ז'נאן בסול יחצנית הרווחה בדה-מרקר מפיצה פרופוגנדת שקרים: שביתה בהוסטלים ומעונות חסות הנוער עמותת עאנ"ב ועמותת אותות

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p3VHfi-JD

דה מרקר קיבלו לעבודה ערביה בשם ז'נאן בסול שחושבת שזה בסדר לקבל כתבות מוכנות מאיגוד העובדים הסוציאלים, לחתום עליהם ולקבל על זה שכר. ז'נאן בסול כתבת לא אמינה, נוכלת, תדמיתנית בשכר שעובדת עם גורמים אינטרסנטים ומפיצה את האג'נדות שלהם ללא עבודה עצמאית, ללא תחקיר עצמאי ומבלי להביא את דברי "הצד השני", הנוער שכלוא במסגרות הרווחה בעל כורחם וסופגים התעללות ע"י העו"סים שרוצים תוספת שכר.

כתבה זו היא דוגמא מוחשית. העו"סיות בפנימיות של משרד הרווחה "חסות הנוער" רוצות יותר כסף, אז הן שובתות. במקום להגיד שהן חושבות שמגיע להן יותר כסף, הן מפיצות תעמולת שקרים שמי שייפגע מהשביתה שלהם זה הנערים והנערות בחסות הנוער. האמת היא בדיוק להיפך. הנערים והנערות האלה רק מתפללים שהעו"סיות הללו יעזבו אותם במנוחה. במקום לתת את הכסף להורים של הנערים והנערות הללו, שרובם מתדרדרים בגלל עוני, העו"ס כולאות אותם וכופות עליהם אין ספור שעות טיפוליות, ופשוט יושבות עליהם על הוורידים, וחושפות אותן לאונס, אלימות וזנות בתוך המוסדות האלה.

ז'נאן בסול לא ראיינה אפילו נערה אחת מחסות הנוער. רק לפני שבועיים 3 נערות ממעון מסילה הציתו את המעון שלהם, כי העו"סיות לא נותנות להן דקה אחת של שקט. ז'נאן בסול אפילו לא יצאה מהמשרד. לא נכנסה לאף מעון לדווח מה באמת חושבים המטופלים שם על העו"סיות שרוצחות להן את האופי ואת הנשמה. מדובר בבהמות ניבזיות עם אישיות פסיכופטית-סדיסטית ממש כמו סוהרי אושוויץ, שרוצים כסף על התעללות בנוער. זו לא עבודת קודש. זו עבודה בזוייה של הרס טוטאלי של חיי הנערים והנערות. במקום לסגור לחלוטין את מוסדות הכליאה האלה, ז'נאן בסול עוד מהללת אותם.

רוצים הוכחה שהכתבה הוכנה מראש והיא לא כתבה אורגינלית? קיראו כאן את הכתבה של ז'נאן בסול מהיום: שביתות בהוסטלים ובמעונות של "חסות הנוער" – TheMarker , וכאן כתבה של כתבת זבל מהארץ לי ירון בניגוד לעמדת המדינה: ביה"ד התיר למעונות לנוער בסיכון לשבות. תקראו ותראו ששתיהן העתיקו מאותו מקור, דוד גולן יחצ"ן העו"סיות.

מלקקת התחת לעובדות סוציאליות ז'נאן בסול

מהיום: שביתות בהוסטלים ובמעונות של "חסות הנוער"

העובדים שובתים במשך שלושה ימים במחאה על תנאי השכר שלהם והסחבת במשא ומתן ■ ועד העובדים: "אנחנו נלחמים על חוסר במדריכים שגרם לכך שכ-400 בני נוער בסיכון מסתובבים ברחובות"  מאת   5.1.2016

איגוד עובדי חסות הנוער (איגוד עובדי רשות חסות הנוער, אחד מאגפי משרד הרווחה, מסגרת המעניקה טיפול חוץ ביתי סמכות במתבגרים המצויים בסיכון) ישבית החל מהיום (ג') את מסגרות עמותת "אותות" – העמותה השנייה בגודלה בחסות הנוער – במחאה על תנאי השכר וה"סחבת" לדברם במשא ומתן. על מנת למזער את הפגיעה בבני הנוער, כל יום יושבתו שתי מסגרות שונות למשך 12 שעות.

כחלק מתהליכי הפרטת משרד הרווחה מממן המשרד את פעילותן של כעשרים עמותות. עובדי שתי העמותות הגדולות – ענ"ב ואותות –  מאוגדים בארגון כוח לעובדים תחת "איגוד חסות הנוער", בשתי העמותות מונות 520 עובדים שכוללים מדריכי נוער, עובדים סוציאליים, רכזים ואימהות בית.

הפגנה שחל חסות הנוערכוח לעובדים

בעשרת החודשים האחרונים מנהל האיגוד משא ומתן לקראת הסכם קיבוצי שני מול העמותות (הראשון נחתם ב-2012 למשך שלוש שנים) בו נתקלים העובדים ב"סחבת", כדברם, מצד ההנהלה. כשהודיע האיגוד על כוונתו לממש את סכסוך העבודה ולשבות, הגישו העמותות בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה לצווי מניעה.

בקשות לצווי מניעה זמניים אכן נתקבלו, עובדה שדחתה את מימוש השביתות. לבקשת העמותות לצווי מניעה הצטרף גם משרד הרווחה על אף שאיננו המעסיק של עובדי חסות הנוער במקביל, גם עובדי עמותת ענ"ב (העמותה הגדולה בחסות הנוער) הגישו בקשה להסרת צו המניעה ולשבות לצד עובדי אותות, באם לא יתערב משרד הרווחה במשבר. במקביל ימשכו הצעדים הארגוניים בהם כבר נוהגים העובדים: אי קיום וועדות קבלה והימנעות מליוויי בני הנוער לבתי משפט.

"אנו הכתובת האחרונה עבור רבים מהנערים והנערות האלה לפני הרחוב או המעצר". אומר אלברט סופר מדריך בעמותת ענב מזה 11 שנה וחבר צוות המו"מ, "אנו מנסים לתת לחוסים חלופה לחיי עבריינות סמים וזנות ולשקם את אמונם בזולת. זו שליחות חברתית ורגעי הסיפוק רבים, אך לתפקיד שוחק כל כך הכולל 17-18 שעות משמרת, ובהן מעמסה רגשית רבה ולעתים אף איום פיזי מגיע שכר ראוי יותר מאשר שלושה שקלים יותר משכר המינימום לשעה".

באיגוד חסות הנוער מצביעים על הקשר בין תנאי ההעסקה הירודים לטיב הטיפול בבני הנוער: "בחצי השנה האחרונה התחלפו כשמונים אחוז מהמדריכים. זו עבודת קודש אך הזלזול בעובדים מוביל לתחלופה רבה" מבהיר אסף יחימוביץ', מדריך בעמותת אותות וחבר צוות המו"מ. "אנחנו מנסים לעורר אמון בבני הנוער, להיות אחים, אמהות אבות, למי שאיבדו אמון במבוגרים. זו תחושה איומה לראות נער או נערה מתחברים למדריכים ואז מגלים כי המדריכים עוזבים איתם".

בשל חוסר במדריכים יש כ-370 בני נוער בסיכון הנמצאים ברחוב בהיעדר מסגרת שתקלוט אותם.

מעמותת אותות נמסר בתגובה: "לפני כ- 4 שנים נחתם הסכם קיבוצי עם תוספות מיידיות  של כ- 15%. לפני כשנה הם ביקשו לפתוח שוב את ההסכם הקיבוצי כדי לבצע בו שינויים ומאז אנחנו לא מתקדמים. אנחנו מעריכים את העובדים אבל צריך להיות ריאליים בכמה אפשר לתת. לגבי התחלופה הגבוהה, היא תוצאה לכך שרוב העובדים מקרב המדריכים הם סטודנטים, עשינו בדיקות ומצאנו שמספר המדריכים העוזבים לא השתנה גם אחרי התוספת לשכר שלהם".

http://www.themarker.com/career/1.2815603

במשרד הרווחה הסבירו את בקשתם למניעת השביתה במכתב שנשלח אל בית הדין בנימוק ש"המדינה סבורה כי השביתה תסב נזק רב ביותר לבטן הרכה של כולנו, ילדים ומתבגרים בסיכון המצויים במסגרות שיקום. בהתחשב באוכלוסייה זו, במצבם של הילדים, יש לנקוט משנה זהירות בהשבתתם של מוסדות אלו והנזק שייגרם בכך לאוכלוסייה הרלוונטית".

כעת, השופטת שרה ברוינר ישרזדה מבית הדין לעבודה בירושלים קבעה היום כי יש לבטל את צו המניעה ולאפשר את השביתה. "סבורים אנו, נוכח זכותם של המשיבים לממש את זכות השביתה ובהתחשב בזמן הארוך שנדרש למיצוי המו"מ, דומה כי אין עוד מקום למנוע מהמשיבים את מימוש זכותם", נכתב בהחלטת בית המשפט. ההחלטה מטילה הגבלות על השביתה כמו המשך ניהול משא ומתן אינטנסיבי, מתן התראה של 48 שעות לפני השביתה, אי־השבתת למעלה משתי מסגרות בו זמנית ועוד

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.