פרי הביאושים של השופט רפי ארניה לדחיית תביעת יקבי ירושלים על טעות המדינה בפרסום מידע שגוי באתר אינטרנט של רשות המסים ת"א 49524-01-13

Spread the love

השופט רפי ארניה, גרם עינוי דין לחב' יקבי ירושלים, כשבמשך 7 שנים ותשעה חודשים גרר תביעה פשוטה להכרעה, בה התבקש לשפות את יקבי ירושלים, לאור מידע שגוי ומוטעה שפרסמה רשות המסים באתר האינטרנט, בעניין יבוא מארגנטינה. המדינה פרסמה כי קיים פטור על יבוא מארגנטינה. לאור פרסום המדינה, חב' יקבי ירושלים ייבאה מיץ ענבים (תירוש) מארגנטינה, לאחר שבדקה כי שיעור המכס לייבוא המיץ הינו אפס. השופט ארניה צירף את הפרסום מתוך אתר רשות המסים בישראל, ממנו עולה כי המדינה פרסמה "יבוא מארגנטינה: פטור".

פרסום שצורף לתביעה ת"א 49524-01-13 מתוך אתר רשות המסים
פרסום שצורף לתביעה ת"א 49524-01-13 מתוך אתר רשות המסים

אלא שהמדינה תבעה מחב' יקבי ירושלים לשלם מכס בשיעור 12% מהיבוא שביצעה בסך 281,912 ש"ח. אז התברר, כי המדינה טעתה בפרסום באתר האינטרנט ולמעשה על יבוא מיץ ענבים מארגנטינה יש לשלם מכס בשיעור 12% ואין פטור, כפי שפורסם.

לאור זאת שילמה יקבי ירושלים למדינה את המכס ביום 14.8.12 וביקשה לבטל את המשלוח השני, אולם בעל החברה בארגנטינה סירב לביטול ועמד על ביצוע העיסקה, כך שביום 11.10.12 נפרק בנמל אשדוד המשלוח השני, וחב' יקבי ירושלים שילמה מכס בסך 608,126 ש"ח, ובסך הכל שילמה חב' יקבי ירושלים 890,038 ש"ח מכס למדינה.

חב' יקבי ירושלים טענה כי מסוי היבוא היה מוטעה, וכי בפועל שיעור המס על היבוא הנדון הינו אפס באותה עת. לחלופין טענה החברה כי המדינה מסרה מצג שווא באשר לשיעור המכס החל על יבוא מיץ ענבים מארגנטינה, התרשלה ולא עדכנה את אתר האינטרנט בשיעור המכס הנכון הקובע בצו תעריף המכס בגין היבוא הנ"ל.

המדינה הודתה שבזמנים הרלוונטיים לתביעה, שיעור המכס החל בגין יבוא מיץ ענבים מארגנטינה, נרשם באופן שגוי באתר האינטרנט. ראו סעיף 11 לפסק הדין. כאן היה אמור השופט ארניה, לפסוק כי ליקבי ירושלים (התובעת), מגיע סכום התביעה הנתבע, אלא שהשופט מתנהג כנוכל מהסוג הנחות ביותר, ומושך את פסק הדין עם בליל מילים אינסופי המשתרע על 31 עמודי הבלים וחרטוטים, שלא יכולים להסתיר את האמת. לתובעים מגיע את הכסף הנתבע לאחר שהוטעו על בסיס פרסום המדינה, ולא היה מבצעים הזמנה, אלמלא פרסום המדינה כי יבוא מארגנטינה פטור ממכס. מה גם שהשופט נכלולי ורמאי, עצם העובדה כי הוא גרר את הנתבעים במשך 7 שנים ותשעה חודשים. ברגע שהמדינה הודתה כי היא טעתה ברישום באינטרנט, אתר המחייב את המדינה בנכונות הפרסומים בו, היה על המדינה לספוג את נזקיה ובטח לא להשית את הנזקים על חברת יקבי ירושלים, שאלמלא הייתה יודעת שהיא תחוייב במסים גבוהים כל כך לא הייתה מבצעת את העיסקה, ראו את ההוכחה לכך, שברגע שהחברה ידעה כי עליה לשלם מסים, היא ביקשה לבטל את העיסקה השנייה ונכשלה.

מה נאמר על השופט ארניה? שופט שעניינו סתימת פיות הציבור, הסתרת חומרים מביכים של המדינה, שופט שהיכה את ילדיו והתחנן למערכת המשפט שתחזיר אותו, כדי שימשיך ללקק למערכת וידפוק את האזרחים. שופט שלא יודע להתמודד עם תביעה החושפת את קלונה של מדינת ישראל ומערכת אכיפת החוק. בקיצור, מדובר בשופט שמכה לא רק את ילדיו, הוא מכה גם את האזרחים בכיסם, שופט נקמן, חסר אמות צדק, חסר אמות משפט, שופט שלא יודע להודות בפשלה של המדינה ולזכות את התובעים כפי המגיע להם. שופט המבצע פיגועים ממוקדים באזרחים, ובודה סיפורי בדים מדמיונו הקודח להצדיק את הפשלות שלו.

שופט שדבקו בגלימתו כל כך הרבה סיפורי זוועות, כמו אשתו ומעלליה המיניים עם עו"ד אפי נוה כדי לקדמו לביהמ"ש המחוזי בת"א, התעללות בילדיו, פרשת אורן חזן ועוד ועוד, הוציא פסק דין המציג אותו באור שלילי כמי שמשרת את החונטה המשפטית ומבצע פיגועים כלכליים בחברות עסקיות.

השופט רפי ארניה, ירמה, ישקר ויסלף את האמת כדי להצדיק את הפשלות של המדינה
השופט רפי ארניה, ירמה, ישקר ויסלף את האמת כדי להצדיק את הפשלות של המדינה

 

 

 

 

התנועה למען איכות השפיטה בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.