השופטים אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש: 14 שנות מאסר לרוצחים אבטם טורה (32) ומור קריספי (24) הנרצח מאיר סלומון ז"ל (19) הוכה למוות באכזריות גופתו הופשטה והושלכה ערומה בכביש תפ"ח 25683-10-18

השופטים אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש: 14 שנות מאסר לרוצחים אבטם טורה (32) ומור קריספי (24) הנרצח מאיר סלומון ז"ל (19) הוכה למוות באכזריות גופתו הופשטה והושלכה ערומה בכביש תפ"ח 25683-10-18
מאיר סלומון ז"ל. בן 19 במותו. צילום: אינסטגרם
Spread the love

שופטי המחוזי אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש, גזרו עונש מקל ביותר של 14 שנות מאסר על הרוצחים טורה אבטם, אתיופי בן 32 ומור קריספי בן, כשהם טוענים שהעונש על הצד הגבוה והולם את חומרת מעשה העבירה בנסיבותיו. מהפסיקה המחרידה עולה, כי דמו של הנרצח מאיר סלומון, אתיופי שנרצח בגיל 19 שנים, פחות סמוק מדמם של לבנים.

לפי היגיון השופטים, כמה יפסקו נגד משה אביעד על ניסיון הרצח של שירה איסכוב, שנותרה בחיים?

מאיר סלומון ז"ל. בן 19 במותו. צילום: אינסטגרם
מאיר סלומון ז"ל. בן 19 במותו. צילום: אינסטגרם
אבטם טורה רצח את מאיר סלומון בעבור חוב של אלפי ש"ח היכה למוות והשליך גופתו ערומה בכביש
אבטם טורה רצח את מאיר סלומון בעבור חוב של אלפי ש"ח היכה למוות והשליך גופתו ערומה בכביש
מור קריספי רצח את חברו מאיר סלומון בעבור חוב של אלפי ש"ח והשליך גופתו ערומה בכביש
מור קריספי רצח את חברו מאיר סלומון בעבור חוב של אלפי ש"ח והשליך גופתו ערומה בכביש

פרקליטות המדינה סגרה עיסקת טיעון עם הרוצחים טורה אבטם ומור קריספי, רוצחי חברם מאיר סלומון (19) ז"ל. אביו של מאיר סלומון התנגד לעיסקת הטיעון ואמר: "זה קשה מאוד. זרקו אותו עירום בחול, כמו חתול".

מאיר סלומון ז"ל נחטף מביתו ביום 26.8.18 על רקע חוב כספי, וגופתו נמצאה למחרת, ב-27.8.18 בשעה 6:10, בחניון משאיות בקרית חיים, סמוך לרחוב כברי. אבטם טורה מקרית מוצקין, באותה עת היה בן 29, ומור קריספי מקרית ים באותה עת בן 21, היכו אותו ואילצו אותו לעלות למונית בזמן שהוא בכה והתחנן על חייו בגלל חוב של אלפי שקלים בודדים.
גזר הדין מפרט:
"מותו של המנוח נגרם מחבלת ראש עם דימומים תחת הקרום העכבישי של המוח ונזק מוחי נרחב. בנוסף, וכתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, נגרמו למנוח שבר בצלע השביעית שמאלית, חור אוויר בריאות, דימומים ופצעי שפשוף בראש, בגו ובגפיים.
בתאריך 27.8.18 בשעה 06:10 או בסמוך לכך נמצאה גופת המנוח כשהיא ערומה, בחניית עפר בקרית חיים".
אבטם וקריספי הודו בכתב האישום המתוקן והורשעו בעבירת הריגה וחטיפה.
האב, יעקב סלומון:
"אני מבקש מהשופטים לקחת החלטה נכונה ואמיצה. אני לא מבין את העסקה הזו, הם הודו שחטפו את מאיר, שהרביצו לו, שחנקו אותו וגרמו למותו. אם זה לא רצח, אז מה זה רצח? קשה לנו לתפקד, קשה לקום בבוקר.
האחים של מאיר שהיו בבית באותו יום, ראו בעיניים שלהם איך חוטפים אותו, גוררים אותו מתוך המיטה ומרביצים לו. עד עכשיו הם בטראומה מזה. אני מבקש מהשופטים שיראו את המשפחה שלנו ויבינו שמאיר הלך, והמשפחה נהרסה.
אני ואשתי היינו בכל הדיונים, הילדים לא באו איתנו, גם אשתי שבורה. לקחו לי את הילד מהמיטה, זרקו אותו עירום בחול, כמו חתול. אני חושב שמגיע להם מאסר עולם. הם רצחו את מאיר וגם הודו במה שעשו. קשה לי לקבל את זה שהם יישבו כמה שנים, אחרי זה יורידו להם שליש, ובתוך שמונה שנים הם ישתחררו".
האמא העידה:
"האם היתה נסערת ותיארה תוך שהיא בוכה, כיצד נלקח ממנה בנה המנוח על ידי הנאשמים והדגישה שוב ושוב כי הנאשם 2 (אבטם טורה) היה חבר של המנוח, כך שלמעשה החטיפה וההריגה מתווספת מנקודת ראותה גם בגידה באותה חברות. היא אף סיפרה כי הנאשם 2 היה נוהג לכנות את בנה המנוח "אחי", ופנתה בדבריה אל נאשם 2, לאמור: "איך יכול להיות? תיקח כסף איך יכול להיות, מאיר ז"ל היה קורא לך אח שלי, באת לחפש אותו בבית, עשית אותו שליח ובסוף הרגת וזרקת אותו".
האם חזרה על הרגשת חוסר האונים הקשה, שעה שלמעשה שני הנאשמים נכנסו לביתו של המנוח "לא גונבים לי כסף ולא כלום, גונבים לי את מאיר ז"ל את הנשמה שלי, לקחו אותו זרקו אותו בכביש ערום".
אמו של המנוח אף העידה כי בעקבות האירוע, המצב הנפשי שלה ושל שלושת ילדיה רע מאוד, ולדבריה: "אנו הרוסים. הילדים שלי הרוסים, אני מיום ליום הרוסה מסתכלת ימינה שמאלה, הרוסה בבית שלי, הבית הרוס, האחים הרוסים".
האם עוד סיפרה על בנה המנוח כי היה "ילד טוב, ילד עם נשמה, כולם אומרים לו מאיר מאיר, הוא אהב לעזור לכולם, הוא היה אור בבית. הוא היה עוזר לי". היא ציינה כי מאז המקרה בנה בן השבע עשרה מפחד לפתוח את דלת הבית כאשר נשמעות דפיקות.
האם סיימה את עדותה בכך שציינה כי שום כסף לא יחזיר לה את בנה המנוח וביקשה להודות לבית המשפט על ההזדמנות שניתנה לה לומר את דבריה למול הנאשמים ו"להסתכל להם בעיניים".
ב"כ הפרקליטות ציין כי אבטם טורה ומור קריספי אכזריים, חסרי רגישות ומסוכנים, כשהוא מדגיש את האכזריות בה היכו את מאיר, בידיהם ועם חפצים קהים, כשמאיר מתחנן על חייו, ולאחר מותו של מאיר, השניים הפשיטו את גופתו והשליכו אותה ערומה על הכביש, שם נמצאה למחרת.

השניים, שאריות הפליטה של משרד הרווחה, גדלו וחונכו במוסדות הרווחה. הרוצח טורה אבטם, נקלט בפנימיה וגם משם נפלט, ובגיל 13 נשפט על עבירות שביצע וריצה מאסר בכלא "אופק". בגיל 14 השתחרר ממאסר ודקר את אביו, ונגזרו עליו 4 שנות מאסר.

אביו של מור קריספי יושב מאסר עולם על רצח, עכשיו יוכל לפגוש את בנו הרוצח שהלך בדרכו. במהלך ניהול התיק, התחתן.

השופטת תמר נאות פרי, שהובילה את פסק הדין גזרה 14 שנות מאסר, שייספר מיום מעצרם של השניים 5.9.2018 ופיצוי של 125 אלף ש"ח כל אחד למשפחת המנוח. לשניים נותר לבלות בכלא 11 שנים, ללא ניכוי שליש.

עמוד הפייסבוק של מור קריספי נותן הצצה לעולמו החולני:

25683-10-18טורה-אבטם-ומור-קריספי-רצחו-את-חברם-בשל-חוב

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.