רשלנות עו"ס בלהה אגוזי ממועצה מקומית כוכב יאיר גרמה לאישה נזקים בלתי הפיכים. השופטת הילה גרסטל חייבה את העו"ס בלהה אגוזי בהוצאות ומתחה עליה ביקורת קשה – ת"א 3129-09-07

Spread the love

כל הכבוד לשופטת הילה גרסטל, שהיתה נשיאת ביהמ"ש מחוזי מרכז, אשר פסקה 5,000 ש"ח + מע"מ הוצאות נגד עו"ס בלהה אגוזי ומועצה מקומית כוכב יאיר שהגישה בקשת סרק על תביעת רשלנות נגדה. התובעת יעל שרר, תבעה באופן אישי את פקידת הסעד בלהה אגוזי, על רשלנות ואת המועצה המקומית כוכב יאיר שהעסיקה אותה. בתביעה נרשם שנגרמו ליעל שרר נזקים כתוצאה מהתעללות מינית שעברה מבן זוגה לשעבר, עו"ס בלהה אגוזי והרווחה, התרשלו, לא טיפלו בתלונותיה. בסופו של דבר בן זוגה לשעבר של יעל שרר הורשע בתיק הפלילי שהוגש נגדו, ונגד פקידת הסעד בלהה אגוזי נכתבה ביקורת חריפה ביותר.

הילה גרסטל. פרידה מבית המשפט המחוזי מרכז
הילה גרסטל. פרידה מבית המשפט המחוזי מרכז

השופטת הילה גרסטל, כתבה, כי הגרסה העובדתית של יעל שרר, מתבססת על כך שפקידת הסעד פעלה בשוויון נפש לאפשרות גרימת הנזק שנגרם לה. השופטת ציטטה מתוך הכרעת הדין שניתנה ביום 16.6.02 בתיק הפלילי נגד בן זוגה לשעבר של יעל שרר דברים חמורים ביותר שנכתבו על עו"ס בלהה אגוזי:

"אין זה ממנהגי להעריך תפקודו ואופיו של עד כשאין הדבר דרוש להכרעה בעניין בו מעיד העד.

ואולם בענייננו, הדבר נדרש הן לצורך ההכרעה והן משום שמוצאת אני כי מחובתי להביע ולו מורת רוח מאופן הטיפול של בלהה בתלונה שהועברה אליה ובפרט נוכח העובדה שהיא עדיין משמשת בתפקיד מנהלת מחלקת הרווחה בישוב כוכב יאיר.

… אמירותיה אלה של בלהה אינן מתיישבות עם חומר הראיות ולצערי אף לא עם תפקידה והאמון הניתן בה בעת מילוי תפקידה.

… אכן מי שאינו מסוגל למלא תפקיד חשוב, קשה ותובעני זה אולי ראוי שלא יעשה כן כלל, ולא ישלה את הסביבה הנותנת בידיו אמון רב כי הוא מבצע תפקידו".

השופטת הילה גרסטל חייבה את עו"ס בלהה אגוזי והמועצה המקומית כוכב יאיר בהוצאות בסך 5,000 ש"ח + מע"מ.

כל שופט ישראלי מצוי, היה מעיף את התביעה כשמדובר בעובדת סוציאלית הפרה הקדושה של בתי המשפט, אולם השופטת הילה גרסטל, כבר אז, התגלתה כחומר אנושי מסוג אחר ולא חששה להיכנס בעו"סית השקרנית. כשמינו את הילה גרסטל כמנהלת נציבות הביקורת על הפרקליטות, סמכו על היושרה ואומץ הלב שלה.

סרטון הפרידה של השופטת הילה גרסטל מביהמ"ש המחוזי-מרכז.

החלטת השופטת הילה גרסטל, ביהמ"ש המחוזי מרכז ת"א 3129-09-07, בלהה אגוזי ומועצה מקומית כוכב יאיר נגד יעל שרר, החלטה, קובץ pdf

Document-page-001 Document-page-002Document-page-003 Document-page-004

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.