משרד הרווחה השתיק התעללות מינית קשה בילדה מאז הייתה בת 6

Spread the love

כנראה שהאב מקושר לרווחה, אחרת לא ברור מדוע לא הוציאו את הילדה האומללה מהבית.

משרד הרווחה השתיק התעללות מינית קשה בילדה מאז הייתה בת 6
משרד הרווחה השתיק התעללות מינית קשה בילדה מאז הייתה בת 6

http://www.israelhayom.co.il/article/327769

הילדה עברה רצף של פגיעות מיניות מצד אחיה ואביה, מאז היתה בת שש • אנשי החינוך במסגרות שבהן היתה ידעו ולא דיווחו
יעל ברנובסקי כתבתנו לענייני חינוך,
פורסם ב: 08.11.2015

לפני יותר מחצי שנה נידון בבית המשפט מקרה מזעזע של ילדה שעברה התעללות מינית קשה. אנשי החינוך במסגרות שבהן היתה ידעו על הנעשה, אך לא דיווחו למרות חובתם החוקית לעשות זאת.

פסק הדין מתאר רצף של פגיעות מיניות שאותן עברה הילדה מצד אחיה במשך שנים, תוך ידיעת ההורים ושתיקתם, מאז שהיתה בת שש. בהמשך מתואר שילוב נורא של התעללות מינית מצד האב, שנמשכה שנים ארוכות עד בגרותה של הילדה וכלל גם התעללות פיזית קשה. אם לא די בכך, על הנפגעת הופעלו איומים ולחץ כבד להשתיק את הפגיעות ולא להתלונן, גם מצד בני משפחתה וגם מצד אנשי מקצוע שאליהם פנתה.

המועצה לשלום הילד פנתה למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן וכתב כי "בפסק הדין מתוארת התנהלות נוראה של אנשי החינוך שידעו על המתרחש, אם ישירות מפיה של הנערה ואם ממקורות אחרים, ולא רק שלא סייעו לנערה ולא טרחו למלא את חובתם החוקית לדווח לרשויות החוק, אלא שדומה שנעשה כל מאמץ להשתיק את הסיפור".

כהן הורתה על הקמת ועדה לבדיקת הנושא, שהיתה אמורה להגיש את מסקנותיה עד פתיחת שנת הלימודים, אך אלו טרם הוגשו. ממשרד החינוך נמסר כי "הוקמה ועדה לבחינת היבטיו השונים של פסק הדין, שתסיים במהלך החודש הקרוב את עבודתה ותגיש את המלצותיה למנכ"לית המשרד".

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.