הפסד צורב לפרקליטה תופרת התיקים ג'ניה קליימן: הקטין שיחק בשלג והשוטרים פיברקו שהשליך אבנים. השופט בן ציון גרינברגר זיכה ביהמ"ש מחוזי ירושלים ת"פ 3550-03-15

הפסד צורב לפרקליטה תופרת התיקים ג'ניה קליימן: הקטין שיחק בשלג והשוטרים פיברקו שהשליך אבנים. השופט בן ציון גרינברגר זיכה ביהמ"ש מחוזי ירושלים ת"פ 3550-03-15
השופט בן ציון גרינברגר
Spread the love

בן ציון גרינברגר לא ממש שופט מוצלח, בלשון המעטה. בן ציון גרינברגר ידוע כשופט שקיבל קידום למחוזי כי כתב פסק דין בו הטיל קנסות אסטרונומיים נגד סרבן גט, אבל כשהגיעה אליו סרבנית גט, הוא ויתר לה מנימוקים פמיניסטיים. הפעם הגיע אליו קטין ערבי, בתיק שניסתה לתפור הפרקליטה ג'ניה קליימן, באישום השלכת אבנים לעבר הרכבת הקלה. שימו לב שאת דו"ח המעצר כתב שוטר בשם אברהם קליימן. האם יש קשר בין ג'ניה ואברהם? הנאשם טוען שהוא שיחק בשלג והוא וחבריו זרקו אחד על השני כדורי שלג. איך זה נהפך לאישום על השלכת אבנים וסיכון חיי אדם? תפירת תיקים ע"י שוטרים ופרקליטים כמובן.

כפי שעולה מגרסאות הצדדים, המחלוקת שלפנינו מתרכזת בשאלה מה זרק הנאשם, לעבר מה יידה אותו ומה היו הכוונות שלו. המאשימה טוענת כי ראיות התביעה מתבססות  בעיקר על זיהוי השוטרים, אשר ישבו ברכב וראו את הנאשם זורק בזמן אמת ומיד לאחר מכן עצרו אותו; כאשר יש בכך כדי להוכיח מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם ביצע את המיוחס לו. המאשימה מבקשת מבית המשפט לקבוע כי שני החפצים שנזרקו היו אבני או חפץ קשיח שאינו שלג וכי האבני נזרקו לעבר הרכבת, כאשר אחת מה פגעה באוטובוס. כמו כן מבקשת ב"כ  המאשימה ג'ניה קליימן לייחס לנאשם את הכוונה לסכן חיי אדם מכוח כלל הצפיות.

מתברר שהשוטר הנוכל רס"ן אביעד אליהו שיקר וטען שראה אבן בגודל של כדור שלג, מסר לבית המשפט תצלום אוויר עם שרטוט של צומת אחרת לגמרי ממקום האירוע, והכל כדי להטעות את בית המשפט. הדבר התגלה בחקירה נגדית. בדרך כלל סנגורים מטעם הסנגוריה מוותרים על חקירה נגדית של שוטרים, כי הם לא מאמינים שבחקירה של שוטרים יוכלו להוכיח שהם משקרים, אבל הנה עובדה. הפעם זה הצליח.

אם הקטין היה יהודי ולא ערבי, בן ציון גרינברגר היה מרשיע אותו.

בתמונה השופט בן ציון גרינברגר, עלה ארצה מארה"ב, למד בישיבה יוניברסיטי. הפליא בגברים ואבות מירושלים את מכות מצריים.

פסק דין – בית משפט לנוער בביהמ"ש מחוזי בירושלים ת"פ 3550-03-15 מדינת ישראל נ' פלוני, קובץ pdf

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.