משרד הרווחה וביטוח לאומי מפקירים קשישים לחסדיהם של חברות הסיעוד – תחקיר חברות הסיעוד

Spread the love

תחקיר ערוץ 10, הכל כלול, מרץ 2016 – ביטוח לאומי ומשרד הרווחה האמון על המל"ל אינם מפקחים על המטפלים הסיעודיים שהם שולחים אל הקשישים באמעות חברות הסיעוד, ובכך מפקירים את הקשישים לחסדיהם של מטפלים רוצחים ואנסים.

גם עבריינים יכולים לעבוד כמטפלים מטעם הביטוח הלאומיכ- 160 אלף קשישים בישראל נזקקים לסיוע סיעודי של מטפל מטעם המוסד לביטוח הלאומי. הרבה פעמים הם מקבלים את הזכויות הללו לאחר שעברו 7 מדורי גיהנום, אבל מזה כמה חודשים שבמערכת "הכל כלול", מצטברות אינספור תלונות ועדויות של קשישים שעוברים לדבריהם התעללות כזו או אחרת על ידי  המטפלים שנשלחים אליהם מטעם הביטוח הלאומי.

קשישים שמפחדים לפתוח את הדלת, קשישים שמטפלים גנבו מבתיהם, היכו אותם או התעללו בהם, כדי לבדוק אחת ולתמיד במה מדובר.
תחקירני "הכל כלול" התקבלו לעבודה כמטפלים סיעודיים. הנה התחקיר.

גם עבריינים יכולים לעבוד כמטפלים מטעם הביטוח הלאומי.

הבן מספר על אביו: שלחו לנו מטפל, אסיר לשעבר שישב בכלא בגין רצח.

בא לך לבכות, זה אבא שלך.

בשנים האחרונות ראינו לא מעט את סרטוני האבטחה האלה, הזדעזענו לרגע והיינו בטוחים שמדובר בתפוח רקוב בודד, חלק מהסטטיסטיקה של החיים.  מיד תראו כיצד המדינה מפקירה בריש גלי את האנשים שבנו אותה, דווקא כשהם חלשים וחסרי ישע. אותה המערכת שאמורה לדאוג להם עוצמת עיניים, אוטמת אוזניים ומותירה אותם חשופים ללא כל הגנה. בשנים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית במספר הדיווחים המועברים לרשויות הרווחה על אירועי התעללות והזנחה של קשישים. בשנת 2014 בלבד דווח על מספר שיא של קרוב ל-  6,000 אירועי התעללות בקשישים מצד המטפלים שנשלחו לביתם על ידי חברות הסיעוד שנתונות לפיקוחו של המוסד לביטוח לאומי.

בתחקיר שמיד תראו, יוצג שחור על גבי לבן איך אין פיקוח ואין מערכת סינון. רק מספרים, אותיות והרבה כסף.  כל מי שרוצה, מתקבל לעבודה כמטפל.

עלייה באירועי הזנחה והתעללות של קשישים

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.