סיכוי נפלא לסגירת בית הזוועות: מעון רעות בירושלים המתופעל ע"י עלוקות האומנה אור שלום

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p3VHfi-JP

מעון לנוער בסיכון ייסגר? "ייזרקו בפעם השניה". הלוואי. שייסגר.

הנהלת עמותת "אור שלום" למען ילדים ונוער בסיכון תתכנס להכריע האם מעון רעות בירושלים ובו 26 ילדים בגילאי 7-13 שהוצאו מהבית לאחר שסבלו מהתעללות פיזית או נפשית ייסגר בקיץ הקרוב. צוות המעון הכולל עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מחנכים ומדריכים מנהל תכנית שיקומית וחינוכית פועלים במשך כל ימות השנה במטרה לסייע לנערים להתאושש מטראומות שחוו בעברם כדי להצליח לקיים חיים נורמטיביים.

העמותה נקלעה לקשיים תקציביים בהפעלת המעון שתקציבו נשען בעיקר על משרד החינוך ומשרד הרווחה המעניקים יחד למעון למעלה משישה מיליון שקלים בשנה, בעוד העמותה מתקצבת מתרומות עוד כ-500 אלף שקלים שבשנים האחרונות מדובר בכספים שהיא מתקשה לגייס, הסביר ל-nrg גורם המעורה בפרטים.

הזרז להחלטה לסגור את המעון בחודשים האחרונים הגיע דווקא ממשרד הרווחה שהודיע על קיצוץ בתקציב – אך השבוע חזר בו והשיב את התקציבים. אולם זה לא הסיר את איום הסגירה מעל ראשי הילדים והנערים לאחר שכאמור העמותה מתקשה לגייס את המשאבים הנצרכים מבחינתה להמשך הפעלת המעון. בשיחה עם מנכ"לית אור שלום, לאה גולן, היא הסבירה כי "הסכנה לא חלפה והיום ובשבוע הבא יתקיימו שתי ישיבות מכריעות כדי לראות מה ניתן לעשות כדי להמשיך לקיים את המעון".

"אלו ילדי קצה שהוצאו מהבית מכל מיני סיבות של הזנחה ופגיעה פיזית וכל השמה במסגרת אחרת תפגע בהם. אין מי שידאג להם אם המעון ייסגר, אנחנו הפתרון האחרון עבורם ואין להם לאן ללכת", מזהיר הגורם ומוסיף: "הם יכולים להישלח לאשפוז פסיכיאטרי או מוסדות אחרים שאינם מתאימים לקליטתם". הגורם אף ציין כי בשנת 2011 עת המעון היה בסכנת סגירה דומה התערב שר הרווחה דאז, משה כחלון, ומנע את סגירתו.

אנשי הצוות במעון הזהירו את הנהלת העמותה בימים האחרונים כי "לא סוגרים מעון לילדים, הם כבר איבדו בית ואי אפשר לעקור אותם שוב". בנוסף מורה מהצוות פנה למנכ"לית והתריע "אתם מתעללים בהם בפעם השנייה".

בין הילדים שהגיעו למעון ישנו ילד שהוצא מגיל שנתיים מחזקת אמו שעסקה בסחר בסמים. כאשר חלק מהאחים הצליחו בתהליכי אימוץ אולם הוא התגלגל לשני מוסדות ואז הגיע ל"רעות" לפני ארבע שנים בגיל 8 עם התנהגויות תוקפניות קשות ובלי יכולת להגיב לסיטואציות חברתיות בצורה מתאימה.

גורם בכיר נוסף המעורה בפרטים הסביר כי "אין מסגרות טובות כמו שלנו אם המעון ייסגר הם יישלחו למקומות לא טובים ומצבם רק יחמיר. חלקם אפילו עשוי לחזור הביתה בלית ברירה כי החוק לא שומר עליהם מספיק ושם מצבם רק יהיה קשה יותר. הילדים האלה ילכו לאבדון".

הכירו את מי שעושה קמפיינים לאור שלום ארנון שפיר. אומרים לו מה להגיד, שהוא רץ למען הילדים ומגייס אלפי שקלים. מישהו מאמין לשקרים הללו?  העיקר שארנון שפיר הצליח לסחוט כמה דקות תהילה בטלויזיה עם סיפור הזוי של גיוס תרומות באמצעות ילדים. מזל שאת הילד שבכתבה לא לקחו לאור שלום בעצמו. זה נקרא "גיוס חברתי". הילד רפי לוסטמן, בן 10, רץ 10 ק"מ ואולי ירוץ 12 ק"מ בשנה. מתחת לסרטון כתוב ש"בהתאם להנחיות משרד הרווחה, מעון רעות לילדים בסיכון הנמצא בירושלים זקוק לשיפוץ, בעלות של כמיליון שקלים". כמה קילומטרים הילד צריך לרוץ כדי להביא לאור שלום מיליון שקלים?

Untitled

אור שלום גייסה את רוזנטל תקשורת – ייעוץ תקשורתי, דוברות, יחסי ציבור אשר הפיקה את כתבת היחצנות הבאה.  הביאו ילד שנתנו לו לרוץ למען הילדים בסיכון, ואמרו לו להגיד שהוא גייס 6,000 ש"ח. דליה מזור התפעלה. היא רק לא ידעה שזה מספיק ל 10 ימים לילד אחד באור שלום (17,000 לחודש לילד.  זוכרים?). עם 6,000 ש"ח המנכלית לאה גולן בקושי קונה זוג נעלי כריסטיאן לובוטין  בפריז. לאה גולן מנכ"לית אור שלום מקבלת שכר עתק מאור שלום

קישורים:

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.