בית המשפט ועדת האתיקה של לשכת עוה”ד: עו”ד חי בראל ממשפחת מולטי-מיליונרים דרס למוות את מרים מהגר ז"ל יקבל תואר אביר איכות השלטון מאליעד שרגא והתנועה לאיכות השלטון

בית המשפט ועדת האתיקה של לשכת עוה”ד: עו”ד חי בראל ממשפחת מולטי-מיליונרים דרס למוות את מרים מהגר ז"ל יקבל תואר אביר איכות השלטון מאליעד שרגא והתנועה לאיכות השלטון
חי בר אל מקבל תואר אביר שלטון כשהוא דרס למוות ברשלנות פושעת את מרים מהגר
Spread the love

עו”ד חי בר אל דרס למוות את מרים מהגר. מה עשתה לו ועדת האתיקה של עורכי הדין? כלום ושום דבר. לא השעיה זמנית ולא השעיה קבועה. נאדה. ומה עושה הג’ינג’י מהתנועה לאיכות השלטון? יעניק לו פרס אביר איכות השלטון, בטקס בהיכל התרבות בתל אביב ב- 5/7/2022 יחד עם השופט לשעבר ניל הנדל שמקבל פרס אביר השלטון ב"בקטגוריית הרשות השופטת".

הדריסה למוות ע”י חי בר אל וכתב האישום הפלילי

כן הוגש נגד חי בר אל כתב אישום פלילי. לפי כתב האישום, ב- 20/10/2019 נסע בר-אל במכוניתו ברחוב ויצמן בכפר סבא, עצר והחל לנסוע אחורה בניגוד לכיוון התנועה במטרה להחנות את הרכב. לאחר 15 מטר של נסיעה פגע בר-אל במרים מהגר, שחצתה את הכביש שלא במעבר חציה, באי תנועה. שלושה ימים לאחר מכן מתה מהגר מפצעיה. מכתב האישום עולה שבר-אל לא הביט במראות הרכב, שבאמצעותם יכול היה להבחין במנוחה, לא הבחין במנוחה שחצתה את הכביש, לא בלם או האט את רכבו כדי למנוע את פגיעתו במנוחה, ולא נהג בזהירות כפי שמצופה מנהג מהישוב לעשות.

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה התביעה בקשה לשלילת רישיונו של בר-אל עד למתן פסק דין בעניינו. בהתאם לחוק, ארבעה ימים לאחר התאונה נשלל רישיונו של הנאשם על ידי קצין משטרה למשך 90 ימים. מועד פקיעת השלילה יסתיים בעוד שמונה ימים, ומכאן הבקשה לשלילה עד למתן פסק הדין. לפי בקשת השלילה, לבר-אל שמונה הרשעות קודמות בעבירות תעבורה.

חי בר אל מקבל תואר אביר שלטון כשהוא דרס למוות ברשלנות פושעת את מרים מהגר
חי בר אל מקבל תואר אביר שלטון כשהוא דרס למוות ברשלנות פושעת את מרים מהגר

בבקשת השלילה צויין כי התשתית הראייתית נגד בר-אל מסתמכת על דוח בוחן התנועה של המשטרה שטען כי עו”ד בר-אל יכול היה לראות את המנוחה בעת שחצתה את הכביש דרך המראות ומצלמת נסיעה לאחור. כמו כן במהלך האירוע הייתה עדת ראיה שראתה את המתרחש. מנגד, בר אל אישר כי נסע לאחור ולא ראה את המנוחה, אך טען כי היא התפרצה לכביש ופגעה ברכבו לאחר שעצר.

בנה של האישה שנדרסה למוות על ידי עו”ד בר-אל: “אני מקווה שהוא יישפט כאחד האדם”

ההרשעה הפלילית של חי בר אל

השופטת מגי כהן מבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה הרשיעה את עו”ד חי בר-אל בגרימת מוות ברשלנות.  עו”ד חי בראל כפר במיוחס לו באמצעות עו”ד עופר ברטל והחליט לנהל הליך הוכחות. הוא אמנם הודה כי פגע במנוחה, אולם טען כי נסע לאחור כדי לחנות לאחור לאחר שווידא שלא צפויה סכנה למשתמשים אחרים בדרך. הוא כפר בכך שהפציעה הקשה למנוחה נגרמה כתוצאה מהתאונה.

במהלך עדותו בבית המשפט סיפר הנאשם כי באותו היום הוא נסע מביתו לכיוון ביקור רופא בכפר סבא. לדבריו, נסע לאט בנתיב הימני וחיפש חניה, המשיך להתקדם ונעצר על מנת להמתין שתתפנה חניה. בשלב מסוים חשב שמתפנה חניה מאחוריו לחץ על בלם הרכב, שילב להילוך אחורי, מצלמת הרוורס נדלקה, הסתכל על המצלמה, הסתכל במראות וראה שאין אף אחד מאחוריו. בשלב זה הסב את גופו מאחורי כתף ימין וראה שהנתיב מאחוריו פתוח.

לאחר ששילב להילוך אחורי וגופו מוסב לאחור עצר את רכבו מפני שרכב שחשב שיוצא, לא יצא. הנאשם טען כי למיטב זכרונו היה בעצירה מלאה כאשר שמע חבטה חזקה  מאחור, לא חש אותה, לחץ פרקינג ויצא מן הרכב וראה את המנוחה לראשונה מוטלת על הכביש עם שלולית של דם ליד ראשה במרחק של מטר וחצי ממנו להערכתו. בשלב זה החל לזעוק לכיוון ביקור רופא שיביאו רופא והזמין ניידת נט”ן.

כמו כן במהלך המשפט טען הנאשם כי המנוח מתה כתוצאה מנפילה עצמית ולא כתוצאה מהתאונה. בנוסף, בוחן התנועה ארז קפלן ז”ל שהעיד במהלך המשפט נפטר בחודש יוני 2020.

השופטת מגי כהן כאמור החליטה ב 27/6/2022 להרשיע את הנאשם חי בר אל. "המחלוקת העיקרית היא האם הנאשם היה בנסיעה לאחור,  האם יכול היה להבחין במנוחה, האם נקט בכל האמצעים הדרושים על מנת להבחין במנוחה, האם פגע במנוחה, האם מותה של המנוחה נגרם כתוצאה מהפגיעה או מנפילה עצמאית.

בענייננו, הבוחן נחקר כאמור בחקירה ראשית מלאה וכן בשלוש ישיבות ארוכות של חקירה נגדית, ונפטר בטרם מועד ישיבת החקירה הנגדית האחרונה. בהתחשב בכך שחקירתו הנגדית של הבוחן הייתה ארוכה, מקיפה וממצה לטעמי, וכן התרשמותי הישירה ממנו שהותירה בי רושם רב, אני קובעת כי יש ליתן משקל רב לעדותו. התרשמתי מבוחן מקצועי ומיומן אשר ערך ניסויים וביסס מסקנותיו בראיות ומסר תשובות ענייניות לכל השאלות. בנסיבות העניין שוכנעתי כי אי סיום החקירה הנגדית של הבוחן בבית משפט עקב פטירתו לא פגעה בהגנתו של הנאשם”.

לגבי התרשמות מהנאשם כתבה השופטת:

"מדובר בנאשם שלא יודע להגיד בוודאות אם הוא היה בעצירה או בנסיעה כאשר שמע את החבטה. כפי שיפורט להלן, עדותו מלאה סתירות ואף סותר את עצמו. כך, פעם טוען כי היה בעצירה ופעם אחרת טוען כי היה לקראת עצירה, ובכל זאת טוען כי למיטב זיכרונו היה בעצירה".

כמו כן כתבה השופטת:

"בעניין זה התרשמתי כי הנאשם מתאים בכל פעם את התשובות לשאלות שנשאל. לנאשם טענות לגבי החישובים שערך הבוחן. אולם, לא יודע להגיד איפה בדיוק היה הרכב כשהוא עצר. לא יודע להגיד כמה מכוניות היו לפני נקודת התאונה, לא זוכר היכן הייתה התחלת הנסיעה, לא יודע להגיד בוודאות היכן הוא רצה לחנות לא סומך על המראה השמאלית, לא סומך על המצלמה, פוסל עדותה של עדת ראיה שראתה אותו נוסע לאחור אבל גם לא פוסל את האפשרות שהוא נסע לאחור. התרשמתי שגרסתו של הנאשם אינה עקבית, הנאשם לא זוכר, מוסר גרסאות סותרות והוא מתאים את גרסתו על מנת להיטיב עם מצבו. על כן, לא ניתן לסמוך על עדותו”.

על כן השופטת כאמור הרשיעה את הנאשם.

עו”ד חי בר-אל הורשע בגרימת מוות ברשלנות

מי זה חי בר-אל ולמה לשכת עורכי הדין לא נגעה ברישיון עריכת הדין שלו?

חי בר-אל הוא בן של המולטי-מיליונר ניסים בראל הבעלים לשעבר של חברת ההייטק “קומסק” ואבא שלו מסדר לו שירותי יחצנות. הוא מציג עצמו כ"חושף שחיתויות". הוא ייצג את השוטרת שרית פיליפסון שהעלילה עלילה מינית נגד השוטר רוני ריטמן. הוא מציג עצמו כיו”ר עמותת עוגן להגנה על טוהר המידות, והוא אמור לקבל מאליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון בתאריך 5/7/2022 פרס על "מפעל חיים" בקטגוריית "מאבק חברתי".

רשימת זוכי אות אביר איכות השלטון לשנת 2021

ב 2012 פרסם עליו איתמר לוין: חי בר-אל, יו”ר עמותת עוגן, לא דיווח להנהלת בתי המשפט על הרשעתו בפרסומת אסורה – וכך הוא ממשיך לשמש כמגשר מטעמה בהליך החובה מהו”ת.

איך אדם שהורשע בפלילים, רימה במכרז של הנהלת בתי המשפט והשתחל לרשימת המגשרים במהו”ת, דרס ברשלנות אישה למוות ולא רק שהלשכה לא עושה לו כלום, התנועה לאיכות השלטון אמורה להעניק לו פרס “אביר שלטון”?

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.