השופטת העמיתה הזקנה שרה דותן הפנתה גבר דלפון לבנק לקבלת הלוואה להפקדת עירבון לטובת פלונית ע"ר 14358-01-20

Spread the love

השופטת "העמיתה" שרה דותן, חסרת רגישות מוחלטת למצוקתם של האוכלוסיות המוחלשות, הדלפונים, חסרי הכיס ומי שאין להם כסף לסגור את החודש.

ראו פסק דין קצרצר של שופטת זו מיום 27.1.2020 ביושבה של השופטת כשופטת בביהמ"ש מחוזי ת"א. השופטת קבעה, כי אדם שאין לו כלום, אין לו נכסים ואין לו כספים, והוא נמצא זכאי לקבלת סיוע המשפטי. כפי הנראה בתי המשפט רוששו אותו היטב: "יתכבד ויקבל הלוואה להבטחת הוצאות המשיבה".

השופטת שרה דותן, לא טרחה לפרט מה סכום העירבון אשר היא דורשת שאותו פלוני יתכבד ויקבל הלוואה בבנק. מדובר באמירה מזלזלת ממנה משתמע, כאילו השופטת דותן סבורה שהכסף צומח על העצים, ושכל אחד יכול לגשת לבנק ולקבל הלוואה. אם יודעת השופטת באיזה בנק מחלקים הלוואות על פי דרישה, תתכבד השופטת ותפנה את כל עם ישראל לקבל הלוואה. אולי השופטת דותן מכירה בנקים שמחלקים הלוואות לכל דיכפין, על סמך "התכבדות בלבד", אולם אנו איננו מכירים בנקים כאלו.

המקום היחיד שבו אפשר להתכבד ולבקש הלוואה על סמך התכבדות בלבד, הוא השוק השחור, ומה שבעצם השופטת רומזת, זה שלא מעניין אותה מאין יבוא הכסף, ולא מעניין אותה אם הגבר ישעבד עצמו לשוק השחור, או ימכור כלייה, העיקר שיביא את הסכום אותו היא אינה מפרטת.

נציין כי אילו היה מדובר בפלונית נ' פלוני, ולא בפלוני נ' פלונית, השופטת לא הייתה שולחת אף אישה להתכבד ולגשת לבנק כדי לקבל הלוואה.

כך, בשם הפמיניזם הרדיקלי, שופטת כמו שרה דותן, מפליאה בבני ישראל את כל 10 מכות מצריים ללא רחמים, באופן המציג אותה כמורמת מהעם, מנותקת לחלוטין מהנעשה במדינה, משל התגשמות "חוות החיות" של ג'ורג' אורוול.

פסק דין עלוב, דל בנתונים, אינו מנומק, מהווה עלבון לאינטלגנציה. יש לחשב מחדש האם מוסד ה"שופטים העמיתים", שופטים זקנים שתש כוחם, יכולים להמשיך ולתרום משהו למערכת המשפט הישראלית, ככל שזה מתבטא באיכות הדלילה של פסק הדין. לא בכדי קבע המחוקק, שבגיל 70 השופטים התשושים הללו, צריכים לעזוב את אולמות בתי המשפט.

אפילו בהנהלת בתי המשפט, הבינו שבעלי דין שמגיעים למצב של פת לחם, יש לפטור אותם מהפקדת עירבון בערעור.

שרה דותן שופטת עמיתה חסרת רגישות למצוקתם של האוכלוסיות המוחלשות
שרה דותן שופטת עמיתה חסרת רגישות למצוקתם של האוכלוסיות המוחלשות

התנועה למען איכות השפיטה בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.