עו"ס קורי שולמן מתחזה לפסיכולגית התפתחותית ופיברקה מספר רישוי 34052 הציבור מוזהר מפני עו"ס שרלטנית – תחקיר "הארץ"

עו"ס קורי שולמן מתחזה לפסיכולגית התפתחותית ופיברקה מספר רישוי 34052 הציבור מוזהר מפני עו"ס שרלטנית – תחקיר "הארץ"
עו"ס קורי שולמן נוכלת מתחזה לפסיכולוגית התפתחותית ופיברקה מספר רישוי
Spread the love

תחקיר הארץ מגלה, עו"ס קורי שולמן המתיימרת בתואר "פרופסורית" (סביר להניח שגם את התואר פרופ', הגב' קנתה באיזה מוסד לא מוכר מחו"ל ולא למדה לצורך השגתו), מועסקת באוניברסיטה העברית בירושלים, משתמשת בתואר פסיכולוגית חינוכית וגם פיברקה מספר רישוי  מ.ר. 34052, כשאת עבירות הזיוף והמרמה היא מבצעת על גבי מסמכים של אוניברסיטה העברית בירושלים.

עו"ס קורי שולמן נוכלת מתחזה לפסיכולוגית התפתחותית ופיברקה מספר רישוי שלא קיים
עו"ס קורי שולמן נוכלת מתחזה לפסיכולוגית התפתחותית ופיברקה מספר רישוי שלא קיים

ראו תחקיר הארץ:

https://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/2022-08-28/ty-article/00000182-d8f8-d972-a7d6-d9fc54530000

פרופסורית לעבודה סוציאלית חותמת כפסיכולוגית בעלת רישיון לכאורה על מסמכים רשמיים של אוניברסיטה מכובדת? קשה לתת הסבר ברור לתיאור המוזר הזה, אבל זה בדיוק מה שהתרחש באוניברסיטה העברית בירושלים, המוסד האקדמי המוביל בישראל על-פי הדרוגים הבינלאומיים.

ל"הארץ" הגיעו מסמכים מהם עולה כי פרופ' קורי שולמן, פרופסורית מן המניין בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית בעברית, חותמת תחת התואר "פסיכולוגית התפתחותית מ.ר 34052" על ניירות רשמיים של האוניברסיטה, ובכלל זה אבחונים. תחומי המחקר העיקריים של שולמן, כך על פי אתר האוניברסיטה, הם: "אוטיזם: מסלולי התפתחות, קביעת אבחנה, הבדלים בין בנים ובנות, מצבים נלווים. הורות: דחק הורי, מערכות יחסים הורה-ילד, מסוגלות הורית". עם זאת, היא אינה פסיכולוגית ואיננה מופיעה כלל בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות.

על פניו, מדובר בהתחזות ובעבירה חמורה על חוק הפסיכולוגים. אדם שאינו פסיכולוג אינו יכול להציג את עצמו ככזה, ובוודאי שלא כבעל מומחיות (פסיכולוגיה התפתחותית), וכמובן שאינו יכול להמציא לעצמו מספר רישיון. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "פרופ' קורי שולמן אינה מופיעה בפנקס הפסיכולוגים. ביצוע אבחון פסיכולוגי הוא פעולה מקצועית קלינית שמחייבת רישוי פסיכולוג מומחה. עפ"י סעיף 2 של חוק הפסיכולוגים חל איסור על מי שאינו פסיכולוג לעסוק בפסיכולוגיה".

כל ניסיונותיי לדבר עם פרופ' שולמן עלו בתוהו. גם דוברות האוניברסיטה העברית אינה מספקת הסברים. בתגובתה נאמר כי פרופ' שולמן לא רוצה לדבר, אם זאת הודגש כי לא מדובר ב"אבחונים" אלא ב"מפגשים לצרכי מחקר בלבד". "פרופ' שולמן, מהחוקרות המוערכות והבכירות בביה"ס לעבודה סוציאלית, עוסקת במחקר שאוסף נתונים להבנה וניתוח תסמונת אוטיזם. היא נמצאת במגעים בנושא עם משרד הבריאות", לשון התגובה.

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.