ברוך קרא מפברק סנסציות ותופר תיקים לגברים: עלילת השווא שרקם ברוך קרא לעו"ד שלומי בלומפלד על אונס כוכבת פורנו

ברוך קרא מפברק סנסציות ותופר תיקים לגברים: עלילת השווא שרקם ברוך קרא לעו"ד שלומי בלומפלד על אונס כוכבת פורנו
ברוך קרא. תמונה וואלה
Spread the love

את ברוך קרא אתם מכירים? הוא מופיע בטלויזיה עם פרצוף חמוד כזה, וכולם קוראים לו "ברוכי" ועושים לו כבוד כאילו הוא מביא סקופים. אבל כתבה של אמיר זוהר בפוסטה מלפני שלוש שנים מגלה את הפנים האמיתיות של ברוכי. לפנינו סיפור אונס בדיוני שלא היה, אשר כל הכתבים שלהם הוצע הסיפור סירבו לגעת בו, אבל ברוך קרא, לקח את הסיפור ועשה ממנו מטעמים על חשבונו של עו"ד שלומי בלומנפלד, שאת חייו הרס בהבל פה.

כל הכתבים האחרים סירבו לגעת בסיפור כי ידעו שהמתלוננת על האונס, היא כוכבת פורנו עם ציצים גדולים, שידועה כשחקנית בסרטים לאו דווקא המהוגנים. היא עבדה אצל עו"ד שלומי בלומנפלד, וגם שכבה איתו. אחר כך סחטה אותו והתלוננה על אונס. מסתבר שבעימות המשטרתי היא אפילו התלוצצה על גודל איבר המין שלו, ואמרה שיש לו איבר מין קטן, כי הוא קונטרול פריק, לפני ששכבה איתו.

כדי להעצים את הסיפור, ברוך קרא, התנפל על חוקר משטרת חיפה נצ"מ מוטי אדרעי שהוא כביכול מטייח חקירת אונס: "את הכתבה של ערוץ 10, ואת הביקורת של העיתונאי המוערך ברוך קרא, על כך שהסיפור תקוע שלושה שבועות במשטרת מחוז חוף, הפנימו מיד בצמרת אגף החקירות של המשטרה. התיק הועבר במיידית לטיפול בתחנה נייטרלית – יחידת ההונאה של מחוז מרכז בפיקודו של נצ"מ מוטי אדרעי. אדרעי, קצין חקירות שתיקים מתוקשרים אינם זרים לו, הרים מיד את הכפפה. ב-12 למאי זומן עו"ד בלומנפלד למשרדי היחידה ביבנה, ונעצר. גם פרקליטות מחוז צפון, שעד אז התקשתה לכפות על מחוז חוף במשטרה לחקור את התיק, החלה לגלות מעורבות רבה בתיק הזה מהרגע ש"ברוכי" דיווח על הסיפור בטלוויזיה".

נצ"מ מוטי אדרעי מיד ביקש לעצור את עו"ד שלומי בלומנפלד, כי הוא שכב גם עם מתמחה של שופט בבית המשפט עצמו, כך שלכאורה היו 2 מתלוננות. באת כוחו של בלומנפלד עו"ד אביטל בן נון, "טענה בבית המשפט, כי שתי המתלוננות בודות את הדברים, והראיה היא שהן התלוצצו ביניהן במשרד על גודל איבר המין של בלומנפלד, אחרי שהמתמחה כבר היתה איתו ולפני שעורכת הדין שכבה איתו. "אפילו השופט באומגרט שאל את התובע על ההתלוצצויות הללו, שכן בעימות במשטרה אחת מהן אישרה שהן אכן התלוצצו על גודל איבר המין של החשוד באונס. בהקשר הזה נטען, כי עורכת הדין אמרה למתמחה, שבטח יש לו איבר קטן, כי הוא פריק קונטרול. "בעימות, בלומנפלד הטיח בעורכת הדין, שהיא אמרה לו עוד לפני שקיימו יחסי מין: 'אני והמתמחה הימרנו על זה שיש לך איבר קטן כי אתה פריק קונטרול, אז בוא תראה לי', והוא הראה לה. עכשיו גם אני שואלת, אחרי שאחת מהן הודתה בהתלוצצות על גודל איבר המין שלו – האם ככה נוהגות נאנסות?"

את שמה של העורכת דין עם הציצים הגדולים אנחנו יודעים. השאלה היא מי המתמחה ששכבה עם בלומנפלד בבית המשפט, ולמה היא לא עומדת לדין על מה שעשתה? ניצלה את מעמדה כמתמחה בבית המשפט כדי לקבל שירותים מיניים מגבר להשבעת צרכיה.

ברוך קרא, מצטייר כאישיות בלתי אמינה, רודף סנסציות שהוא עצמו יוצר אותן. תוקף כמו בולדוג את המשטרה כדי לאלץ את המשטרה לבצע מעצרי שווא, רק כדי שיהיה לו סקופ לדווח, ועדיין יש מי שמאמין שהוא כתב מוערך ואמין. למה ברוך קרא לא הועמד לדין על הפצת שקרים לציבור במסווה של כתבות על עבירות מין שהא יודע שמעולם לא התרחשו?

מכיוון שידע שהסיפור מפוקפק, הוא החליט לייצר זווית עיתונאית חדשה בכך שלחץ על משטרת חיפה, לעצור את בלומנפלד וכך לייצר סקופ מופרך ומפוברק. בלומנפלד שותק.

הפרקליטות של שלומי בלומנפלד

http://www.posta.co.il/widgetkit/%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-1/%D7%97%D7%95%D7%A7/585-2013-05-17-20-50-26

נכתב על ידי אמיר זוהר ב 17 מאי 2013 22:50.

מתמחה בת 24 ועורכת דין בת 28 התלוננו כי המנטור במשרד, עו"ד שלומי בלומנפלד מחיפה, אנס את הצעירה וניצל מינית את הבוגרת * בית משפט השלום התרשם שהתיק בעייתי ושחרר את החשוד, בית משפט המחוזי נתן שלושה ימי מעצר נוספים למשטרה שכבר מרחה את התיק במשך חודש * הסניגורית בתיק, עו"ד אביטל בן נון, חושפת את המחדלים והסתירות, כולל בדיקת פוליגרף אחת שבה הנאנסת יצאה דוברת שקר והוסתרה מהמשטרה

השופט באומגרט על החשוד, עו"ד שלמה בלומנפלד (בתמונה): "החשוד מסר גרסה מדוע לשיטתו הגישו את התלונה נגדו, אולם גרסתו לא נבדקה… יובהר כי על הגוף החוקר לחפש לא רק ראיות מרשיעות אלא גם ראיות מזכות"
 עדכון – 27 אפריל – התיק נסגר מחוסר ראיות ענף החקירות במחוז מרכז הודיע לעו"ד שלומי בלומנפלד על סגירת התיק נגדו מחוסר ראיות.
ואז הוא שוחרר למעצר בית

במהלך השבוע עוד השתעשעו חוקריו של עו"ד שלומי בלומנפלד מיחידת ההונאה של מחוז מרכז, עם הרעיון שהוא יישאר במעצר לתקופה נוספת, עד אשר יימצאו מתלוננות נוספות נגדו. במהך החקירה הודה בלומנפלד שהוא קיים יחסי מין עם מתמחה של שופט באחד מבתי המשפט, ואף עשה זאת בלשכה של השופט. בשלב הזה צעקה עליו החוקרת הדתיה שלו, ובלומנפלד ניסה להרגיע אותה עם המשפט הבא: "אני מודה שאני אוהב נשים יתר על המידה, אבל אני לא אנס".

כך או כך, היום בבוקר ביקשו החוקרים מבית המשפט לשחרר אותו למעצר בית של שלושה שבועות בביתו שבחיפה.

שתי משפטניות צעירות עבדו במשרדו של עורך הדין הפלילי שלמה בלומנפלד מחיפה. האחת מתמחה בת 24, השנייה עורכת דין בת 28. על עובדה אחת אין חולק, עו"ד בלומנפלד קיים עם שתיהן יחסי מין, חרף העובדה שהוא נשוי ומבוגר מהן ב-20 שנה, וחרף העובדה שמתקיימים ביניהם יחסי עובד-מעביד. השתיים, שטוענות כי לא ידעו האחת על השנייה, הגישו לבסוף יחד תלונות למשטרה על כך שיחסי המין נכפו עליהן.

המתמחה הצעירה טוענת שבמשך חמש פעמים היא נאלצה לקיים יחסי מין עם החונך המשפטי שלה (מנטור), עו"ד בלומנפלד, בניגוד מפורש לרצונה ותוך שהיא מתנגדת מילולית, עד שבפעם האחרונה, ב-3 לאפריל, החליטה להתנגד פיזית אבל לא הצליחה למנוע את המעשה. לטענתה, האירוע התרחש זמן קצר לאחר שהם סיימו דיון בבית משפט בעכו ונכנסו לבית מלון מקומי כדי לאכול ו"להתרענן" באחד החדרים, בדיוק כפי שעשו באירוע קודם בבית מלון בהרצליה לאחר דיון בבית משפט באזור המרכז.

עוד היא טוענת, שכאשר חזרה נסערת למשרד היא שיתפה באירוע הטראומטי את עורכת הדין שהצטרפה חודשיים לפני כן למשרד. עורכת הדין ליוותה אותה לאחד ממרכזי הסיוע לנשים ומשם נסעו השתיים בליווי מדריכה לבית חולים בחיפה. המתמחה עברה בדיקות לאישוש טענות האונס, ובמעמד הזה בבית החולים נשברה עורכת הדין וחשפה בפניה, שלמעשה גם היא נאלצת לקיים יחסי מין עם הבוס של המשרד, אמנם לא בכוח אבל בעל כורחה ובתמורה להמשך העסקתה.

עקב תוצאות הבדיקה החליטו השתיים בשיתוף עם נציגת מרכז הסיוע להגיש תלונה במשטרת מחוז חוף. התלונה לא הניבה חקירה כלשהי, והשתיים הגיעו לעו"ד כנרת בראשי, כדי שתסייע להן לזרז את פעילות המשטרה. בראשי, עורכת דין ועיתונאית ברשות השידור, הציעה להן ללכת עם הסיפור לתקשורת, והביאה אותן לערוץ 1, שם היא הנחתה אז את התוכנית "סירנות". עורכי התוכנית דרשו ממנה, שהמתלוננות יעברו בדיקת פוליגרף, כדי לקבל החלטה אם הם מתקדמים עם הסיפור הזה.

כתב ערוץ 1 בחיפה, אלירן טל, הפנה את המתמחה למשרד פוליגרף בחיפה, וכאן נבקע לרגע סדק ראשון בסיפור של שתי המשפטניות הצעירות. הבדיקה קבעה שהמתמחה אינה דוברת אמת. בערוץ 1 כבר חשבו לוותר על הסיפור, אך המתמחה ובראשי טענו בתוקף שמכון הפוליגרף הזה עובד עם משרדו של בלומנפלד, וביקשו לערוך בדיקה נוספת, מטעמן. תחקירני ערוץ 1 פנו למכון פוליגרף אחר, ועכשיו המתמחה יצאה דוברת אמת, אבל בשלב הזה התקבלה החלטה סופית לוותר על פרסום הסיפור, הן בגלל חולשת הראיות והן בגלל המעורבות של בראשי כעיתונאית ועורכת דין.

בראשי המשיכה עם שתי הבנות לחדשות ערוץ 2, וגם שם ויתרו על הסיפור, עד שהסיפור הגיע לכתב המשפטי של חדשות 10, ברוך קרא, שהתנה את הטיפול שלו בבדיקת פוליגרף. המתלוננת הראשית עברה את הבדיקה ויצאה דוברת אמת, הסיפור פורסם ב-6 למאי, וכלל כמה הקלטות שבהן שתי המתלוננות מטיחות בעו"ד בלומנפלד את ההאשמות שלהן, והוא מכחיש. בכתבה גם דיווחו על בדיקת הפוליגרף שעברה אצלם המתלוננת הראשית, אבל הם לא דיווחו על הפוליגרף השלילי שהיא עברה בגוף התקשורת האחר, מה שלמעשה מזהם את הבדיקה שלהם.

את הכתבה של ערוץ 10, ואת הביקורת של העיתונאי המוערך ברוך קרא, על כך שהסיפור תקוע שלושה שבועות במשטרת מחוז חוף, הפנימו מיד בצמרת אגף החקירות של המשטרה. התיק הועבר במיידית לטיפול בתחנה נייטרלית – יחידת ההונאה של מחוז מרכז בפיקודו של נצ"מ מוטי אדרעי.

אדרעי, קצין חקירות שתיקים מתוקשרים אינם זרים לו, הרים מיד את הכפפה. ב-12 למאי זומן עו"ד בלומנפלד למשרדי היחידה ביבנה, ונעצר. גם פרקליטות מחוז צפון, שעד אז התקשתה לכפות על מחוז חוף במשטרה לחקור את התיק, החלה לגלות מעורבות רבה בתיק הזה מהרגע ש"ברוכי" דיווח על הסיפור בטלוויזיה.

חידת הפוליגרף 

העבירות שהמשטרה מייחסת לבלומנפלד הן, מעשה מגונה בבגיר תוך כדי ניצולו, בעילת אישה מעל גיל 18 תוך ניצולה, ובעילה שלא בהסכמה חופשית. מעצרו הוארך אצל השופט אייל באומגרט בבית משפט השלום בראשון לציון עד יום חמישי (16 מאי), והשופט ביקש מהחוקרים "לעשות ימים כלילות לצורך השלמת החקירה, שכן על הכף מוטלת חירותו של אדם".

החקירה כללה גביית עדויות מהמתלוננות והסביבה הקרובה שלהן, וכמובן מעורך דין בלומנפלד עצמו אשר טען כי הכל נעשה בהסכמה, אבל שיאה היה בעימות בין החשוד לבין שתי המתלוננות. על מה שקרה בעימות יש גירסאות ועדויות שמיעה, לכאן ולכאן, אבל דבר אחד ברור, מדובר בעימות דרמטי שבו שני הצדדים נלחמו על הגרסה שלהם, ושניהם מרגישים שיצאו ממנו מנצחים.

ביום חמישי ביקשה המשטרה באמצעות פקד עו"ד ארנון חגיגי להאריך את מעצרו של בלומנפלד פעם נוספת, בטענה שהוא מסוכן לציבור. עוד נטען כי שחרורו יאפשר לו לפגוע בראיות, להשפיע על עדים ולשבש את הליכי החקירה, מה גם שהחוקרים לא מיצו את הניסיונות לאתר את כל קורבנותיו לכאורה. לבקשה צורף גם מכתב של הפרקליט המלווה מפרקליטות מחוז צפון.

הסניגורית של בלומנפלד, עו"ד אביטל בן נון, ציינה כי שתי המתלוננות הסתירו מהמשטרה את העובדה שהמתמחה נכשלה בבדיקת הפוליגרף הראשונה שנערכה לה בערוץ 1, ושתיהן הופתעו מאוד כאשר החשוד הטיח זאת בהן במהלך העימות. לטענת הסניגורית, בשתי החולצות אותן לבשה המתמחה בשניים מהמקרים לא נמצאו קרעים עליהן היא דיווחה בתלונתה. עו"ד בן נון ציינה עוד, כי המתלוננת השנייה (העורכת דין) סירבה לחשוף בעימות, או בפני החוקרים בנפרד, את שם החברה שאותה היא לדבריה שיתפה ראשונה בנושא הבוס שמטריד אותה מינית.

השופט באומגרט, שסרק בלשכתו את כל העדויות שנאספו, לא נעתר לבקשת המשטרה, ואף מתח עליה ביקורת נוקבת. הוא התייחס לבקשה להאריך שוב את המעצר בעילה של חשש לשיבוש הליכי החקירה: "אין חולק כי הפרשייה התפרסמה בתקשורת בתחילת חודש מאי 2013 ורק אז החלה המשטרה לפעול. עיון בתיק מלמד כי מאז הגשת התלונות ועד חקירת החשוד ב-12 למאי לא בוצעו פעולות חקירה כלשהן, נציגי המשטרה עסקו בהעברת התלונה מגורם אחד למשנהו.

"אם אכן קיים חשש של מסוכנות, לא נהיר לי כיצד הילך החשוד חופשי במשך חודש, טרם התפרסמה הפרשה בתקשורת. כבר אז צריכה היתה המשטרה לנקוט בהליכי חקירה לאיתור הקורבנות הנוספים שלטענתה קיימים. רק היום המשטרה מגישה בקשות לצווי חיפוש אצל צדדים שלישיים, בקשות אלה היה ראוי להגיש אם לא בחודש האמור לעיל, או לפחות בעת הארכת המעצר הראשונה".

בארבעת ימי המעצר בוצע העימות בין החשוד למתלוננות ונחקר צוות עובדי המשרד, "חקירות אלה לא מחזקות את החשדות", קבע השופט, וציין: "החשוד מסר גרסה מדוע לשיטתו הגישו את התלונה נגדו, אולם גרסתו לא נבדקה… יובהר כי על הגוף החוקר לחפש לא רק ראיות מרשיעות אלא גם ראיות מזכות". השופט קבע כי ניתן לחקור נשים נוספות כאשר החשוד משוחרר בתנאים מכבידים, ואף ציין בהקשר של הפסקת החקירה בחג השבועות: "המשטרה היא זו שבחרה את מועד המעצר, משכך אין היא יכולה לדון נושא זה לחובת החשוד".

השופט באומגרט הורה לשחרר את בלומנפלד למעצר בית בבית משפחתו בשכונת רוממה בחיפה. המדינה הגישה ערעור על ההחלטה לבית משפט המחוזי מרכז. השופטת ליאורה ברודי קיבלה את בקשת המדינה, והותירה את בלומנפלד במעצר עד יום שני (20 מאי) בטענה שהיא אינה מסכימה עם נימוקי השופט באומגרט ומצאה לנכון, כי יש פעולות שהפרקליטות מבקשת לבצע כאשר החשוד נמצא במעצר מחשש לשיבוש. 

עו"ד אביטל בן נון: "לדעתי, במשרד של עו"ד בלומנפלד היה משולש רומנטי ושתי העובדות החליטו להרוס לבוס את החיים כאשר הן גילו אחת על השנייה"

תלונה והתפטרות כפולה

בלומנפלד, כמו עמנואל רוזן, מוכר כרודף שמלות אובססיבי, וקשה להתעלם מהדימיון בין שתי הפרשות. בניגוד לעיתונאית הדס שטייף, שלא מפסיקה להשמיע את קולה בשם המתלוננות לכאורה, עו"ד כנרת בראשי המייצגת את שתי המתלוננות בתיק הזה מתוקף חוק נפגעות עבירה, סירבה למסור תגובה על התלונות או על הטענות שמייחסים למרשותיה החשוד והסניגורית שלו. ביציאה מבית המשפט ערכתי ראיון עם הסניגורית של בלומנפלד, עו"ד אביטל בן נון, שמכירה אותו מקרוב על רקע השנים הרבות של שניהם בקהילה המשפטית בחיפה.

"בהארכת המעצר הראשונה, התובע המשטרתי אמר שחלק מהתלונות הנוספות הן על אונס ועבירות מין חמורות. אנחנו לא מבינים", תוהה בן נון, "אם יש תלונות על אונס מדוע הוא לא נחקר עליהן עד כה? התובע צריך לאתר מתלוננות? על דבר כזה לא שמעתי. הם יכולים ללכת לחפש כל בחורה ששלומי יצא איתה מגיל 16? כנראה שכן".

"הם הגיעו לשתי קלדניות, שהוא הכיר לפני 10 שנים. לאחת, טענו נגדו, 'נתת טרמפ והיא הזמינה אותך אליה הביתה לקפה, אבל בחדר המדרגות החזקת אותה במותניים וניסית להצמיד אותה'. הוא לא זוכר מקרה כזה. מקרה אחר מייחסים לו עם הקלדנית שעבדה בבית המשפט כאשר הוא ייצג את שודד הברינקס אילן קופרמן-סגל בשלב המעצרים (2003). נטען שהיא הצטרפה אליו לטיול עם הכלב, וכאשר הוא החזיק אותה בכוח ביד היא ברחה. השופט באומגרט אמר על זה, 'אני בספק אם יש שם אפילו מעשה מגונה'".

עו"ד בן נון משחזרת את האירועים שהובילו את הידיד והלקוח לבית המעצר. "ביום שישי 12 לאפריל עבד כל הצוות במשרד על הכנת תיק לדיון בבית משפט מחוזי אצל השופט עודד מודריק ביום ראשון, היו שם עורכת הדין, המתמחה ועו"ד בלומנפלד. בבוקר יום ראשון, 14 אפריל, מתקשרת המתמחה לשלומי ואומרת לו, 'תקשיב, אני לא מגיעה למשפט, אני מתפטרת, אתה אנסת אותי'. שלומי ענה לה בספונטניות, 'השתגעת, את לא נורמלית, שכבנו בהסכמה'. היא התעקשה ואמרה 'לא נכון, אנסת אותי'. בדיעבד התברר שהשיחה הזו הוקלטה, וזו הקלטת שהועברה לערוץ 1 וערוץ 10.

"שלומי התקשר לעורכת הדין, ואז גם היא הודיעה לו על פיטורין על רקע ניצול מיני שלה, וגם היא הקליטה את השיחה איתו. בהמשך היום התקבלו משתיהן במשרד של אמו שני מכתבי פיטורין זהים כמעט. שלומי הבין שתופרים לו תיק ובאותו היום אחר הצהריים הוא פנה לתחנת זבולון מיוזמתו, הציג את המכתבים, סיפר על השיחות מהבוקר, וביקש שיחקרו אותו. אמרו לו לך הביתה, אין שום תלונה.

"חולפים שלושה שבועות כמעט, וב-6 למאי מתקשר אליו ברוך קרא ומבקש תגובה. שלומי נתן לו תגובה, ש'היה לי רומן ואני מתנצל על זה בפני אשתי, אבל אנס אני לא'. לאחר הפרסום בטלוויזיה, עם ההקלטות של השיחות, שלומי רץ שוב לתחנת המשטרה בחיפה. שם הודיע לו חוקר שהתיק עבר ליחידת ההונאה המחוזית ביבנה, כי המתלוננות ביקשו להעביר את הטיפול בתיק לתחנה נייטרלית. החוקר התקשר לחוקרים ביבנה ואמר שהעורך דין מבקש למסור גרסה, והם אמרו לו שלא יבוא. ב-12 למאי ביקשו ממנו להגיע והוא נעצר". 

בניגוד להדס שטייף, שלא מפסיקה להשמיע את קולה בשם המתלוננות לכאורה, עו"ד כנרת בראשי המייצגת את שתי המתלוננות בתיק הזה מתוקף חוק נפגעות עבירה, סירבה למסור תגובה על התלונות או על הטענות שמייחסים למרשותיה

משולש רומנטי או אונס ברוטלי?

עו"ד בן נון, לשעבר תובעת בכירה ומצטיינת בפרקליטות מחוז חיפה, נאלצה בעצמה לעזוב את הפרקליטות עקב אולטימטום שהציבה לה פרקליטת המחוז לשעבר, עו"ד לילי בורישנסקי, על רקע פרשה רומנטית שנויה במחלוקת. ניסיונה המקצועי, לצד הרגישות שלה לבני אדם, כמו גם לבעלי חיים, הפכו אותה מאז גם לסניגורית מצטיינת ומוערכת. אנשים שמכירים אותה יודעים לומר, כי עם קצת יותר מוטיבציה מקצועית, ונכונות לעבוד במחוז המרכז, היא היתה מגיעה לצמרת עורכי הדין בישראל.

עכשיו היא מנתחת את התיק: "לדעתי, במשרד של עו"ד בלומנפלד היה משולש רומנטי ושתי העובדות החליטו להרוס לבוס את החיים כאשר הן גילו אחת על השנייה, אבל מי שהובילה אותן בדרך הזו היא עו"ד כינרת בראשי. עד היום הן מנסות למצוא בחורות שעבדו פעם עם שלומי, וככה יש למשטרה כל מיני מזכרים מוזרים ומידעים קלושים, ממש כמו בפרשת עמנואל רוזן, אבל כל פעם שאני שואלת על תלונות נוספות החוקרים מתפתלים. מעבר לזה שהן זיהמו את העדויות אחת של השנייה, בשיחות בינהן, במשרדה של בראשי ובשידור בערוץ 10, הן גם הסתירו מהמשטרה את בדיקת הפוליגרף שבה המתמחה יצאה דוברת שקר.

"רק במקרה הגיעו אלינו כל מיני שמועות על כך, ואחרי שביססנו את המידע הזה שמרנו אותו עד לעימות במשטרה, ושם הופתעו כולם מהדבר הזה ומכך שהן הסתירו את זה. לפי הספרות המקצועית, כאשר נבדק יוצא דובר שקר בבדיקה ראשונה, לא נהוג לעשות בדיקה נוספת, כי אלמנט החרדה שעומד במרכז הבדיקה מתמוסס".

נקודה בעייתית נוספת היא מוצאת בראית סיוע שהמתלוננת השנייה טוענת לקיומה אבל מסרבת לחשוף אותה. "בתקופת הרומן עם עורכת הדין, שלומי שאל אותה אם היא מספרת למישהו, והיא אמרה שהיא סיפרה על זה לחברה שלה, שגם לה יש רומן עם הבוס שלה. בעימות הוא שאל אותה על זה, והיא הודתה שהיא סיפרה לחברה שלה, אז שלומי ביקש שיביאו את החברה, אבל היא סירבה. מה זאת אומרת? היא חייבת לתת את המידע הזה, הרי מדובר בסיוע לעדות שלה עצמה. כאשר שאלו אותה מדוע היא מסרבה היא אמרה, 'כי לא סיפרתי לה הרבה פרטים, ואתה גם תשלח אנשים לפגוע בה'. נו, זה רציני? אבל מה שיותר מדאיג אותי בהקשר הזה היא תשובת החוקר: 'זכותה לא למסור את השם'".

מעבר למחלוקת העקרונית בנושא הבעילה ללא הסכמה, או האונס הנטען, האם כל רומן בתנאים של יחסי מרות מהווה בעצם עבירה של בעילה בהסכמה?

בן נון:  "הסעיף מדבר על ניצול, וכדי להוכיח ניצול יש להראות שהתקיימה התניה: שהיה ברור שאם העובדת תקיים יחסי מין היא תקבל הטבה מסוימת, או שאם היא לא תקיים יחסי מין יבולע לה, לא יקדמו אותה, יפטרו אותה, לא יעלו את שכרה וכדומה. במקרה הזה, לא רק שאין הוכחה להתניה הזאת, להיפך יש הוכחות לכך שהוא צעק על שתיהן ואף העניש אותן בעבודה באותו יום ששי, שאחריו הן התפטרו והתלוננו במשטרה".

מקורבים של המתלוננות טענו בתגובה שההתניה התקיימה מעצם העובדה שבלומנפלד שכר את עורכת הדין, תוך שהוא חוזר ואומר לה, "אני לא צריך עורכת דין נוספת, אני לא צריך אותך, אבל בכל זאת לקחתי אותך". לטענתה, שאלת המשך העסקתה עמדה על הפרק לפני שקיימו יחסי מין בהסכמה. המתמחה טוענת, כי היא כבשה את תלונותיה על המעשים שבוצעו בה, בשל האימה שהיא חשה מול המנטור שלה, ובשל הרצון התמים שלה לסיים את ההתמחות ולקבל את התעודה.

בן נון טענה בבית המשפט, כי שתי המתלוננות בודות את הדברים, והראיה היא שהן התלוצצו בינהן במשרד על גודל איבר המין של בלומנפלד, אחרי שהמתמחה כבר היתה איתו ולפני שעורכת הדין שכבה איתו. "אפילו השופט באומגרט שאל את התובע על ההתלוצצויות הללו, שכן בעימות במשטרה אחת מהן אישרה שהן אכן התלוצצו על גודל איבר המין של החשוד באונס. בהקשר הזה נטען, כי עורכת הדין אמרה למתמחה, שבטח יש לו איבר קטן, כי הוא פריק קונטרול.

"בעימות, בלומנפלד הטיח בעורכת הדין, שהיא אמרה לו עוד לפני שקיימו יחסי מין: 'אני והמתמחה הימרנו על זה שיש לך איבר קטן כי אתה פריק קונטרול, אז בוא תראה לי', והוא הראה לה. עכשיו גם אני שואלת, אחרי שאחת מהן הודתה בהתלוצצות על גודל איבר המין שלו – האם ככה נוהגות נאנסות?"

 

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.