מדוע התאבדה החיילת יוליה מורדוקוביץ שנחטפה ע"י פרויקט גשר לפנימיה מרוסיה, ואיך התעללו בה הורי האומנה אטי ונימן דרורי משכונת דניה – עמ"ח 46231-12-11 ו- עמ"ח 39800-01-12

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p3VHfi-BM

מדוע התאבדה החיילת יוליה מורדוקוביץ? מי זכאי לפיצויים מצה"ל בגין מותה? האבא או המשפחה האומנת?

לפנינו פסק דין מזעזע גם מבחינת מה שקרה לבחורה שהתאבדה, וגם מבחינת הוצאות המשפטיות של הערעור, מה שמגלה חוסר הבנה משווע של השופטים יעקב וגנר, דן בק ואלקס פורת, שהם למעשה חברי הרכב הערעורים בבית משפט שלום על החלטת קצין התגמולים של צה"ל.

ראשית הקוראים מוזמנים לקרוא על "טובת הילד" במשפחה אומנת. ראו כמה השפלות ספגה הילדה הזו מההורים האומנים. מדובר בזוג משכונת היוקרה דניה בחיפה, אטי דרורי וניצן דרורי. היא בעלת בוטיק והוא רב חובל. רוב הזמן שניהם היו בכלל בחו"ל, כאשר אטי דרורי נסעה לקנות ביגוד לבוטיק ויוליה המסכנה נשארה עם האופר. אבל שניהם קיללו אותה, ומיררו את חייה. הזוג הזה הגיש בקשה לקבלת תגמולים מצה"ל בגין התאבדותה של יוליה, למרות שעל פי החוק, רק "בן משפחה שאיננו ביולוגי", אשר שימש בן משפחה ללא תמורה כספית יכול להגיש בקשת תגמולים. מסתבר שלאטי וניצן דרורי הייתה החוצפה לבקש תגמולים, למרות שעל כל אירוח של יוליה הם דאגו לקבל תשלום ממשרד הרווחה.

האבא בסיפור הזה מתואר כאלכוהוליסט ואבא מזניח. על פי החוק בן משפחהה ביולוגי זכאי אוטומטית לתגמולים. השופטים החליטו לשלול ממנו את הזכאות לגמלאות ולכן עשו לו שיימינג מפה ועד להודעה חדשה.

דבר ראשוון שאנו למדים, שיוליה ושני אחיה נחטפו מרוסיה ע"י קומנדו מיוחד של מדינת ישראל שיצא למדינות ברה"מ במטרה מוצהרת מראש למלא את הפנימיות הישראליות בילדים רוסיים.

זה נקרא פרויקט גשר לפנימיה. הסתובבו אנשים מטעם המדינה או ארגוני יהודים, מלאים בכסף כדי לשחד פה ולשחד שם, והעיקר לחטוף ילדים.

כך הגיעו אל האבא רומן מורדוקוביץ שנכנס איכשהו לכלא, וממש לא ברור איך, אבל שלושת ילדיו יצאו מרוסיה נגד רצונו על מטוס לישראל. נטען שברוסיה מונה לילדים אפוטרופוס, אבל כמובן שלא הוצגה לבית המשפט כל חתימה של אפוטרופוס רוסי או של בית משפט רוסי לאישור הוצאתם של 3 ילדים קטינים למדינת ישראל. מה שברור הוא ששלושת הילדים נחטפו ע"י מדינת ישראל, וכנראה שבהתאם זויפו מסמכים וזויפו תעודות.

שימו לב איך בישראל פיזרו 3 ילדים ב- 3 אומנות שונות. ממש משהו שמדינת ישראל יכולה להתפאר בו, הפרדת אחים ואחיות בינם לבין עצמם.  זה נועד בעיקר כדי להתיש את ההורה שיתרוצץ בין מוסדות ומשפחות אומנות, ברחבי הארץ, ושזה יעלה כל כך הרבה כסף, ויגרום לאובדן עבודה, עד כדי כך שההורה ירים ידיים.

השופטים החליטו לצייר את האבא כאלכוהוליסט על סמך רישומי עו"סיות, אבל עו"סיות לעולם לא נחקרות כך שהן רגילות לשקר והיה להם אינטרס להדביק לאבא הזנחה כדי להשאיר את הילדים באומנה או בפנימייה.

לגבי הטענה שהאבא לא נילחם מספיק להחזיר את ילדיו הבייתה, הרי שזה מגוחך, ונראה שהשופטים לא מודעים למה שקורה בבית המשפט לנוער. לאבא הזה, כמו כל אבא או אמא אחרת שרשויות הרווחה חוטפות ילדים, אין כל סיכוי להחזיר את הילדים. ראו המקרה של האמא לורי שם טוב, שעד היום לא רואה את ילדיה, לאחר שנחטפו לפני 6 שנים.

כבר בתחילת פסק הדין אנו למדים על הסבל שעברה יוליה במשפחת האומנה, בידיעת משרד הרווחה:

"נראה כי עקב העבודות של הורי המשפחה האומנת, אשר דרשו נסיעות מרובות לחו"ל, המנוחה נותרה לבדה פרקי זמן ממושכים כאשר ההורים האומנים לא נוכחים ממש, ועסוקים בענייניהם.

מדוח סוציאלי שנכתב ביום 19/3/06 עולה כי המנוחה, אשר לאור עברה הייתה בעלת צרכים מיוחדים, לא קיבלה התייחסות רגשית הולמת ומערכת היחסים המורכבת עם האופר והאם האומנת (הגב' דרורי) הקשתה עליה ולעיתים נתנה לה הרגשת דחייה ונטישה.

מבירור שנעשה עם מחנכת כיתתה עלה כי האם האומנת לא הייתה מעורבת מספיק במתרחש עם המנוחה במסגרת בי"ס ולא תמיד הייתה פנויה לצרכיה של המנוחה.

למנוחה היו התפרצויות קשות בתגובה לסירוב כלשהו אשר פורש על ידה כדחייה ואיום של נטישה, אי שקט מוטורי, איומים חוזרים בהתאבדות וחרדה.

נראה כי מצבה התדרדר כאשר לגב' דרורי נולד נכד ואז גברו ההתפרצויות עם חוסר שליטה על הדחפים, התקפות אלימות ואף גניבות.

במקרים של התפרצות גב' דרורי הגיבה בדחייה והעבירה למנוחה מסר כי היא נוהגת בכפיות טובה. כתוצאה מכך, המנוחה נכנסה לחרדת נטישה שהביאה להעצמת ההתפרצויות. גב' דרורי לא הופיעה להדרכת הורים שנקבעה וזאת עקב נסיעותיה לחו"ל, עיסוקיה השונים וכן עקב הטענה כי המנוחה היא המטופלת ואינה מוכנה שיפנו אליה את האשמה. …

לפי הרישום הנזגר, התקבלו דיווחים על אלימות כלפי המנוחה, מר דרורי לא נראה הרבה בארץ והיו הרבה כעסים מצדו כלפיה משום שהיא גרמה לטענתו לסבל ותסכול ולא העריכה את מה שנתנו לה. בתוך כך, נרשם כי הסובלנות של משפחת דרורי כלפי המנוחה ירדה, עד כי התלבטה האם לאפשר לה להגיע אליהם בשבתות ובחופשות מהפנימייה.

בשבת האחרונה שביקרה אצל משפחת דרורי הרגישה שגב' דרורי לועגת לה על העבר שלה, היא הזכירה לה שאביה היה נרקומן ואימא נטשה אותה. המנוחה שרצתה משפחה שתארח אותה בחופשות מהפנימייה הרגישה פגועה מבני הזוג דרורי, בעיקר מהגב' דרורי. היא לא הרגישה רצויה ואף הרגישה דחויה. היא טענה כי תמיד כאשר היא אמרה לגב' דרורי מה היא מרגישה האחרונה קטלה אותה וגם העליבה.

לאורך כל שנות שהותה של המנוחה בפנימיית יובלים ולמעשה עד לגיוסה לשירות צבאי, הקפידו משפחת דרורי לנהל רישום מפורט של ימי האירוח של המנוחה אצלם, ולקבל תשלום עבור כך ממשרד הרווחה. מאפריל 2007, עלו קשיים מרובים עם משפחת האומנה והמנוחה הועברה כאמור להוסטל "יובלים" בכפר סבא. משלב זה, חדלה משפחת דרורי לשמש משפחת אומנה והפכה להיות משפחה מארחת בתשלום".

הרווחה ידעה. השכנים ידעו. כולם ידעו מה עברה יוליה. בצבא סירבו להכיר בה כחיילת בודדת, וגרמו לה לסבל רב ולבירוקרטיה שהמאיסה עליה את חייה, עד שלקחה את הרובה וירתה בעצמה למוות.

אחיה סיפר כמה סבלה אחותו מהאומנים, כיצד היכו אותה, התעללו בה נפשית ופיסית, וכיצד אם האומנה במשפחתו שלו, אירחה את אחותו, ללא תמורה, מתוך אנושיות וחמלה.

השופט סיכם את התיק במשפט המבעית:

"השתכנענו בתיק זה כי נעשה עוול מוסרי למנוחה, לאחיה, ואם נעתר למערער נפעל בניגוד לעקרונות שפורטו לעיל ובכך יעשה עוול נוסף לאחיה של המנוחה ולחברה שבה אנו חיים".

מדוע הרווחה, לא העבירה את הקטינה לאומנה של אחיה כדי להיטיב עם חייה? הסוף הטרגי מלמד על פשעי משרד הרווחה. הדם של יוליה על האומנים אטי ונימן דרורי ורשויות הרווחה.

יוליה מורדקוביץ. יהי זכרה ברוך!

פסק דין ביהמ"ש השלום חיפה, שופט יעקב וגנר ו- ד"ר דן בק, ד"ר אלכס קורת חברי וועדה – רומן מורדוקביץ, אטי דרורי, ניצן דרורי נגד קצין התגמולים משרד הבטחון – עמ"ח 46231-12-11 ו- 39800-01-12, קובץ pdf

0001 0002 0003 0004 0005 0006 0007 0008 0009 0010 0011 0012 0013 0014 0015 0016 0017 0018 0019 0020 0021 0022 0023 0024 0025 0026 0027 0028

ג'וליה טל

One thought on “מדוע התאבדה החיילת יוליה מורדוקוביץ שנחטפה ע"י פרויקט גשר לפנימיה מרוסיה, ואיך התעללו בה הורי האומנה אטי ונימן דרורי משכונת דניה – עמ"ח 46231-12-11 ו- עמ"ח 39800-01-12

  1. את כלל לא מכירה את הסיפור.
    אני הייתי החברה הכי טובה של יוליה מורדוקוביץ
    חברות מהבית ספר ועד הסוף הנורא.
    אפילו התגייסנו יחד ועשינו טירונות יחד.אביה היה אכן מתעלל,אכן אלכואלסיט ואכן היא פחדה ממנו.
    זבל של בנאדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.