אזהרת לידה: עו"סית מחלקת יולדות בית חולים פוריה טבריה מעלילה אי שפיות על יולדת אתיופית חד הורית כדי לחטוף ממנה את הילוד

אזהרת לידה: עו"סית מחלקת יולדות בית חולים פוריה טבריה מעלילה אי שפיות על יולדת אתיופית חד הורית כדי לחטוף ממנה את הילוד
בית חולים פוריה
Spread the love

מדובר בבחורה צעירה יוצאת אתיופיה, בהיריון, בת 20 שנה. בילדותה הוצאה ח' ממשמורת הוריה ונשלחה לאימוץ אצל עובדת סוציאלית, שהתעללה בה ובגיל 6 שנים הודיעה שהיא לא מעוניינת לגדל אותה ושלחה אותה למשפחות אומנה שונות. ביום שישי (22/7/16), ח' מלווה בחברתה הגיעה למחלקת יולדות בבית חולים פוריה בטבריה, עם צירי לידה, ללדת את בנה בכורה.

מסיבה לא ברורה, הוזעקה ביום שבת עובדת סוציאלית של מחלקת היולדות, אמרה לח' שלתחושתה היא צריכה לראות פסיכיאטר, כי היא נראית לה מעורערת בנפשה, והציעה לה טיפול תרופתי.

ח' הודיעה לעו"סית שאין לה שום בעיה נפשית. היא לא מעורערת. יש לה צירי לידה וכאבים הנובעים מכך, ולאור התגובה של העובדת הסוציאלית, היא בכלל לא מעוניינת ללדת בבית חולים זה, ומבקשת להעביר אותה לבית חולים אחר.

בתום השיחה של ח' עם העו"סית, נכנסה אחות לחדרה של ח' ושאלה אותה אם היא רוצה כדורים פסיכיאטריים. ח' אמרה לה שהיא לא משתמשת בכדורים פסיכיאטריים, ולא ברור על סמך מה היא מציעה לה כדורים, כשאינה רופאה ואינה מוסמכת בכלל להציע לה כדורים.

העוסית של בית חולים פוריה, זיהתה את ח' כפגיעה, בכך שניתן לחטוף ממנה את הילוד בקלות, עקב היותה צעירה, חד הורית, יוצאת אתיופיה. העו"סית הודיעה לח' שמחר בבוקר יעשו לה "ועדת הערכה פסיכיאטרית", כדי לדעת אם היא כשירה לטפל בתינוק שלה.

העו"סית פנתה בשלב הראשון לפסיכיאטר של בית החולים פוריה, איתו היא עובדת במשך שנים. בשלב השני הודיעה העו"סית כי היא תפנה למחלקת הרווחה בעיר, כדי להוציא צו לתפוס את התינוק מרחם אימו.

מדובר בשיטות עתיקות וידועות, בהן משתמשות העובדות הסוציאליות המושחתות של רשויות הרווחה לחטוף ילדים מהוריהם ולסחור בהם, החל מתקופת חטיפת ילדי תימן מזרח ובלקן בשנות החמישים, טיפולי רנטגן רצחניים נגד ילדי יוצאי צפון אפריקה, פרשת הגזזת, ועד ימינו אנו משנות השבעים ואילך, בהם חוטפות העובדות הסוציאליות על פי חוות דעת מכורות מראש ילדים מאלפי הורים כדי לסחור בהם במוסדות הרווחה ואימוץ. מדובר בדרך כלל בהורים על רקע אתני מסויים, כגון יוצאי אתיופיה, יוצאי מזרח אירופה או במצב סוציואקונומי מסויים כגון חד הוריות, ילדי הורים גרושים וכולי.

העובדת הסוציאלית החלה מיד בתפירת תיק נגד ח' בשיטות המקובלות לעובדות סוציאליות ופקידות סעד לתפור תיק נזקקות לאימוץ נגד הורים הנראים בעיניה כטרף קל.

מדובר בניסיון חטיפת תינוקת שטרם נולדה. כמו שיש לידה שקטה. כך יש חטיפה שקטה.

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.