יעקב כהן בימ"ש לעניני משפחה ראשל"צ – שימוש פסול באמנה לזכויות הילד במטרה להכשיל קשר בין אמא לבתה – תסמונת ניכור הורי

Spread the love

יעקב כהן בימ"ש לעניני משפחה ראשל"צ – שימוש פסול באמנה לזכויות הילד במטרה להכשיל קשר בין אמא לבתה – תסמונת ניכור הורי

"וַיְגַנֵּב אַבְשָׁלוֹם אֶת לֵב אַנְשֵׁי יִשְׂרָאֵל" (שמואל ב' טו, ו)

שעשה עצמו כאילו רוצה לדאוג לזכויותיהם, ובפועל התכוון לדאוג לעצמו בלבד.
נובמבר 2013 – יעקב כהן בימש משפחה ראשלצ – תמש 23693-07-13 – מדובר בזוג הורים גרושים אשר ילדיהם הקטנים בני 11 ו- 7 במשמורת האם, והבת הבכורה (15) במשמורת האב. לטענת האם, הגב' ***, סדרי הראיה אינם מתקיימים עקב הסתה אגרסיבית ובלתי פוסקת של הקטינה כנגד האם ע"י אביה.

השופט יעקב כהן שוחח עם הנערה ארוכות והתרשם כי "הינה נערה מוכשרת, ורבלית, בעלת פתיחות ויכולת ליצירת קשרי שיחה מידיים וטובים", וקבע כי מדובר בנערה בעלת כושר הבחנה ושיפוט ובעלת התפתחות שכלית בשלה ובוגרת וקבע כי נוכח גילה של הנערה המצויה על סף גיל בגרות, יש ליתן משקל מכריע לרצונה שלא לפגוש באמה וכי אין כל ערך למפגשים שיקוימו בכפיה תחת איום בהטלת סנקציות על אביה. כל זאת בכפוף לקיום המפגשים אצל המתאמת ההורית, כפי שהוסכם ע"י הוריה של הנערה ומתוך תקווה כי יעלה בידי המומחית לסייע לנערה לפרוץ את החומה שבנתה בליבה, המונעת ממנה את קבלת חומה ואהבתה של אמה.
כנימוק להחלטתו השתמש השופט בסעיף 12 לאמנת זכויות הילד עליו חתומה מדינת ישראל הקובע כי:

"מדינות חברות יבטיחו לילד המסוגל לחוות דעה משלו את הזכות להביע דעה כזו בחופשיות בכל עניין הנוגע לו, תוך מתן משקל ראוי לדעותיו, בהתאם לגילו ולמידת בגרותו של הילד".

השופט יעקב כהן קבע כי הוא משעה את הסדרי הראיה של הילדה ואמה בכפוף לשיתוף פעולה של הנערה ושל האב עם מומחית (מתאמת הורית). השופט יעקב כהן לא הציג תסקיר פקידת סעד או חוות דעת מומחים נוספים, ולא נימק. יש להצר על העובדה מדוע בחר השופט יעקב כהן לחשוף החלטה מעין זו ובאופן חלקי.

כן לדוגמא איננו יודעים על הרקע של יחסי האמה והילדה ומדוע הילדה הפסיקה לראות את אמה, מי המליץ ומי החליט.

מן המפורסמות הוא כי ילדים שעוברים הסתה וניכור הורי אינם מדברים מגרונם.

תופעת הניכור ההורי היא מציאות איומה בה הורה אחד מסית את ילדיו נגד ההורה השני וגורם לנתק מוחלט ביניהם, לרבות עם בני משפחתם המורחבת וכל מי שבמעגל ההיכרות עמם. ההורה המסית יוצר אצל הילד תפיסת מציאות מעוותת ושקרית, בה נמחקים הזיכרונות הטובים עם ההורה השני ובמקומם נשתלים ביזוי, שנאה ופחד. ההורה המסית גם דואג למנוע כל מעבר של אינפורמציה באשר לילד ולמצבו ומסית גם את הזולת, הבא במגע עם הילד, לבל יעבירו כל מידע שהוא ו/או יאפשרו פתח התקרבות אל הילד. 

הילדים המוסתים לוקים במעין "תסמונת שטוקהולם" – שהיא תופעה פסיכולוגית, תוצאה של מצוקה נפשית קשה, בה קורה היפוך, הגורם לקורבן להזדהות עם התוקפן האלים ולפעול לטובת מטרותיו החולניות. 

הילדים המוסתים, פועלים למעשה כמריונטות, נגד ההורה שנגדו הוסתו. ברגע שמתרחש ההיפוך, הילד הוא סוכן רשע שבוי של ההורה המסית ונדמה לו, שהדברים באים מתוכו ומאיזו מציאות אמיתית כלשהי, שכמובן לא הייתה ולא נבראה, אלא שאין אף אחד בסביבתו שיסתור אותה, או יעורר בה ספק. הילד מתנהג כחסר תודעה לחלוטין, קיצוני מאוד, חירש ועיוור לסיטואציה המפלצתית, אשר פוגעת בו ומעוותת את חייו. 

ההורה המסית אינו רואה בילדו, יצור אנושי בעל זכויות וצרכים, הראוי לקבל ממנו הגנה ושמירה על רווחתו הפיזית והנפשית, אלא מכשיר נוח לניגוח ולפגיעה. הילד הוא רק כלי להשגת  מטרות בעבור המסית  ותו לא!

השופט יעקב כהן אינו מציג תסקיר סעד ולו רק ללמוד על מדיניות משרד הרווחה במקרים מעין אלו, וחוות דעת המומחים השונים.
אולם יש להצר במיוחד על החלטתו החריגה של השופט יעקב כהן לפרסם החלטה זאת כיכול המציגה אוזן קשבת וכיבוד זכויות האזרח בעוד מאות ואלפים החלטות אחרות מתקבלות בבתי משפט אלו בדלתיים סגורות ללא ראיות ואינן מפורסמות, בענייני אימוץ, הוצאת קשישים וילדים בכפייה מביתם ועוד. מדוע יעקב כהן אינו מפרסם את שאר החלטותיו בענייני אימוץ, אפוטרופסות, הוצאת ילדים וקשישים מביתם?
עמיתו לשעבר של כהן, השופט שמואל בוקובסקי אשר נהג פעמים רבות בחוסר דעת, רשעות, וגאוותנות בדלתיים הסגורות – יושב באותו אולם בו כיהן בעבר בוקובסקי.

יעקב כהן - תמש 23693-07-130001
יעקב כהן – תמש 23693-07-130001
יעקב כהן - תמש 23693-07-130001
יעקב כהן – תמש 23693-07-130001
יעקב כהן - תמש 23693-07-130001
יעקב כהן – תמש 23693-07-130001

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=lGObfURxfVY]

קישורים:

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.