הרשמת רביע ג'אבלי ביהמ"ש שלום עפולה פיצתה לוחם צה"ל ערבי שהמשטרה שללה רישיון נשק בסך 29,500 ש"ח – תא"מ 21468-07-14

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p3VHfi-L1

הרשמת רביע ג'באלי הוציאה פסק דין לטובת לוחם צה"ל ערבי אשר המשטרה התרשלה בעניינו, סיבכה אותו באירוע פלילי בגלל טעות בהקלדת מספר זהות, עקב תלונה אנונימית. הוא נדרש להחזיר את הנשק שלו, נאלץ גם לבזבז כסף על עורכי דין כדי להחזיר את הנשק שקיבל אחרי חודשיים.

עו"ד חיה סודרי מטעם מדינת ישראל טענה שאין ללוחם אלא להלין על עצמו. כלומר זו בעיה שלו שהשם שלו דומה לשם של ערבי אחר, ובגלל זה חלה הטעות בהקלדת תעודת הזהות. יופי של מדינה. מהמועד שהוגשה התלונה האנונימית עד שהזמינו את הלוחם להפקיד את הנשק עברו 4 חודשים. קצת מצחיק לא? גם אחרי שהבינו את הטעות ונתנו לו מכתב המנקה אותו מהחשדות, עברו 60 יום עד שהחזירו לו את הנשק.

הפיצוי שנתנה הרשמת ללוחם הערבי הוא 29,500 ש"ח. אבל אנו שואלים למה אזרחים יהודים שמוגשת נגדם תלונת שווא לא זוכים לפיצויים כאלה?

אם הרשמת הייתה יהודיה והתובע היה יהודי, האם בכלל רשמת יהודיה הייתה נותנת פיצוי כזה לחייל ישראלי באותן נסיבות? ברור שלא. רשמות ושופטות ישראליות, למעט מעטות, מתוכנתות לראות בגברים היהודיים כחיות, נבלות, פטריארכים מזיקים, והן היו דופקות לגבר היהודי שהיה מבקש אותו דבר הוצאות של 29,500 ש"ח, לא פיצוי של 29,500 ש"ח.

Untitled

את מדינת ישראל ייצגה אחת בשם חיה סודרי. טוב הייתה עושה הסודרי הזאת אם הייתה מציעה לערבי הזה את הפיצויים המגיעים לו, בלי לטעון טענות כה מעליבות ולהכפיש, כאשר המדינה היא זו שטעתה. חיה סודרי אישיות נאלחת. בגלל שהמדינה לא מוכנה להכיר בטעויות שלה, בתי המשפט מפוצצים בתביעות רשלנות, ואחר כך השופטים מתלוננים שהם עמוסים.

חיה סודרי עומדת בראש המחלקה האזרחית במחוז צפון (נצרת). היא המשנה לפרקליטת המחוז, עו"ד חיה סודרי. כפופים לה 25 איש: 17 פרקליטים, 5 מתמחים, 2 עובדים מנהליים ובת שירות לאומי.  מגעיל שזו הדוגמא שהיא נותנת לכפופים לה.  

0001000200030004000500060007

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.