גיא פלג עבר על החוק כשחשף זהותו של קטין ערבי בניגוד לסעיף 24 לחוק הנוער טיפול והשגחה

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p3VHfi-ME

גיא פלג, הוא כתב בערוץ 2 הצמא לסקופים. פלג לא יוותר על סקופ טוב, במיוחד אם הוא "צהוב". מה שמפליא זה שזורמים אליו אין סוף סיפורים וסקופים על התעללות רשויות הרווחה שופטי משפחה ונוער בילדים יהודיים, אבל את הסיפורים האלה הוא מסרב לפרסם. כאשר מביאים לו סיפורים על נוער ערבי, לפתע פתאום אין לו שום בעיה לשדר את הסקופ ולצפצף על הוראות החוק, אשר אוסרות עליו לפרסם תמונות של קטינים.

גיא פלג הוא כתב תאב פרסום עבר על החוק וחשף בערוץ 2 את זהותו וצילומיו של קטין, וזאת אך ורק מתאבת פרסום, כדי שהצופים יתמוגגו עד כמה הוא יודע להביא חשיפות, גם כשמדובר בעבירה על החוק. עם כל הסימפטיה לגיא פלג, הפרשה הייתה נעלמת ונשכחת לולא הוא זה שמונע מרבבות הורים להגיע לתקשורת ולחשוף את הפשעים שמחוללים שופטים במשפחתם כשהטענה הרווחת בפיו: "חל על התיק חיסיון על פי סעיף 24 לחוק הנוער".

במקרה זה הוגשה תלונה נגד גיא פלג על כך שעבר על החוק. במקום לנצל את ההזדמנות ולטעון כי זכות הציבור לדעת במי מדובר גוברת על הוראת חוק הנוער הארכאי, פלג התקפל, השתפן, והביע צער על כך שעבר על החוק.

כאשר מדובר בקטין ערבי שניסה לדקור יהודים חוק הנוער טיפול והשגחה צריך לסגת מפני זכות הציבור לדעת, וזו הייתה הזדמנות פז עבורו לנצל את ההזדמנות ולהילחם על חופש העיתונות.  במקום זה גיא פלג יצא עלוב ומושפל.

העיתונאי והבלוגר משה הלוי "הלמו" הגיש תלונה נגד גיא פלג:

"ביום שישי ערב שבת, בתאריך 30.10.2015 בשעה 20:00 בתוכנית אולפן שישי בערוץ 2, שידר הכתב לענייני משפט של חדשות 2 גיא פלג, כתבה על קטין בן 13 שהוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון לדקור אזרחים בירושלים. בעוד שהערוצים האחרים הקפידו לחסות ולא לזהות את הקטין בתמונתו ובשמו, זאת על פי החוק, ציפצף הכתב גיא פלג על החוק ומסר את שמו, זהותו וצילומו של הקטין, וזאת בניגוד לחוק הנוער האוסר על חשיפת פרטיהם של קטינים המואשמים בביצוע עבירה. הכתב גיא פלג ביצע עבירה בניגוד לאיסור הפרסום הקיים בחוק הנוער."

מצ"ב תגובת הרשות השנייה שניתנה 4 חודשים לאחר הגשת התלונה.

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נציב פניות הציבור, תשובה למשה הלוי, קובץ pdf

Document-page-001 Document-page-002

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.