חדשות ערוץ 2: נגד משרד הרווחה ירושלים: "הם לקחו לי את התינוק מהידיים". האמא יצאה למאבק להחזרת בנה בעזרת עו"ד ורדה ברכה שטיינברג

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p6VBEp-1F

שירותי הרווחה נכנסו ביום חמישי האחרון לבית החולים בירושלים, ולקחו איתם את תינוקה של ד', הנערה בת ה-15, שטוענת כי ההליך בוצע באכזריות. "לקחו לי אותו מהידיים", היא נשמעת אומרת בבכי. כעת יוצאת ד' באמצעות עו"ד ורדה ברכה שטיינברג למאבק ברשויות, במטרה להחזיר לידיה את בנה

ד', הילדה בת ה-15 שהרתה לדודה הבגיר, שאת סיפורה הבאנו בשבוע שעבר במהדורה המרכזית, לא האמינה שהרע מכל יקרה – והתינוק שלה יילקח ממנה. ביום חמישי האחרון נכנסו העובדות הסוציאליות של שירותי הרווחה אל בית החולים בירושלים בליווי שוטרים ולקחו את הילד. לטענת פרקליטתה של ד', עו"ד ורדה שטיינברג, ההליך בוצע באכזריות ומבלי לעדכן אותה מראש, לא כל שכן להתחשב במצבה הרגיש של הנערה.

פקידת הסעד הממונה על התיק הבטיחה לעדכן את פרקליטתה של ד' אם תקבל החלטה כתובה מבית המשפט – אבל עשתה זאת רק לאחר שהתינוק נלקח מבית החולים, באישורו של שופט בית המשפט השלום שהורה על העברתו למשפחת קלט חסויה למשך 30 יום.

בקשה להוצאת צו עיכוב ביצוע הוגשה מיידית לבית המשפט המחוזי. זה דחה את הבקשה אבל מתח ביקורת חריפה על רשויות הרווחה. "מצופה שתהיה רגישות מטעם רשויות הרווחה למצב זה שבו קטין נלקח מאמו לאחר שזו נשאה אותוב רחמה כתשעה חודשים", כתב השופט, והורה למחלקת הרווחה להתכנס עד מחר ולבדוק חלופות שייתכן שימנעו את הפרדת התינוק מאמו.

ביום שישי האחרון נערך טקס הברית לתינוק, אלא שהעובדות הסוציאליות הביאו אותו באיחור של שעתיים, וחיכו לאורך הטקס במונית בחוץ, כששוטרים במדים אזרחיים משגיחים מבפנים.

מאבקה של ד' להחזרת בנה התינוק אליה לא יהיה קל. רשויות הרווחה טוענות כי מסוגלותה הנפשית נמוכה ואין לה את היכולות להיות לתינוק לאם, כשהיא בעצמה ילדה שהביאה אותו לעולם מדודה שנמצא בכלא. אבל ד', בני משפחתה ופרקליטתה מתכננים מערכה עיקשת, שלטענתם תחשוף לעיני כל את אכזריותם של שירותי הרווחה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לצערנו, חובת הסודיות לה אנו מחויבים מכוח חוק העובדים הסוציאליים, מונעת מבעדנו לחשוף את ההתערבויות הנעשות במסגרת הטיפול בקטינים חסרי ישע.

"שירותי הרווחה בעירייה רואים חשיבות בהשארת קטינים בחסות משפחתם, אולם קודמת לכך חובתנו המקצועית והמוסרית להגן בראש ובראשונה על קטינים וחסרי ישע. לאם הקטינה ולבנה נבנתה תכנית טיפול להבטחת שלומם וביטחונם.

"אפשרות משפחת אומנה לילד ולאם – לא נפסלה. בזמן הדיון המקצועי לקבלת החלטה בעניינה של הנערה – לא ניתן היה לאשש את האופציה הזו – בשלב זה בשל נסיבות אישות ומשפחתיות. בית המשפט קיבל המלצות שירותי הרווחה".

עו"ד ורדה שטיינברג. לא ברור לי למה כל החלופות שהציעה האם נפסלו
עו"ד ורדה שטיינברג. לא ברור לי למה כל החלופות שהציעה האם נפסלו

http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2016/Article-36950ee8337d651004.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=2100566639

עו"ד ורדה ברכה שטיינברג, עוסקת בדיני משפחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.