נפתחה לשכת רווחה במועצה מקומית להבים – המשמעות עבור משפחות חד הוריות שהילדים שלהם ישמשו סחורה לעובדים הסוציאליים

Spread the love

נפתחה לשכת רווחה במועצה מקומית להבים – המשמעות עבור משפחות חד הוריות שהילדים שלהם ישמשו סחורה לעובדים הסוציאליים

המחלה לשירותים חברתיים להבים מועצה מקומית להבים
המחלה לשירותים חברתיים להבים מועצה מקומית להבים

יותר מעשרת אלפים ילדים מוצאים מבתיהם ומנותקים מהוריהם בכל שנה על ידי רשויות הרווחה לעיתים שלא לצורך. משפחות רבות נותרו עד עתה חסרות אונים מול החלטות העובדים הסוציאליים.

בתחילת מרץ 2014 פורסמו מסקנות מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, שבדקה כיצד ניתן לשפר את הטיפול בנושא. על פי מסקנות ועדת סילמן – העו"ס נמצאו ממלאות תפקידן במקצועיות וללא פגם. לדברי עו"ס חנה סלוצקי, חברת ועדת סילמן – מה שנעשה היום הוא בהחלט בסדר ורק צריך להוסיף דברים נוספים. העובדים הסוציאליים נמצאים תחת מכבש של אלימות ושל יציאה נגד אנשים מסוימים.

כעת נפתחה לשכת רווחה חדשה במועצה מקומית להבים. המשמעות היא, כי יש לשכת רווחה וצריך לספק לעובדים הסוציאליים תעסוקה. הורים לא יקבלו עזרה כספית או סיוע מהרווחה – הלשכה עצמה הוקמה כדי להרחיב את המערך הסוציאלי העצום ממילא. קרי, להמציא יש מאין. מדובר בלשכה מיותרת חסרת ערך ותועלת לציבור המשרתת את העובדים הסוציאליים בלבד ואת שר הרווחה. משפחות חד הוריות שיפנו או פנו למועצה האזורית להבים על מנת לקבל הנחה בארנונה או סיוע בהשתתפות תשלום לגני ילדים, ימצאו עצמם ללא הילדים שלהם.

נקווה שההורים לא יפלו פתיים לעובדות הסוציאליות האטומות שיש להן כוח בלתי מוגבל ומערכת המשפט משמשת חותמת גומי על המלצות פקידות הסעד.

איך שלא מסתכלים על זה, המצב הולך ומחמיר – התקציבים של משרד הרווחה גדלים ומתעצמים (תקציב משרד הרווחה שלישי בגודלו במדינה), החוקיים נהיים דרקוניים והסמכויות של העובדות הסוציאליות הולכות וגדלות, מספר מוסדות הרווחה הולך וגדל וכעת אנו רואים שאף לשכות הרווחה נפתחות וצצות כמו פטריות אחרי הגשם. מכל זווית שתסתכלו על זה – הדברים הולכים ומחמירים.

מצורף להלן הזמנה לחנוכת מבנה המחלקה לשירותים חברתיים להבים ביום 15/05/2014 במעמד שר הרווחה. שומר נפשו ירחק.

קישורים:

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.