אליעזר יבלון מנכ"ל משרד הרווחה מציג: רוע ואטימות משרד הרווחה כלפי המטופלים שלהם – עו"ד יניב מויאל מומחה דיני משפחה משיב לו

Spread the love

עד כמה מרושע ואטום אליעזר יבלון יכול להיות? כנראה שהתפקיד מחייב תכונות אופי של בהמה חסרת רגישות. כשתקראו מיד את תגובתו של המנכ"נעל, תבינו מדוע הפושעות הסוציאליות עושות מה שהן רוצות. אין מעליהן שום פיקוח ושום ביקורת. מאז שנת 2015 עם פיטוריו של הליצן יוסי סילמן, שכיהן כעציץ בתפקיד, לא שמענו את יבלון מוציא הצהרה כלשהי לאזרחי המדינה, למרות שהוא אוחז בתפקיד בכיר עם משרד מיוחצ"ן בסדר גודל השלישי במדינה. יבלון מכהן כמנכ"ל-פוסטר. לא יוצא לשטח לבדוק את מוסדות הזוועה בניהולו, לא מבקר את פעילות עובדיו במשרד, והפעילות שלו מסתכמת בחתימה על מכתבים שנכתבו על ידי דוד גולן יחצ"ן איגוד העו"ס, בהם הוא מאשים את הוריהם בנזקיהם.

שנת 2016 והאינטרנט מלא בסיפורי זוועה על מעשיהן הפליליים של פקידות הסעד, אשר אין להן כל סעד ומענה לתת למטופלים. להיפך הן מתעלקות על הורים, ממררים להם את החיים, מנתקים ילדים מהוריהם, וגורמים לשואה איומה.

זה בדיוק התיק שלפנינו. אבא מנותק מבתו הקטינה 7 חודשים, ללא קביעת הסדרי ראיה, למרות שצו בית משפט מורה על פקידת הסעד להפגיש את האבא עם בתו לאלתר. ראו כתבות בעניין: עו"ד יניב מויאל מומחה בדיני משפחה מגיב לעו"ס הצפעונית צפרא דוויק: "מי שלוקח להורים את ילדיהם תוך גרימת נזקים לקטינים בשל רשלנות פושעת לא זכאי ליהנות מלשון מנומסת";   שאדיה כיוף פק"ס פורעת חוק מעוספיה אשת ריב ומדון סכנה לגברים. מצפצפת על צווי בית משפט ורואה בהחלטות שופטים כהמלצה שאין להתייחס אליה תנ"ז 39152-05-15;   עו"ס שאדיה כיוף עובדת במערכת מקבילה כפק"ס לחוק הנוער בישוב עוספיה שם היא מוציאה ילדים מהוריהם ומעבירה אותם לחסות עמותת אוונגרד עבודתה השנייה תנ"ז 39152-05-15

עו"ד יניב מויאל, מומחה דיני משפחה ובא כוחו של האבא, שלח 3 מכתבי תלונה למנכ"ל משרד הרווחה בחודש מרץ 2016, כשהוא מפרט את מעשיהן הפליליים של העו"סיות הנוגעות לתיק בטיפולו. בין היתר נכתב כי העו"ס נמנעת מלאכוף צווי בית משפט המורים לה להפגיש את האבא עם בתו. במקום שמנכ"ל משרד הרווחה יורה לאכוף את הצו מיידית, הוא מאשים את הלקוח בנזקיו שלו ודוחה את טענותיו בלי לגלות שום אמפטיה לאבא שמנותק מילדיו.

בקיצור, כשקוראים את תגובתו של מנכ"ל משרד הרווחה יבלון, מבינים היטב ששום סעד לא יכול להתקבל מהמשרד האטום הזה. אליעזר יבלון, כלומניק שכמותו, לא שווה את הטירחה לכתוב תלונה נגד הפושעות במשרדו.

להלן תגובתו של עו"ד יניב מויאל, מומחה חוק ונוער, ומיד מתחת התגובה של הכלומניק אליעזר יבלון.

מעיין נוריאל שלום,

תודה על העברת תגובת המנכ"ל.

צר לי שכל מה שיש למנכ"ל להצר עליו אלו תחושותיי ולא המציאות המובילה לתחושות אלו, אשר קיימים אצל עורכי דין רבים ומטפלים בבריאות הנפש, תחושות שלא נוצרו בחלל ריק כי אם בעקבות ניהול תיקים רבים מול רשויות הרווחה העירוניות, המתסכלים מרמת הרוע האטימות שיש לגורמים הללו – ורמת הזלזול של הגורמים המפקחים: פקידות סעד מחוזיות וראשיות, בתלונות המוגשות כנגדם.

באשר לתשובה עצמה קשה שלא להתקומם נוכח העיוורון המוחלט התוקף את משרד הרווחה ואלו האמונים על "שלומם של ילדי ישראל" בכל הרמות.

אני דוחה את תגובתו של כבוד המנכ"ל מאחר והוא עלבון לאינטליגנציה שלי כעו"ד וכאזרח.

אולי מישהו יכול להסביר למנכ"ל שהאב במקרה זה מעולם לא נדרש למרכז קשר דובר רוסית. הוא ובתו מדברים ומתקשרים בעברית! רק האם זקוקה לדוברי רוסית בשל מוגבלותה השכלית לא יכלה לרכוש את השפה ב-16 שנים שהיא כאן, ואם נדרשים 5 חודשים (למרות שעברו 7 אבל מה זה חודשיים לכאן או לכאן שמדובר בהורה שלא רואה ילד) כדי לדאוג שיהיה עו"ס דוברת רוסית כדי להפגיש בין בת לאביה והמנכ"ל מצדיק זאת – זה המקום להתפטר מהתפקיד.

מהמכתב עולה שוב שהמנכ"ל לא מעורה בפרטים אלא בראשי פרקים.

שמישהו יסביר למנכ"ל הנכבד שלאב המדובר יש שני ילדים בוגרים אחת שירתה ביחידה 8200, נשואה באושר עם ילדה, והשני עתודאי בשלבי גיוס במשמורתו. הילדים מאימא ראשונה שנפטרה מסרטן כשהם היו בני 4 ו-7, כך שלא היה לאבא בעיה לגדלם ולחנכם ופתאום מצאו רשויות הרווחה להכריז עליו כבלתי כשיר וראוי למפגשים עם בתו במרכז קשר, שעה שהוא קיבל משמורת מלאה על בנו בשנת 2012 ונפגש ללא כל בעיות עם נכדתו בת השנה.

אולי מישהו יסביר למנכ"ל איך זה שהאב נמצא כבר 4 שנים משנת 2012, בפיקוח רשויות הרווחה, בגלל שהגיש תביעה למשמורת על ילדתו המוזנחת ברשות האם שסובלת מבעיות נפשיות, ועד היום לא מצאו לנכון לקיים תוכנית "טיפולית"/ "שיקומית"/"הדרכתית" שבסופה יצא לחופשי "ממלתעותיהן" של רשויות הרווחה כאדם חופשי כמו שהוא – המנכ"ל הנכבד- חופשי עם ילדיו.

אולי מישהו יסביר למנכ"ל למה האב הספציפי הזה צריך לראות את בתו במרכז קשר תחת פיקוח מלכתחילה שעה שהאם היא החולת נפש, שהסיתה את הילדה העבירה לה תכנים מיניים והאשימה את האב בהרעלת האוכל שלה?

אולי מישהו יסביר למנכ"ל משרד הרווחה כמה כספים בזבזה המדינה שהועברו לגורמים פרטיים רק על ילדה אחת קטנה ב-4 שנים האחרונות ולמה התשובה החובבנית שלו מדירה שינה מעלי וצריכה להדיר שינה מכל אזרח שומר חוק! כי לעבריינים לא עושים דברים כאלה. רוצחים בכלל ורוצח ראש ממשלה בפרט עדיין יכולים להיפגש עם ילדיהם!

כנראה שלא צריך לדעת הרבה על איך המערכת פועלת כדי להיות מנכ"ל משרד בישראל מספיק שיש אנשים "גורמים במשרד" שבודקים בשבילך וכל מה שאתה נדרש לעשות זה לחתום על מכתב.

צר לי שזו הגישה של המנכ"ל בנוגע לתיק זה, ואם זו הגישה אין טעם לפנות בעניינים אחרים גרועים יותר וגרועים פחות.

ככל הנראה, עד שהמשרד יחליט על הקמת מבקר חיצוני לא יהיה מנוס ולפנות לאמצעי התקשורת על כל בעיה בתפקוד הרשות.

לפני שלושה חודשים פניתי לעו"ס חווה לוי, בתיק אחר בו אימא מחזיקה שני ילדים כבר 10 שנים אסירים בביתם (היום בני 15) שקוראים לסבתם "זונה" לאביהם "קוף" ולסבם "המפגר" בהוראת האם ולמרות שההסתה כנגד המשפחה מוכחת מוכרת וידועה לגורמי הרווחה,  הניכור ההורי ההתעללות בילדים חסרי ישע ידועה לכולם עד היום לא עושים דבר בעניין, כי מילדים בני 15 שהאב כשיר להחליף את האם כמשמורן, אי אפשר לעשות כסף, בהם אפשר להתעלל חופשי ואפילו התייחסות מעו"ס חווה לוי לא קיבלתי.

מקרה נוסף של אימא שכתבה מכתב שהבן שלה היה בן 6.5 שהיה שחיין מצטיין, חובב שחמט, תלמיד מטופח ובעל הישגים, כדי שרשויות הרווחה יבדקו למה הילד מספר סיפורים על מה שהאבא עושה לו. תוך 12 ימים מכתיבת המכתב, ללא כל טענה על הזנחה או התעללות, הוא נלקח ממנה בטענה שהיא מסוכנת למרות חוות דעת הפוכות – והיום בן 14.5 באומנה מאז 8 שנים עדיין רואה את אימו במרכז קשר – אחד הבוגרים ביותר שעליו עדיין מוציאים כספים למרכזי קשר ואומנה.  במקרה הזה לאב שלא רצה לשלם מזונות וגל לא רצה לקחת אחריות, היה קשר אינטימי עם פקידת הסעד שסייעה בידו להוציא ממנה את הילד והמערכת חגגה עליו ועדיין חוגגת 8 שנים – בעבור מכתב שכתבה האם לסייע לה!!!

אלו דוגמאות קטנות ויש מאות כאלה ברם, לכל אזרח כזה המשמעות היא עולם ומלואו. והפשע שנעשה בחסות "תפקיד העו"ס" כנגד האזרח הוא בל יתואר ומקומם ומכאן התחושות והשפה כי אין דרך מנומסת להביען!

אני רק יכול לקוות שיום אחד ישב בכיסא מישהו שאכפת לו  – לא על המשרד אלא על הציבור שאמור ליהנות מהשירות ושיהיה מוכן להילחם באינטרסים הכלכליים שמסרסרים במשרד החשוב ביותר במדינה. התנהלות כזו לא תחזיק לאורך זמן בסופו של דבר הציבור יפסיק לשתוק!

בברכה,

יניב מויאל, עו"ד

Document-page-001 Document-page-002

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.