השופטת קרן מילר ביהמ"ש שלום ירושלים: "המדינה צריכה לעצור כמה שיותר אזרחים כדי לספק פרנסה לשופטים ולשוטרים" גם אם ה"עבריין" בסך הכל החזיק בקבוק בירה מ"י 29331-06-16 מדינת ישראל נ' יאיר וינברג

השופטת קרן מילר ביהמ"ש שלום ירושלים: "המדינה צריכה לעצור כמה שיותר אזרחים כדי לספק פרנסה לשופטים ולשוטרים" גם אם ה"עבריין" בסך הכל החזיק בקבוק בירה מ"י 29331-06-16 מדינת ישראל נ' יאיר וינברג
השופטת קרן מילר
Spread the love

לפני חודשיים איילת שקד מינתה שופטת חדשה בירושלים קרן מילר שמה. הנ"ל שימשה 9 שנים כאסיסטנטית של עדנה ארבל בעליון הידועה באג'נדת הדגל שלה להכניס כמה שיותר גברים לכלא והנחיית הביזיון 2.5, להטיל כתם בכמה שיותר גברים, כדי לפנות מקום בעולם התעסוקה לנשים להשתלט על קודקודי הכוח.

אותה קרן מילר יושבת כיום בתיקי מעצרים בביהמ"ש שלום בירושלים. המשטרה מביאה בפניה כל מיני אנשים שנלכדו, ומבקשת ממנה לעצור אותם בטענות מטופשות שהאיש מסוכן, או שהוא עלול לשבש חקירה, והיא כמעט באופן אוטומטי חותמת למשטרה על כל מה שמבקשים ממנה. תמיד זה נעשה באמצעות דוח סודי שהמשטרה מכינה על העבריין (לכאורה) ובו כל מיני מזכרים שבהם השוטרים כותבים דוחות שקריים, ותמיד המשטרה כותבת שצריך לבצע פעולות חקירה שמחייבות שהחשוד יישאר במעצר, כדי לא לשבש. כל מה שהמשטרה צריכה לעשות זה לנקוב בשם של עד שלא נחקר ולטעון שאם החשוד לא יהיה במעצר, החשוד ישפיע על העד לשקר בחקירתו, וכך מתנהלים הדברים. אי אפשר לשאול שאלות, כי "הכל כתוב בדו"ח הסודי".

הבעיה היא שכיום המשטרה לא מסננת תיקים. הפעולה החריגה של מעצר לפני הגשת כתב אישום הפכה לפעולה שגרתית. כמעט כל מי שנתפס ע"י המשטרה מגיע להארכת מעצר, בלי קשר לחומרת העבירה. הנה לדוגמא במקרה הזה, אדם טייל עם חברתו ובידו בקבוק בירה. השוטרים נטפלו אליו והוא הגיב בכעס, מדוע בכלל נטפלים אליו. אז הוא החזיק בקבוק בירה. אז מה? זה לא פשע, וזו לא עבירה. מי שהסלים את המצב אלה השוטרים, אשר באלימותם הסלימו את הסיטואציה לחילופי קללות.

אז על קשקוש  כזה, החזקת בקבוק בירה, אדם נורמטיבי לחלוטין נגרר לתחנת המשטרה, והמשטרה מגישה דו"ח סודי והמשטרה צריכה לבצע חמש פעולות חקירה? הרי מדובר בשטויות וכולם יודעים את זה.

במקרה הזה, היייתה השופטת צריכה לשחרר את הבן אדם מייד הבייתה ללא שום תנאי, ועם נזיפה למשטרה שמתעסקת בשטויות ונטפלת לאזרחים נורמטיבים. במקום זה, השופטת דורשת ממנו ערבות עצמית, וערבות צד ג' בסך 5,000 ש"ח ומוציאה צו שאוסר עליו לדבר עם החברה שלו למשך יומיים. על מה ולמה? מה כבר יקרה אם הוא ידבר עם החברה שלו? על מה בכלל עצרו אותו? איזה עבירה יש פה?

השופטת קרן מילר רואה עצמה כחוליה בסרט נע שנועד להפליל כמה שיותר אזרחים, והיא חותמת גומי שמשכורתה יורדת לטמיון על מעצרי סרק, דיוני סרק, ובזבוז משווע של משאבי המשטרה. הפרוטוקול שלפנינו משקף את הביזיון הגדול, שבו שוטר איננו נשאל ע"י השופטת אף שאלה קשה, הכל מבוסס על דו"ח סודי, כאילו אנו במדינה קומוניסטית, והשופטת קרן מילר עוד חושבת שהיא עושה צדק?

יאיר וינברג, סטודנט באוניברסיטת אריאל, חמד של בחור, יוצג על ידי עו"ד זכריה שנקולבסקי, מהסנגוריה הציבורית.

החלטה מ"י 29331-06-16 מד"י נ' יאיר וינברג, קובץ pdf

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.