יניב פרח בכש שוטר עבריין מורשע ממשטרת רחובות היכה באלימות חבלנית אזרח תמים וממשיך לעבוד במשטרת רחובות – ת"פ 26667-08-13 מדינת ישראל נ' יניב פרח בכש ורון עמר

Spread the love

בנצי סאו מ"מ המפכ"ל השאיר בתפקידו את השוטר יניב פרח בכש, עבריין מורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות, למרות ביקורת קשה של השופט אברהם הימן מבית משפט השלום בראשון לציון בתיק ת"פ 26667-08-13.

השוטר יניב פרח. תמונה נלקחה מאתר הפייסבוק שלו https://www.facebook.com/yaniv.perah?fref=ts
השוטר יניב פרח. תמונה נלקחה מאתר הפייסבוק של יניב פרח https://www.facebook.com/yaniv.perah?fref=ts

רגע לפני שיפשוט את מדיו, מ"מ בנצי סאו קיבל לפני שבועיים החלטה שנויה במחלוקת, להשאיר בשורות משטרת ישראל את יניב פרח בכש, שוטר אלים שהורשע בתקיפה חמורה של אזרח תמים.

עו"ד פיני פישלר: שוטר שלא מבין מה הסמכויות שלו ומה התפקידים שלו, ושהוא צריך להפעיל קודם כל את המוח ולא את הכוח, והוא מורשע בסוג כזה של עבירה, ועבירה של אלימות עם חבלה חמורה, מקומו בבית. פיטורין ברור, חד וחלק. אין סלחנות בדבר הזה.

במרכז הסיפור הזה, עומדים השוטרים האלימים: יניב פרח בכש, שוטר סיור ותיק בתחנת רחובות ורון עמר. לפני 3 שנים יצאו לסיור שגרתי שהסתיים באלימות קשה כלפי אזרח.

יניב פרח בכש, יחד עם רון עמר שוטר נוסף, החליטו לעכב 2 שומרים באתר בנייה. כאשר הגיעו לתחנת המשטרה ברחובות, הושבו השניים מחוץ למבנה בערב חורפי. המתלונן, שהעז במרכאות לומר, כי קר לו, ספג בתגובה מכות נמרצות. מיד אחר כך נלקח לתוך תחנת המשטרה בחדר צדדי שם המשיכו להכותו יניב פרח בכש ורון עמר בכל חלקי גופו, בין היתר באמצעות מכשיר קשר משטרתי.

ביהמ"ש בראשון לציון החליט לפני חצי שנה להרשיע את השוטר יניב פרח בכש, ומתח ביקורת נוקבת על יניב פרח שהכחיש את המיוחס לו ומעולם לא הביע חרטה.

השופט אברהם הימן סגן הנשיאה בביהמ"ש שלום ראשל"צ קבע בתיק ת"פ 26667-08-13 מדינת ישראל נ' רון עמר ויניב פרח בכש: "בנסיבות שנגלו לפני בעת שמיעת הראיות, עולה כי נאשם 2 היה דווקא היוזם והרוח החיה במעשה האלימות של השניים כלפי המתלונן".

יתרה מכך, בית המשפט מדגיש את חומרת המעשים: "מעשה חמור זה, נעשה בתוך תחנת משטרה, ללא סיבה או בסיס, שהרי אין מדובר בעימות אלים שהיה בין המתלונן לנאשמים, אלא אלימות לשמה, יזומה על ידי הנאשמים. מדובר במקרה מובהק של אלימות שוטרים בתחנת המשטרה, ללא הצורך".

עו"ד פיני פישלר: שוטר כזה שנשאר במערכת, יש בזה מסר לחבריו: הנה הפעלתי אלימות, הנה הורשעתי, הנה אני ממשיך לשרת במשטרה. מה המסר? בואו נפעיל אלימות. גם אם נורשע, יהיה מי שיתן לנו את הגב. זה מסר פסול. את זה יש לעקור מן השורש.

על אף ההרשעה המהדהדת והביקורת שמתח בית המשפט על התנהלות השוטר, החליט ניצב סאו לפני שבועיים, שלא לפטר את השוטר האלים ולהשאירו בתחנת רחובות, תחנה שבה גם משטרת בנו של ניצב סאו בעצמו, בתפקיד קצין חקירות.

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.