עו"ס אסנת בלס רביב מנהלת מרכז קשר משרד הרווחה קרית ביאליק – השליכה אבא וילדיו ממרכז הקשר כאילו מדובר בעסק פרטי שלה

עו"ס אסנת בלס רביב מנהלת מרכז קשר משרד הרווחה קרית ביאליק – השליכה אבא וילדיו ממרכז הקשר כאילו מדובר בעסק פרטי שלה
אסנת בלס החלום הרע של כל ילד
Spread the love

שמה הרע של עו"ס אסנת בלס רביב, מנהלת מרכז קשר משרד הרווחה קרית ביאליק, יצא למרחקים. במשרד הרווחה מגדל העמק פיטרו אותה, לאחר שגרמה נזקים לעשרות הורים וילדיהם, והוגשו נגדה עשרות תלונות שנמצאו מוצדקות. במקום לפטר את העובדת הסוציאלית השחוקה והכושלת, קידמו אותה כמנהלת מרכז קשר להסדרי ראיה בין הורים וילדיהם בעיר קרית ביאליק, שם היא גורמת נזקים, ושוכחת שהיא עובדת ציבור וכפופה למערכת המשפט, ולא יכולה לשכתב פסקי דין והחלטות, כאילו מדובר בהמלצה בלבד.

במהלך מפגש של האב אורי אהרון עם שני ילדיו, גררה באלימות עובדת סוציאלית את בתו של האב על הריצפה לנגד עיניו ולא איפשרה לאבא להיפרד משני ילדיו.

בתמונה: אסנת בלס.

%d7%91%d7%9c%d7%a1-%d7%94%d7%9b%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%a4%d7%94האב אמר לעו"ס שהיא לא יכולה להתנהג באלימות כלפי ילדיו. כתוצאה מכך, הודיעה אסנת בלס רביב, מנהלת מרכז הקשר לאבא בשיחה טלפונית, שיותר הוא לא יוכל לראות את ילדיו במרכז הקשר.

האטימות של אסנת בלס רביב מעידה על חוסר רגישות כלפי הילדים ואביהם, והשלכתם חסרי אונים ללא קביעת הסדרי ראיה.

האבא אוחז החלטת ביהמ"ש שבה הוא יכול לראות את הילדים שלו במרכז קשר, פעם בשבוע שעה בשבוע. מדובר בצו שיפוטי.

תפקידה של העו"ס לתת לאבא שירות. אם היא חושבת שהאב חרג מנוהלי מרכז הקשר, פתוחה לה הדלת לפנות לבית המשפט בבקשה מתאימה, אולם אין לה סמכות למנוע מהאבא לראות את ילדיו ובוודאי שאין לה סמכות או זכות כלשהי למנוע מהילדים לראות את אבא שלהם. היכן טובת הילד, הסיסמה המאוסה והשקרית השגורה בפיהם של העובדים הסוציאליים, הטוענים שהם עושים הכל למען טובת הילד. ממש.

מנהלת מרכז הקשר, שהיא עובדת ציבור, במקום לתת שירות לאבא, החליטה שמדובר בעסק פרטי שלה, והיא עושה מה שבא לה, מפרה צו שיפוטי ומחליטה שהאב וילדיו לא יקבלו שירות של הסדרי ראיה בניגוד לכתוב בצו ביהמ"ש.

המשמעות חמורה: האב לא יוכל לראות את ילדיו בכלל. זאת בנוסף להודעת פקידת הסעד קרן ברגר, כי ביום ראשון 15/11/15, תתקיים ועדת החלטה בלשכת הרווחה קרית ים, שם הוחלט מבעוד מועד להעביר את שני ילדיו לאומנה חסויה, ואח"כ לאימוץ סגור, כשהמשמעות שאורי לא יראה את ילדיו יותר.

בתחקיר ישראל היום של הגב' נעמה לנסקי טראומת מרכזי הקשר רואיין מנהל מכון סבר, אליעזר קופל שאמר את הדברים הבאים:

מרכזי הקשר הפכו להיות ערוץ נוסף שבו מעמיקים סכסוכי הגירושים.

מרכזי הקשר לא מעניקים שום מסגרת טיפולית. הם משמשים מקום שיפוטי וענישתי לכל דבר, שלא רק לא מאפשר בניית קשר, אלא אף מסייע בניתוק קשר.

"לכל הורה שמגיע למרכז קשר מתייחסים כאילו הוא המסוכן ביותר, וזה גורם נזק עצום לכל הצדדים. הורה שנמצא שם בלי סיבה מוצדקת מרגיש תסכול והשפלה. ילד שרואה את ההורה שלו במקום כזה, חוֹוה אותו כלחוץ ומושפל.

התחושה הזאת, של ההורה ושל הילד גם יחד, מקבלת משנה תוקף לנוכח העובדה שההורה השני לא נדרש לביקורים במתכונת כזאת. רבים מההורים שואלים את עצמם אם הנזק שנגרם לילד ולהם שווה את הביקורים במרכז. רבים מחליטים, מתוך תחושת אחריות לילדיהם, לוותר על הקשר ולמנוע את הנזק הזה.

הקשיבו לשיחה הפטרונית והמתנשאת של עו"ס אסנת בלס רביב כלפי האבא העדין אורי אהרון:

אסנת: שלום אני מדברת עם אורי?

אורי: כן, מי זאת?

אסנת: מדברת אסנת, מנהלת מרכז הקשר. מה שלומך?

אורי: רק שנייה.

אסנת: אה, אתה מקליט?

אורי: לא. מחייגים אלי.

אסנת: ככה אורי, אני מבינה שהיה אתמול משהו במרכז הקשר. נכון?

אורי: היה התנהגות מאוד ברוטלית מצד הצוות. הסייעת גררה את מעיין על הרצפה ופשוט דחפה אותי לתוך מרכז הקשר, כאילו אני בבית סוהר.
היא הרימה עלי ידיים.
אני לא יכולתי לשבת בשקט. אמרתי לה בפירוש: את לא יכולה להתנהג איך שאת רוצה, ואת לא יכולה למשוך את הילדה על הרצפה. היא לא נתנה לי להיפרד מהילדים כמו שצריך.

אסנת: או קיי, אורי, אני שמעתי גם  את הצוות, ואני שומעת גם אותך. בכל מקרה, כרגע לא יהיו מפגשים במרכז הקשר, עד שאנחנו נעשה ישיבה עם פקידת הסעד ועם המפקחת של מרכז הקשר, אז יקח לנו זמן כרגע לארגן את המפגש, כי המפקחת שלנו היא בן אדם מאוד עסוק.
נועה לא עובדת כל יום. בכל מקרה, נכון לכרגע אין מפגשים. רגע, כרגע אני לא יודעת. כרגע מרכז הקשר לא יכול, ברגע שיש כזו מערכת יחסים בין צוות ואבא, אנחנו כרגע לא יכולים לעשות את המפגשים. מבחינתנו אתה הפרת כללים. כך שבינתיים אין מפגשים.

אורי: יש לי שאלה.

אסנת: אתה יכול לפנות, אתה יכול לפנות לפקידות הסעד ולשאול מה קורה עם המפגשים. במרכז הקשר כרגע לא יכול להיות כרגע מפגשים.

אורי: אני הבנתי. אני מקבל את מה שאת אמרת. מן הסתם את עוד גוף ששייך לרווחה.

אסנת: או קיי את זה הבנתי. בוא נעבור הלאה. הלאה.

אורי: קרתה אלימות שתקפו אותי ומשכו את הילדה על הרצפה, בעיניים של אנשים שראו שזה קרה. יש עדת ראייה ועוד אחת שהיתה באוטו, והילד שלה היה כל כך לחוץ.

אסנת: או קיי, גם לך, כרגע אני לא מבינה, למה אתה לא פונה למרכז הקשר אצלנו הדברים התנהלו כל כך גרוע.

אורי: פניתי לרווחה.

אסנת: תפנה ותבקש לעבור למרכז קשר אחר. מה הבעיה?

אורי: את יכולה שנייה לתת לי לדבר? המרכז קשר הוא לא מקום שמתאים לי. הם (הרווחה) סתם דחפו אותי לשם, כי מתאים להם שאני אהיה במרכז קשר. זה הבעיה שלהם.
אסנת: מרכז הקשר לא מחליט איזה משפחות מקבלים כאן. אנחנו מקבלים משפחות מפקידות הסעד ומקיימים כאן את המפגשים.
אנחנו לא מחליטים אם משפחות כאן או לא כאן. זו לא הסמכות שלנו. תפנה עם הדברים האלה לפקידות הסעד. זה הכל. יש לנו רק דבר אחד.

אורי: למה זה ככה? בגלל שהגנתי על הילדים שלי?

אסנת: אני כרגע, במרכז הקשר, בגלל מה שהיה. אורי, מה הבעיה? הרי שנינו אומרים את אותו דבר. אתה אומר, אני לא רוצה להיות במרכז הקשר בקרית ביאליק, ואני אומרת לך שבמרכז הקשר בקרית ביאליק, לא יקבלו אותך!
[צורחת] אורי, יש מרכז קשר בקרית חיים, יש מרכז קשר בנהריה, יש מרכז קשר בחיפה, לך על זה.
מה יש לך? מה, אנחנו המרכז קשר היחידי בארץ?

אורי: אני לא רוצה מרכז קשר שפועל כמו שאתם פועלים.

אסנת: מצוין. לך הלאה. מעולה.
אני רוצה להגיד לך דבר כזה, אני שוב אומרת לך. אם אתה רוצה שהמפגשים עם הילדים שלך, יהיו במרכז הקשר בקרית ביאליק, אז תפנה לפקידת הסעד שלך. מי זו פקידת הסעד שלך?

אורי: קרן ברגר.

אסנת: גש לקרן ברגר. תגיד לה, אני מבקש לחדש את המפגשים, כי אני מבקש שהמפגשים יהיו במרכז הקשר קרית ביאליק, מכיוון שאני מחר, הולכת להודיע לקרן ברגר, שמבחינתי, כמנהלת מרכז קשר, המפגשים לא יכולים להיות במרכז הקשר קרית ביאליק.

אורי: אם אתם לא רוצים שאני אהיה במרכז הקשר, זה סימן שעשיתם איזשהו צעד.

אסנת: או קיי, החלטה שלנו. אורי, אין בעיה, אתה עכשיו אמור לגשת, מבחינתנו הטיפול בך במרכז הקשר קרית ביאליק הסתיים. במידה ואתה רוצה לחדש את הקשר לחזור לטיפול בקרית ביאליק, תפנה בבקשה לקרן. יאללה, ביי להתראות.

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.