שנת מאסר לאברהם אייזנבך (54) גבאי בית כנסת: אנס קטין בן 11 שנים וביקש מהעליון להפחית מחומרת העונש ע"פ 2103/19

Spread the love

עוד מקרה של פגיעה מינית קשה ביותר בקטין בן 11 שנים בחברה החרדית, שטויחה על ידי ביהמ"ש השלום בירושלים. גבאי בית הכנסת אברהם אייזנבך, אנס קטין בן 11.5 שנים בתוך קרוואן, הסמוך לבית הכנסת, שם התפלל הקטין.

הפרקליטות סידרה לעבריין המין הסדר טיעון מקל במיוחד עם כתב אישום מתוקן, בו נכתב שאייזנבך הוביל את הקטין לקרוואן, חיבק אותו, נעל את הדלת, הוריד לילד את מכנסיו ותחתוניו והתחכך בו עד שהגיע לפורקן, וניסה לשכנע את הילד שגם הוא נהנה, לסיום נתן לקטין 20 ש"ח.

שירות המבחן המליץ להקל בענישה עם אייזנבך מטעמי שיקום, ונתנו לו תסקיר חיובי.

אין לסמוך על שום מילה שנכתבת על ידי שירות המבחן. מדובר בעובדות סוציאליות אכזריות, שרמת המשכל שלהן נמוכה במיוחד, ויש להן חיבה יתרה לסוטי מין, וחוסר הבנה מוחלטת לקורבנות עברייני המין. במקום לחמול על הקטין שעבר פגיעה מינית-גופנית קשה, ממנה לא התאושש, לנגד עיניהן של העו"סיות עמד טובת השיקום של סוטה המין, שביקש להקל בעונשו, לא בגלל שהוא מתחרט. בגלל שנתפס.

העונש שנגזר על אברהם אייזנבך, נמוך ביותר ואינו משקף אפילו לא ב- 10 אחוז את חומרת עבירותיו. העונש שניתן מעיד על נגע השחיתות שפשה בבית המשפט. ברור לכל מי שקורא את פסק הדין, כי סוטה המין אייזנבך פגע בעשרות קטינים שבאו בקירבתו, מאחר ובמסגרת תפקידו כגבאי בית כנסת, היתה לו קירבה יתרה לקטינים שבאו להתפלל וללמוד תורה בבית הכנסת. אייזנבך נתפס בתיק אחד בלבד, מאחר ומשטרת ירושלים התרשלה רשלנות רבתי, ולא טרחה לאסוף את רשימת קורבנותיו (משטרת ירושלים היתה עסוקה בפרסום עצמי בתוכנית הפייק-דוקו: "מחוז ירושלים").

שופטי העליון, הנדל, קרא ווילנר, דחו את ערעורו של אברהם אייזנבך וקבעו כי עליו להתייצב לריצוי עונשו בבית מעצר ניצן, ב- 23/10/19.

סוטה המין אברהם אייזנבך קיבל הטבה משופטי ישראל, לחגוג את החגים היהודיים בבית עם אשתו וילדיו. אלף צומות ימי כיפור, לא יכפרו את פשעיו של אברהם אייזנבך, כלפי קורבנותיו הקטינים.

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים
ע"פ 2103/19
לפני: כבוד השופט נ' הנדל
כבוד השופט ג' קרא
כבוד השופטת י' וילנר
המערער: אברהם אייזנבך
נ ג ד
המשיבה: מדינת ישראל

 

ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי ירושלים מיום 06.02.2019 בת"פ 51237-03-17 שניתן על ידי כבוד השופטת ד' כהן-לקח
תאריך הישיבה: י"א באלול התשע"ט (11.09.2019)

 

בשם המערער: עו"ד אלון אייזנברג
בשם המשיבה: עו"ד אפרת גולדשטיין
בשם שירות המבחן: גב' ברכה וייס
פסק-דין

השופט נ' הנדל:

  1. מונח לפנינו ערעור על חומרת העונש שהוטל על המערער – 12 חודשי מאסר לריצוי בפועל בניכוי ימי המעצר. כן נגזרו עליו מאסרים על תנאי ופיצוי. המערער, כבן 54 שנים, ביצע מעשה מגונה בקטין שגילו מתחת ל-16 שנים. הקטין היה כבן 11.5 שנים בעת ביצוע המעשה. בתמצית, המערער היה גבאי בבית כנסת, שבסמוך לו ניצב קרוואן. באחד הימים הוביל את הקטין לקרוואן כשהוא מחבק אותו, נעל את הדלת, ואמר לו כי ייתן לו כסף אם לא יספר על המעשה לאיש. לאחר מכן הוריד את מכנסיו ואת תחתוניו של הקטין, מישש את איבר מינו ואת ישבנו מספר פעמים ואמר לקטין כי הוא נהנה מכך, הגם שהקטין שלל זאת. לסוף מסר לקטין סכום של כעשרים שקלים.

הסנגור ביקש להקל עם המערער מטעמי שיקום, על בסיס התסקיר שהוגש. עוד הוסיף כי מדובר באירוע בודד. כן הודגש כי במשך תקופה ארוכה היה המערער עצור באיזוק אלקטרוני.

  1.        נקדים ונאמר כי השיקולים שהעלה הסנגור רלוונטיים, אך הם נלקחו בחשבון במסגרת אורך תקופת המאסר בפועל שנגזרה על המערער, שאינה נוטה לחומרה כלל. כפי שציינה באת כוח המדינה, יש מספר מאפייני חומרה במקרה זה. ראשית, פער הגילים. שנית, היות המערער בעל תפקיד בבית הכנסת שבסמוך לו התרחש המקרה. שלישית, המערער הוביל את נפגע העבירה לקרוואן, שם ביצע את המעשה, שכלל הורדת מכנסיים ותשלום של עשרים שקלים בגין ביצוע המעשה. נוסיף כי הגם שהמערער לקח אחריות על מעשיו, הקטין העיד בבית המשפט, וחשוב יותר: מן החומר שהוגש עולה כי הפגיעה נחוותה כקשה ביותר בעיני הקטין, וזאת גם בשים לב למקום ביצוע העבירה והשתייכותו של הקטין לחברה החרדית.

אשר לסוגיית שיקום המערער, אכן צוין בתסקיר כי הוא משתף פעולה, אך לפי ההערכה מדובר בתהליכים ראשוניים. אין לנו אלא לקוות כי הוא יתמיד בדרך השיקום, לטובת החברה ולטובת המערער ומשפחתו. ואולם אין במקרה זה עילה להתערב בעונש המאסר, על התקופה שנקבעה בו.

  1. הערעור נדחה.

על המערער להתייצב לתחילת ריצוי עונשו בבימ"ר ניצן, ביום 23.10.2019 לא יאוחר מהשעה 9:00, או על פי החלטת שב"ס, כשברשותו תעודת זהות או דרכון. על המערער לתאם את הכניסה למאסר, כולל האפשרות למיון מוקדם, עם ענף אבחון ומיון של שב"ס בטלפונים: 08-9787377, 08-9787336.

ניתן היום, ט"ז באלול התשע"ט (‏16.9.2019).

ש ו פ ט ש ו פ ט ש ו פ ט ת

_____________________

19021030_Z12.docx   מא

מרכז מידע, טל' 077-2703333 ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

salome

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.