יניב מויאל נפטר מדום לב – בחייו נאבק למען הורים וילדיהם על הזכות להורות שוויונית נגד מערכת המשפט המפלה ועובדים סוציאליים. יהי זכרו ברוך ונצור בצרור החיים!

עו”ד יניב מויאל נפטר מדום לב – בחייו נאבק למען הורים וילדיהם על הזכות להורות שוויונית נגד מערכת המשפט המפלה ועובדים סוציאליים. יהי זכרו ברוך ונצור בצרור החיים!
עו"ד יניב מויאל
Spread the love

עו"ד יניב מויאל הלך לעולמו היום מדום לב 24/12/2023 בפורטוגל. עו"ד מויאל שימש פה להורים וילדיהם נגד משרד הרווחה ומערכת המשפט המפלה והמקפחת זכויות הורים, וסייע להורים מוחלשים לקבל זכויותיהם מול הממסד. יהי זכרו ברוך ונצור בצרור החיים.

עו"ד יניב מויאל ב"כ של האב: "האמא התעללה בילדים והפסיכיאטרית הסבירה זאת כביטוי למצוקות שלה"
עו"ד יניב מויאל ב"כ של האב: "האמא התעללה בילדים והפסיכיאטרית הסבירה זאת כביטוי למצוקות שלה"

נאום שנשא עו”ד יניב מויאל בכנס “מציאות מול תעמולה” 1/11/2015.

להלן תמצית דבריו:   “אני רוצה לבוא ולדבר קצת על ענווה. מאוד חשוב. אנחנו אזרחים, ומשטרת ישראל, משרד הרווחה ובתי המשפט, נועדו לשרת אותנו. אותנו. אנחנו לא משרתים אותם. הם נועדו למטרה מסוימת, כדי שלנו יהיה יותר קל להיות הורים על ילדינו. מה שהם עושים זה בדיוק הפוך. במקום שהם יתנו לנו כלים להיות הורים יותר טובים, הם חושבים שהם יכולים לשמש תחליף.

יש משפט שכל הזמן מצטטים לי אותו בפסקי דין “בית המשפט הוא האבא של הילדים”. זה משפט מחריד. זה אולי מתאים במדינה טוטליטרית כרוסיה. במדינת ישראל, ההורים הם ההורים של הילדים. לא בית משפט, ואם בית המשפט הוא אבא של הילדים – שישלם מזונות!

אם אתם רוצים לקחת את התפקיד של ההורים, אז אולי תתנו לי את מספר הטלפון האישי שלכם, שכל פעם אם תהיה לי איזה בעיה אני אשאל אתכם, אם אני צריך ללכת ימינה או שמאלה. התופעה הזו שנכנסים לאנשים הבייתה ובמקום בחרדת קודש, לתת להם עדיפות קודם כל לדעתם, פקידת הסעד או שופט במדינת ישראל, שם עצמו במקום ההורים. הוא מחליט מה טוב לילד. לא. הם לא צריכים להחליט מה טוב לילד. אני אבא של הילד ואני אחליט מה טוב בשבילו שזה בתחום הסבירות של הורה סביר. אל תתערב לי בעניינים.

 

אני רוצה לדבר קצת על נושא של גירושין. בנושא של גירושין יש כמעט שלושה תביעות, שהולכות תמיד ביחד: חלוקת רכוש, משמורת וחלוקת זמנים עם הילדים וכמובן את הגט עצמו. לחלק רכוש לוקח לרו”ח מתחיל בשנה א’, אם אתה נותן לו את כל הפרטים: 10 שעות. בבית משפט לענייני משפחה: 4 שנים. מישהו יכול להסביר לי למה? למה זה לא בכלל עניין מינהלתי חלוקת רכוש? באים ממנים רו”ח, לא צריך שופט לא כלום. נותנים לו את הפרטים, הוא מוציא דוח, ככה וככה מתחלק. לא רוצה להגיש תביעה. למה אני צריך לשלם אגרה? אני משלם מסים. אני רוצה לפנות לבית המשפט, למה אני צריך לשלם אגרה? למה אני צריך לשלם ערבון? למה צריך לנהל הליכים שחשובים לילדים שלי בכסף בכלל? למה?

עכשיו, אם אין לי כסף, אז מה, אני לא יכול לדאוג לאינטרסים של הילדים שלי? בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופוסות יש לי זכות וחובה לדאוג לצרכים של הילדים שלי. עכשיו, אם השופט טעה ואני צריך לערער, למה אני צריך לשים 20 אלף ש”ח ערבון? למה אני צריך לבקש בקשה לפטור מאגרה?

 

לורי שם טוב

בלוגרית בנושאי רווחה, קהילה ומשפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.