משטרת הקישלה מרחב דוד ירושלים ביצעה מעצר שווא ושיקרה בבית המשפט "זומן לחקירה 3 פעמים ולא התייצב" בית המשפט פסק כי ישלמו ליאיר מרדכי קהתי 9,500 ש"ח מי"ב 6391-11-21 יאיר מרדכי קהתי נ' משטרת ישראל

משטרת הקישלה מרחב דוד ירושלים ביצעה מעצר שווא ושיקרה בבית המשפט "זומן לחקירה 3 פעמים ולא התייצב" בית המשפט פסק כי ישלמו ליאיר מרדכי קהתי 9,500 ש"ח מי"ב 6391-11-21 יאיר מרדכי קהתי נ' משטרת ישראל
בתמונה: דורון תורג'מן מפקד מחוז ירושלים מומחה בתרבות השקר והרמיה בבית המשפט
Spread the love

יאיר מרדכי קהתי, נעצר מעצר שווא למשך שעתיים ביום 28.11.21 על ידי קצין מודיעין שקרן של תחנת קישלה מרחב דוד, ירושלים.

קצין המודיעין טען במרמה בבית המשפט, כי זימן 3 פעמים לחקירה את יאיר מרדכי קהתי, שלא התייצב לחקירה. בבית המשפט האמינו לשקרים של קצין המודיעין והוציאו צו מעצר נגד קהתי, אלא שהתברר כי קהתי שוחרר כעבור שעתיים מבלי שנערכה לו חקירה.

קהתי תבע את תחנת קישלה מרחב דוד ירושלים והשופט אלעד לנג קבע:

"אין חולק בין הצדדים כי המבקש (קהתי) בעניינו כלל לא נדרש להיחקר בתחנת המשטרה, בין על ידי משטרת ישראל ובין על ידי שירות הביטחון הכללי, ותכלית זימונו לתחנת המשטרה על ידי משטרת ישראל, ובהמשך באמצעות הבקשה שהוגשה למעצרו – נועדה אך ורק על מנת להפגיש אותו עם נציג שירות הביטחון הכללי על מנת שזה יערוך לו "שיחת בירור".

ואולם, אין חולק כי בדיון שהתקיים בבקשה למעצר המבקש נטען בעל פה בפני בית המשפט כי המבקש "זומן לחקירה 3 פעמים ולא התייצב". ובמסמך השני שהוגש בפני בית המשפט באותו מועד נכתב כי מבוקש לעצור את המבקש "לצורך חקירה באזהרה והמשך חקירה באירוע פעילותשל הפרת סדר ציבור במתחם הר הבית בירושלים, בניגוד להוראות המשטרה".

מכאן, כי בפני בית המשפט הוצג ביום 28.11.21 מצב מפורש לפיו המבקש מתחמק, כביכול, מחקירה במשטרה, ולא הוצג בפניו מצב הדברים האמיתי לפיו המבקש כלל אינו דרוש לחקירה משטרתית אלא לצורך "שיחת בירור" עם נציג שירות הביטחון הכללי".

השופט לנג, עשה חסד עם קצין המודיעין השקרן של תחנת קישלה, כשלא ציין את שמו ושמם של השוטרים הנוכלים המעורבים במעצר השווא, שרגילים לרמות, להונות ולשקר את השופטים, כדי להשיג את מבוקשם. עוד נקבע כי לא רק שלא היה יסוד למעצר של קהתי, אלא מתקיימות נסיבות נוספות המצדיקות פיצוי בגין מעצרו של קהתי, בהתבסס על המידע השקרי של משטרת ישראל על יסודו הוצא צו מעצר נגד קהתי.

נפסק כי המשטרה תשלם לקהתי פיצוי בסך 7,000 ש"ח ושכר טרחת עו"ד בסך 2,500 ש"ח. חבל מאוד שהשופט לא גזר פיצויים אישיים נגד קצין המודיעין השקרן שחתם על תצהירי שקר לבית המשפט ולא ביקש להעמידו לדין על מסירת עדות שקר לבית המשפט.

63391-11-21

 

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.