דיני נפשות – חלק רביעי – בתי משפט לענייני משפחה. חטיפת ילדיו של האבא אלי דניאל – סדרה של אורנה בן דור

Spread the love

[wpvideo D6XjA7k1]

סיפורו של האב אלי דניאל. גרושתו חטפה את שני ילדיו אלה ואלרואי לחו"ל ונעלמה. אלי לא יודע מה עלה בגורלם של ילדיו כבר שנתיים, והקשר עם ילדיו, אבד. אין לו טלפון, כתובת או שביב מידע, היכן נמצאת גרושתו עם ילדיו.

"אלה שני הדגים שאני שומר עליהם מכל משמר. ברבי וספיידרמן. ספיידרמן זה הגדול. הם בחרו אותם. הלכנו לחנות דגים, והם קנו אותם. הם היו קטנים, ככה קטנים, כמעט. הדגים מחכים להם כשהם יחזרו. והם מאוד אהבו אותם הילדים. והם שורדים. זה מפליא.

פה זה חדר המשחקים של הילדים. פה אני מחזיק את הצעצועים. אלה הדברים של הילדים.

לצערי…

אספנו אותם במשך הזמן. יש פה הרבה דברים שהם לא… לא השתמשו. הם דברים חדשים. הכל היה להם.

הנה, יש פה בגדים שהם לא לבשו. הילדים בטח כבר גדולים היום".

זה מה שנשאר לאלי דניאל מילדיו. ארון בגדים, מלא בבגדים שוודאי קטנים עליהם. מדפים עמוסים בצעצועים שלא מתאימים יותר לגילם. וזכרונות. רק זכרונות.

"זה כן הציור של אלה. אני עם הילדים שלי עשיתי המון דברים. אז גיליתי שאלה אוהבת מאוד לצלם ולצייר, אז קניתי לה כן ציור. היינו נוסעים לכל מיני מקומות והיא פשוט הייתה מציירת. כל הספרים שלהם שהייתי מקריא להם, המשחקים שלנו. אין לי מה לומר. כמעט שנתיים. כאילו החיים שלי נעצרו".

אלי דניאל פה זה חדר המשחקים של הילדיםשלט מהחדר של אלהשופטת ביהמ"ש מחוזי ירושלים (בדימוס) ומייסדת ביהמ"ש לענייני משפחה ירושלים חנה בן עמי:כמות העבודה של כל השופטים, לרבות שופטי בית המשפט למשפחה, ואולי במיוחד הם, היא עצומה. אבל בעוד ששופט שלום או מחוזי יכול לקחת תיק תביעת נזיקין או כתב אישום ולהגיד "אני אתחיל לדון בו בעוד שנה ואם מגיע פיצוי, אז ניתן הפרשי הצמדה וריבית "והתיק ינוח". בענייני משפחה, הכל בוער, הכל מתהווה. כשיש ילדים, הילדים האלה בכל יום גדלים בעוד יום, ואם הם לא רואים את אבא שלהם במשך שנה,  אז יש שם תהליכים שנוצרים עקב אי הראייה שלו, וכשהוא רואה אותם כעבור שנה, זה ילדים אחרים. זה לא כסף שאתה שם בצד ואתה אומר לעצמך "אני אפצה על הזמן שעבר".  אתה לא יכול לפצות בילדים על זמן שעבר.

שופט שהולך לפי הספר, יביא את התיק לסיום אחרי ארבע-חמש שנים, כשמהפיכה עולמית קרתה שם. הזוג במלחמת עולם נוראה. הוא יכתוב פסק דין, זה לא יהיה מרוצה, זה לא יהיה מרוצה. הילדים יהיו בתווך אומללים.

השופטת חנה בן עמי: אתה לא יכול לפצות בילדים על זמן שעבר
השופטת חנה בן עמי: אתה לא יכול לפצות בילדים על זמן שעבר

קישורים:

דיני נפשות – פרק שלישי – שיכרון הכוח – הפרקליטות חיסלה את הקריירה הפוליטית של חיים רמון – סדרה של אורנה בן דור

[wpvideo Q7ZCV1zn]

דיני נפשות – פרק שני – בחזקת החפות – יוסף זוהר הואשם ברצח אביו כשהפרקליטות ידעה שהוא חף מפשע ולאחר 5 שנים המדינה חזרה בה מהאישום – סדרה של אורנה בן דור

[wpvideo HrIxHmrK]

דיני נפשות – פרק ראשון – פרשת השחיתות בפרקליטות תפירת התיק לשוקי משעול רשות המסים

[wpvideo j7mvI3w4]

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.