שוחררה סימה שמחה חסון (56) כייסת הארנקים והתיקים מספר אחד בישראל לאחר 16 חודשי מאסר ת"פ 2273-04-19

שוחררה סימה שמחה חסון (56) כייסת הארנקים והתיקים מספר אחד בישראל לאחר 16 חודשי מאסר ת"פ 2273-04-19
שמחה ששון פאה על הראש כשהאדם בכיסא מסיט את ראשו ועסוק בטלפון שלו ששון עסוקה בתיק שהושאר על הכיסא
Spread the love

העונש הכי ארוך של שמחה חסון (56) בכלא נווה תרצה, ללא ספק הינם 16 חודשים של מעצר שהסתיימו בגזר דין ושחרור לאלתר. לגב' חסון יש יותר מזל משכל, ויכולת משחק מופלאה ויוצאת מהכלל. היא יכולה לעבוד על שופטים, עורכי דין וקצינות מבחן, אבל מי שחיה איתה בתוך התא בנווה תרצה, יודעת שהגב' חסון ארטיסטית, בריאה כמו שור, חולת ניקיון ויש לה סיפורי אלף לילה ולילה.

שמחה חסון היא אמא ל-2 בנות 30 ו-23, וסבתא לנכדה בת 7 המתגוררת איתה, כשהיא לא עצורה. חסון התמכרה לסמים מגיל צעיר ומשתמשת באדולן (תחליף סם) מזה שנים.

מקריאת גזר הדין עולה, כי מי שחולה בפיברומיאלגיה (כאבים בגוף), זו הבת שלה אלא ששמחה חסון טענה בכלא, כי היא זו שחולה בכך.

במסגרת כתב אישום מתוקן בו הודתה שמחה חסון, הופחתו לה אישומים ונשארו בסך הכל 13 אישומים של גניבת תיקים המכילים ארנקים, טלפונים סלולריים וחיים שלמים של נשים שנהרסו, כשכל הזכרונות והתמונות שלהן בתוך מכשיר הנייד נעלמו.

באישום הראשון, גנבה שמחה ביום 23.11.18 את התיק של הקשישה ניצה אברבאיה, שהכיל 5 כרטיסי אשראי, תעודת זהות, צרור מפתחות ו-220 ש"ח במזומן. שמחה חסון משכה מתוך אחד מכרטיסי האשראי הגנובים 6,000 ש"ח.

השופט שמאי בקר דילג על פירוט האישום השני.

באישום השלישי גנבה סימה חסון ביום 2.1.19 את התיק של ענת גרין, בת 63. בתיק של גרין היו מכשיר טלפון נייד אייפון 7, ארנק, 2 כרטיסי אשראי, 2 פנקסי שיקים, מפתחות ומסמכים שונים.

באישום הרביעי גנבה שמחה חסון ביום 17.1.19 את התיק של עפרה קוניקוף, בת 67. בתיק של קוניקוף היה טלפון נייד גלקסי 8, 4 כרטיסי אשראי ועוד.

באישום החמישי גנבה שמחה חסון, באותו יום 17.1.19 גם את התיק של מרינה פלטקוב, בת 56. בתיק של פלטקוב היה טלפון נייד גלקסי 5, 3 שעונים, תכשיטים ואיפור.

השופט שמאי בקר מדלק על פירוט אישומים שישי, שביעי ושמיני ומגיע היישר לאישום התשיעי, בו מפורט כי ביום 1.2.19 גנבה שמחה חסון את התיק של סוניה אברמוביץ, בת 83. התיק שלה הכיל טלפון נייד אייפון, ארנק עם 3,000 ש"ח במזומן, כרטיסי אשראי, קופסת כסף עם כדורים ועוד. שמחה חסון ביצעה 5 משיכות כספים באמצעות כרטיסי האשרי הגנובים בסך כולל של 16,000 ש"ח.

באישום העשירי ביום 5.2.19 גנבה שמחה חסון את התיק של עופרה ברוכיאל, בת 71. התיק שלה הכיל טלפון נייד אייפון 6 וכרטיסי אשראי. שמחה חסון משכה מזומן בסך כולל של 12,000 ש"ח.

באישום האחד עשר, ביום 19.3.19 גנבה שמחה חסון את התיק של יפה אייזיק, בת 77.

באישום השנים עשר, באותו יום, גנבה שמחה חסון גם את התיק של שרה רפאל, בת 82.

באישום השלושה עשר, גנבה שמחה חסון את התיק של רחל צחורי, בת 62. בתיק של צחורי היו 4 כרטיסי אשראי ועוד. שמחה חסון משכה באמצעות כרטיסי האשראי הגנובים סך של 10,000 ש"ח, כשהיא משתמשת בקוד הסודי שהיה כתוב על פתק בצמוד לכרטיס.

בעת שחסון ביצעה את משיכות הכספים מכרטיסה של צחורי, צילם את מעשיה השוטר ערן אסרף, שעמד מאחוריה, ואחז בה על מנת שלא תימלט. שמחה חסון נשכה את ידו בחוזקה, אולם לא הואשמה בתקיפת שוטר.

השופט בקר מפרט, כיצד שמחה חסון נעזרה בפאה, משקפיים בתיק או בשקית גדולה בהם הטמינה את התיק שגנבה. בעת שנעצרה שמחה חסון, נתפס ברשותה וברכבה פאות, 10,000 ש"ח במזומן, מספר זוגות מ

שמחה חסון בעת פעולה אופיינית של גניבת תיקים
שמחה חסון בעת פעולה אופיינית של גניבת תיקים

שקפיים, מספר כרטיסי אשראי על שם חלק מהמתלוננות ועוד.

השופט בקר לא מכנה את המתלוננות קורבנות.

ביום 9.1.20 הוגש תסקיר שירות המבחן שם הומלץ להתחשב בתקופת מעצרה הארוכה של שמחה חסון, מצבה הפיזי, ומאמציה להשתלב בטיפול שיקומי. בתסקיר פורט על היכרות משנת 1980, דהיינו 40 שנות עבריינות, כשהם מציינים שחסון ביטאה תחושות של בושה וכאב נוכח מעשיה, והביעה צער על הנזק והמצוקה שנגרמו לקורבנות העבירה. לסיכום שירות המבחן התרשם, כי בהחלט קיימים גורמי סיכון, כפי שעברה הפלילי של חסון מלמד, כי תשוב לסורה.

השופט שמאי בקר, מצא את כל האירועים בהם הואשמה חסון כאירוע אחד לפי "מבחן הקשר ההדוק", ראו סעיף 26 לגזר הדין, ולכן הוא קבע מתחם ענישה אחד כולל, לאור העובדה כי כל המעשים שבוצעו על ידי חסון היו חלק מתוכנית עבריינית אחת, בשיטה זהה, והגם שהם נמשכו לאורך זמן וכלפי מתלוננות שונות, קיים ביניהם קשר הדוק ועל כן הוא קבע מתחם ענישה אחד כולל.

השופט בקר גזר נגד שמחה חסון 14 חודשי מאסר בפועל, והפעיל נגדה חודשיים מאסר על תנאי, כך שבסך הכל נגזרו על שמחה חסון 16 חודשי מאסר, כך שעם קבלת גזר הדין היא שוחררה בחודש מאי 2020, בהפחתת המנהלי הכפול.

בקר קבע כי על שמחה חסון לפצות את כל אחת מקורבנותיה בסך 1,000 ש"ח לכל אחת, אשר ישולם להן תוך 6 חודשים מיום שחרורה. הפיצוי לא הותנה בעונש כלשהו, כך שהסיכוי שהקורבנות יראו את הכסף, אפסי. מה גם שהסכום המגוחך שנפסק, לעומת הסכומים שגנבה חסון, זה פשוט בדיחה.

שמחה חסון מציצה מבעד לדלתאולם בית המשפט. צילום: מוטי קמחי
שמחה חסון מציצה מבעד לדלת אולם בית המשפט. צילום: מוטי קמחי

התנועה למען איכות השפיטה בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.