אורי שהם נציב הטיוחים מטייח תלונה על איתן אורנשטיין נשיא ביהמ"ש מחוזי ת"א הסמסים עם עו"ד אפי נוה ונערות הליווי באילת

Spread the love

אורי שהם היה שופט בבית משפט העליון על תקן העדפה מתקנת לעירקים. היה ידוע כשופט שמרשיע את כל מה שזז. אפילו כאשר החליטו לשים אותו בנציבות תלונות הציבור על השופטים, הוא הכין פסק דין בודד ויחיד של זיכוי לאלישע חייבטוב, אבל חיכה 3 חודשים כאשר חייבטוב נמק בכלא עד לפרסום פסק הדין בטקס חגיגי.

לפנינו עוד דוגמא לטיוחים עלובים של אלוף הטיוחים אורי שהם. הודות לאשתו של אפי נוה, עו"ד חני נוה, הציבור קיבל גישה לכמויות בלתי נדלות של שיחות, ווצאפים ותמונות של תקשורת בין אפי נוה לשופטים שאותם קידם. אחד הסמסים המפורסמים הוא דווקא זה שבין איתן אורנשטיין לאפי נוה, שפתח צוהר קטן למערכת יחסי הליקוק של שופטים "בתחת" של אפי נוה (אפי התפאר בפני זיו להב ש 10 שופטים שרוצים קידום לעליון מללקים לו בחור של התחת. כך כלשונו של אפי). בין המלקקים היה איתן אורנשטיין ואפי ידע להוציא ממנו את המיטב. הסמס מתחיל בכך שאפי שאל את אורנשטיין "פירקת אותה", והתכוון לכך שאורנשטיין יפרק את ענבל אור, ואכן תוך יומיים אורנשטיין פירק לענבל אור את החברות והכניס אותה באופן אישי לפשיטת רגל. הדבר נועד להזרים פרנסה לכל החברים של אפי שתמכו בו, שכולם ניזונים מהתיקים שהפירוק של ענבל אור ייצר. בהמשך אפי ביקש מאורנשטיין שידאג לקיים הבטחות שונות ואורנשטיין מקווה שאפי ישמור עליו בוועדה למינוי שופטים.

כמובן שכדי להכריע אם השופט אורנשטיין פעל בחוסר ניקיון כפיים, הנתל"ש אורי שהם צריך להסתכל על כל החומר של אפי נוה מהטלפונים שאשתו הצליחה לפצח. רק שם ניתן לראות את מערכת היחסים המלאה, מי הבטיח מה למי, מה היו התמורות והתועלות. אילו היה אורי שהם מביט בתוצרים של הטלפונים הוא היה רואה תמונות של החפצת נשים, ודרישות של אורנשטיין שאפי יסדר לו "פינוקים" כלומר שישלח לו לסוויטה באילת נערות ליווי את את אחת מ 29 עורכות הדין שקיימו עם אפי יחסי מין בתמורה לטובות הנאה והנעה אישיות (וגם לסיפוק מיני רב שכן אין ספק שאפי היה רב שגל וכל הבנות נהנו אצלו עד מאוד).

אורי שהם, איתן אורנשטיין, אפי נוה
אורי שהם, איתן אורנשטיין, אפי נוה

כך עובדת שיטת הטיוח אצל אורי שהם: לוקחים טקסט, מפרקים אותו לגורמים ומתייחסים לכל ביטוי בבודדת, ללא קונטקסט, ובהתעלמות מוחלטת מכך שלפי הווצאפ הזה היו עוד ווצאפים וגם אחר כך היה עוד ווצאפים, שיחות ותמונות, לפני ואחרי. כפי שאנו רואים לא עולה בדעתו של אורי שהם לדרוש לראות את כלל החומרים, וכמובן שאינו טורח לסייג את ההחלטות שלו בכפוף לתמונה המלאה העולה מהטלפון של אפי נוה. לא הייתה גם שום סיבה שהנציב שהם ידרוש כי אורנשטיין בעצמו ימסור לו ולמשטרה את כל ההתכתביות שלו עם אפי נוה, ועם כל הנשים שאפי נוה סידר לו בכנסי הלשכה באילת. אבל כשמישהו רוצה לטייח אז הוא משחק אותה כאילו רק הווצאפ הבודד הזה קיים, זה מה שיש וזה כל מה שהיה.

מי שקורא את ההחלטה המבישה הזו רואה בבירור שהנציב שהם יודע שבווצאפ יש 2 סוגי תכנים מפלילים: הראשון זה הפירוק של ענבל אור, והשני זה ההבטחות של אפי נוה לקדם את איתן אורנשטיין בוועדה למינוי שופטים. הנתל"ש יודע שהחומר הכי נפיץ טמון דווקא בקטע של ענבל אור, כי שם יש טובות הנאה חומריות, שיבוש הליכי משפט, התערבות בעצמאות השפיטה, שופט שהפך עצמו קבלן ביצוע הזמין להזמנות מכל מי שמבטיח לו הבטחות, ועוד כל מיני דברים פליליים. זו הסיבה שהנציב שהם אפילו לא טרח לפנות לענבל אור על מנת שתמסור לו מסמכים לקונטקסט של השאלה "כבר פירקת אותה". כי שהם ידע שאם יפנה לענבל אור, זה יקבור את אורנשטיין. לכן מי שקורא את ההחלטה מתרשם בטעות כאילו ענבל אור היא דמות שולית במערכת ה"קח ותן" של אפי עם אורנשטיין.

השופט ויו"ר הלשכה: אורנשטיין ננזף על ההתכתבות עם אפי נוה – גלובס,

נשיא המחוזי איתן אורנשטיין הוא השופט שאפי נוה תמך בקידומו – גלובס

ואם כל זה לא מספיק, אז עצם העובדה שהחלטה זו מתייחסת רק לווצאפ הזה בין אפי לאורנשטיין והנציב שהם מתעלם ממעשים חמורים אחרים שעשה אורנשטיין כמו ניתוב תיק איתמר שמעוני לשופטת הכושלת לימור מרגולין יחידי (כדי שהיא תתפור לו תיק) חודש לפני ששופטת זו הייתה צריכה לרדת מהמחוזי לבית משפט שלום! אורנשטיין ידע טוב מאוד שאיתמר שמעוני הולך לקבל תפירת תיק אצל לימור מרגולין יחידי. את ניתוב התיק הזה הזמינה ליאת בן ארי אצל אורנשטיין, שהיא חברתה הטובה של לימור מרגולין יחידי. וזו רק דוגמא אחת. אורנשטיין הודיע שהוא מתפטר.

התנועה למען איכות השפיטה בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.