ד"ר עודד סושרד, חבר מועצת העיר חיפה: יש מכנה משותף שעובר בכל הוצאות הילדים מהבית: סכסוך גירושין גבוה או מצב כלכלי קשה

Spread the love

קישור לפוסט המלא: http://wp.me/p3VHfi-A2

ערב טוב לכולם, אני שמח לראות כאן מאות אנשים שהגיעו היום לאולם, זה לא מובן מאליו. כל הכבוד ללורי ומוטי מארגני הכנס ולניסים בעל האולם שאני מברך אותו מכאן. מה שאתם עושים זה עבודת קודש וכל הכבוד לכם.

השם שלי, זה כמו שאלי הציג ד"ר עודד סושרד, אני חבר מועצת העיר חיפה, המועצה ה- 13 ומכיר ועוסק די הרבה זמן של היד הקלה על ההדק של רשויות הרווחה בהוצאת ילדים מביתם, וממה שראיתי גם מפניות שהגיעו אלי וגם מדברים שנשמעו בערב הזה, שיש מכנה משותף שעובר כמעט בכל ההוצאות, וזה שהם הולכים או להורים עם סכסוך גבוה או להורים עם מצב כלכלי מאוד-מאוד קשה.

בסופו של דבר הם הרי לא יוציאו את הילדים, לא לניסים זאב חבר הכנסת לשעבר שדיבר כאן מקודם, לא לי. למה לא? כי אם הם ינסו לעשות את זה, אנחנו נביא את עורכי הדין הכי טובים, הפסיכולוגים הכי טובים והפסיכיאטריים הכי טובים ונוכל להביא חוות דעת שיסתרו את התסקירים שלהם ואחר כך גם נגיש תביעה אזרחית והם ישלמו ביוקר על מה שהם עושים. אז אלינו הם לא ילכו. הם ילכו לאלי, ילכו לרינה, ילכו ללורי, ילכו לאנשים שיותר קשה להם לבוא ולהתנגד.

זה דבר אחד שצריך לשים לב אליו. מי שנפגע בעיקר השכבות החלשות ודבר שני, תובנה פוליטית מהערב. תשימו לב, נציגי הציבור שדיברו כאן היו מש"ס והיו מהבית היהודי, אז קודם כל מה אפשר ללמוד מזה? קודם כל שבאמת, יש קשר בין אמונה לרגישות חברתית.

פרופ' אסתר הרצוג, אמרה לפני חודש בפורום מג'די שהשתתפה, היא סיפרה שהיא היתה בזמנו עוזרת של שרת העבודה והרווחה אורה נמיר. פרופ' הרצוג היא אחת הנשים הפעילות בתחום הזה של התנגדות במדיניות היד הקלה על ההדק של הרווחה, והיא ניסתה כבר כעוזרת של השרה אורה נמיר, לשנות משהו במדיניות. היא אמרה "ניסיתי והיה מאוד קשה". למה מאוד קשה? כי כל העובדות הסוציאליות האלה, כל הרווחה, ממוקמים מאוד חזק במרכזי המפלגות. דרך אגב, גם בעבודה וגם בליכוד. כל המפלגות בשלטון והכל, משרדי הרווחה המוניציפליים, הם ממוקמים מאוד חזק. יש להם כוח פוליטי, וקשה מאוד לעשות שינוי.

אז מאיפה תבוא הבשורה? באמת ממפלגות כמו ש"ס, שבאמת ידועה בדאגה שלה לשכבות החלשות או הבית היהודי שעכשיו אני עובר תהליכים של התחדשות ופתיחה מול סיעות חדשות, בין השאר אימהות ואבות ונפגעי רווחה באופן כללי, וחשוב ליצור את הכוח הפוליטי מנגד לאותו כוח משחית ומושחת שקיים היום. איך אומרים? כל אחד על פי אמונתו. אני מציע להתפקד למפלגות שפועלות להשפיע ולהזיז, כי בסופו של דבר אלו הם חוקי המשחק ובסופו של דבר מאוד חשוב לפעול ולנצח, וביחד נעשה את זה ונצליח.

ד"ר עודד סושרד
ד"ר עודד סושרד

ד"ר עודד סושרד והעיתונאי אלי דניאל
ד"ר עודד סושרד והעיתונאי אלי דניאל

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.