הפסיכיאטר אבנר אליצור מנהל ביה"ח אברבנאל תופר תיקי אונס לגברים טעה בזיהוי פוסט טראומה מינית – דליה גנות נזפה בו ת"א 4057-05-10

הפסיכיאטר אבנר אליצור מנהל ביה"ח אברבנאל תופר תיקי אונס לגברים טעה בזיהוי פוסט טראומה מינית – דליה גנות נזפה בו ת"א 4057-05-10
רונה קמחי אונטר
Spread the love

אבנר אליצור מנהל בית החולים אברבנאל לבריאות הנפש מתגלה בפסק דין זה של השופטת דליה גנות כשקרן מניפולטיבי, רשלן שלא בודק חומרי רקע, רשלן שלא שולל תסמיני בריאות נפש מעורערת כמקור להגשת תלונות שווא, ושבקלות אפשר לעבוד עליו ולספר לו על פוסט טראומה מאונס שבכלל לא היה, כי אין לו היכולת להבחין בית מתלוננת אונס אמיתית, למתלוננת שווא.  וזה הטיפוס שמנהל את המחלקה לבריאות הנפש הכי מפורסמת בארץ?

לפנינו מקטעים רלבנטיים מתביעה אזרחית של 4 נשים נגד עו"ד אורי דניאל, בה האשימו אותו באונס במסגרת קבוצה ללימודי פילוסופיה מעשית, שהמוטו בה היה מין חופשי ככל הבא ליד בהשראת התרבות הפרעונית. עוה"ד שייצגה את הנשים שהתבררו כשקרניות ומעלילניות שווא היא עו"ד רוני אלוני סדובניק. הנשים בהן מדובר הן רונה קמחי אונטר, ריקי שחם רביצקי ועוד שתיים.

עו"ד אורי דניאל טען להגנתו שהוא כושף ע"י ריקי שחם רביצקי, שדמיינה את עצמה לאלילה מצרית בשם חצ'יפסוט, ושכולם השתחוו לה, והאמינו שבפולחנים המצריים העתיקים היה נהוג לקיים יחסי מין כחלק מפולחני ההערצה למנהיגה שחם רביצקי, אשר מתקשרת עם המתים מהתרבות הפרעונית.

כאשר התגלה סכסוך עסקי ביניהם, הוא תבע את ריקי שחם רביקצי על שכר טרחה, והיא בתמורה ארגנה לו תביעת אונס שאנס אותה ועוד 3 בנות. אחת מהן היא רונה קמחי אונטר. זו, שכרה באמצעות עו"ד רוני אלוני סדובניק את שירותי הפסיכיאטר אבנר אליצור, מנהל אברבנאל לא פחות ולא יותר, אשר כתב חוות דעת שקרית, כאילו הוא אבחן תסמינים של אונס ברונה קמחי אונטר ע"י הופעה של סימפטומים של פוסט טראומה לצמיתות. אבנר אליצור / Elitzur Avner הוא מנהל כללי של המרכז לבריאות הנפש אברבנאל, יליד 1936, דור שישי בישראל. נשוי, אב לשלושה. בוגר בית הספר ביל"ו ותיכון צייטלין. שירת בצה"ל בשנים 1955-1953. למד רפואה באוניברסיטה העברית.

התברר שהכל היה בלוף אחד גדול. אבנר אליצור לא אבחן שום דבר וסתם כתב מסכת של שקרים נגד אורי דניאל. מסתבר שמאוד קל לעבוד על הפסיכיאטרים ולספר להם ש"עברתי אונס". מספיק לבכות קצת, ומקבלים חוות דעת אשר בדרך כלל משמשת חיזוק לטענות האונס.

אלא שהתיק הגיע לשופטת דליה גנות, והיא הצליחה להבחין מבעד לערפל השקרים, כי חוות הדעת של אבנר אליצור שקרית לחלוטין. השופטת קבעה כי הוא טעה לחלוטין בחוות הדעת בה כתב שהיא סובלת מפוסט טראומה "לצמיתות" כתוצאה מאונס, כי הגברת בכלל לא סבלה פוסט טראומה, ולא הייתה במצב של הדחקה או הכחשה, אלא להיפך, ששה לצאת לקרב ולתקוף את אורי דניאל באמצעות תלונת שווא.

השופטת דליה גנות קבעה שהיו סתירות בגרסאות המתלוננת והוא אבנר אליצור בכוונה לא התמודד עם הסתירות האלה. הוא אפילו לא ציין את התוכן של הזכרונות הקשים שמציפים אותה, וסתם הפריח סיסמאות באוויר. אליצור עצמו הודה שאם לא הייתה המתלוננת מתלוננת על האונס, אז כל התסמינים שלה היו מאובחנים כחרדה ודכאון גנטיים, שקשורים לאופי שלה, ולא לאירוע האונס לו טענה. הוא גם הודה שלא טרח לאסוף את כל המסמכים הרפואיים על מצבה הנפשי והטיפולים שעברה לפני האונס, כך שהוא הזדרז לתת חוות דעת רשלנית, ולא טרח לאסוף ולנתח מקורות מידע.

הנה לפנינו דוגמא מוחשית איך פסיכיאטרים מהוללים בקהילתם מוכרים את חוות הדעת שלהם לכל המרבה במחיר, ושלמעשה אם פסיכיאטר כמוהו שמנהל את אברבנאל טעה בזיהוי תסמיני פוסט טראומה מאונס, פירושו של דבר שאף פסיכיאטר לא יכול לאבחן שאישה עברה אונס, אם היא משקרת. כך שכל הטענה בבתי המשפט שאפשר לחזק דברי אישה שעברה אונס באמצעות מה שסיפרה למי שמטפל בה, אינן מבוססות, כי הפסיכיאטרים עצמם, והבכירים שבהם, לא מסגלים להבדיל בין אונס אמיתי לאונס מדומה.

אורי-דניאל-ריקי-שחם-פסק-דין-דליה-גנות

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.