אלימות סדרתית נגד חוסים במוסד "אילנית" פרדס חנה הנמצא בפיקוח משרד הרווחה

Spread the love

אלימות סדרתית נגד חוסים במוסד "אילנית" בפרדס חנה. לאתר הגיעו פניות מרובות על התעללות בחוסים במוסד "אילנית".

ביום 30/10/15 פורסם בפייסבוק קבוצת "תשאל עורך דין" פוסט של בחורה המתארת התעללות באחיה מצד אחד המאושפזים במחלקה בו הוא נמצא.

"אחי בן 27 מתגורר במוסד "אילנית" בפרדס חנה. זה מוסד נפשי.
כבר כמה ימים הוא קורבן לאלימות קשה מצד אחד המאושפזים במחלקתו (התמונות מדברות בעד עצמן).
לשאלתי:
אצל מי אוכל להתלונן על האלימות הקשה שעובדי המוסד מפחדים בעצמם מהמאושפזים ומאפשרים למצב הנוכחי להתקיים, יום אחרי יום, עד שאחי יום אחד ימות".

פוסט זה נמחק על ידי מי מבעלי הקבוצה.

כפי שתוכלו לראות מיד, מדובר במוסד שאמור להיות תחת פיקוח של משרד הרווחה, אולם בפועל מבוצעים בו התעללויות סדרתיות בחוסים, שנחשפים פעם אחר פעם, והמוסד לא נסגר. בפרסום של המוסד נכתב: "אילנית נמצא תחת פיקוח משרד הרווחה". איזה בדיוק פיקוח מבוצע שם, אם אנו נחשפים לתמונות מחרידות אלו? משפחות החוסים לא מקבלות מענה מעובדי המוסד.

להלן הפוסט שפורסם. המקור נמצא ברשותנו.

אילנית

התעללות כנגד חוסים במוסד אילנית, איננה דבר חדש והיא מבוצעת במשך שנים ארוכות. בשנת 2013 נחשפה התעללות סדרתית נגד חוסים שתועדה בסרטון כאן:

פרשת התעללות קשה נחשפה אתמול (ראשון) במוסד הפסיכיאטרי "אילנית" בפרדס חנה. פז שוורץ, חוקר פרטי שהסתנן למוסד במסווה של עובד, תיעד את היחס הקשה, האלימות וההשפלה שחווים החוסים במוסד מצד המטפלים. "אלימות מילולית, אלימות פיזית, כל הזמן, כל רגע נתון", הוא מתאר.
אלימות, על פי עדותו של שוורץ, היא דבר שבשגרה. במקרה אחד, סירב מטופל לאכול והוא חוטף מכות וקללות מהמטפלים. "תגמור כבר לאכול יא בן זונה", צעקה עליו מטפלת. "תלך החוצה, כוס אוחתק", זרק לעברו מטפל אחר, תוך שהוא שמרביץ לו. במקרה אחר, הבחין שוורץ בחוסה קשור לכיסא בחדר האוכל, לאורך כל שעות היום. "בסביבות ה-14 יום הוא היה קשור לכיסא", סיפר שוורץ. "כשהוא משוחרר בלילה, מקלחים אותו עם צינור ושולחים אותו לישון בחדר מבודד, כשהוא נעול, ובבוקר חוזר חלילה".

בחודש מאי 2013 פרסמנו: עדי רווח ואורלי וונדה – מטפלות במעון חוסים "אילנית" של משרד הרווחה בפרדס חנה הורשעו בהתעללות קשה בילדים, בקישור כאן:  http://wp.me/pxMec-1dh
כמו כן פורסם הכתבה: מטפלות הורו לחוסים לקיים יחסי מין זה עם זה, וייכלאו – וואלה! חדשות, כתבה בקובץ pdf

בשנת 2012 התגלו ממצאים זהים במוסד זה כשצעירות הורשעו בהתעללות פיזית בחסרי ישע. והפעם, שוב אני נחשפים לפגיעה קשה במוחלשים בחברה הישראלית, צעירים שלא יכולים לזעוק את כאבם ושהמטפלים אמורים לשמש להם פה.

חוקר פרטי שהסתנן למוסד פסיכיאטרי בפרדס חנה תיעד את מסכת העינויים שעוברים החוסים במקום, חלקם לוקים בפיגור שכלי. במקרה אחד, סירב מטופל לאכול וחטף מכות וקללות מהמטפלים. "תגמור כבר לאכול יא בן זונה", צעקה עליו מטפלת. משרד הבריאות: "עד סוף השנה תסתיים ההתקשרות עם המוסד".

בשנת 2011 פורסם במגזין המושבות הכתבה: "אילנית: מי יסגור את המוסד הסגור"

 בשנת 2010 ביצעו אורלי לוי אבקסיס ושר הרווחה לשעבר בוז'י הרצוג ביקור פתע במוסד שהעלה את הממצאים הזוועתיים: צואה על הקירות, חוסים קשורים מוכים וחבולים.

קישורים:

אילנית: מי יסגור את המוסד הסגור – יואב איתיאל, קובץ pdf

http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=232108

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.