עדויות על התעללויות בילדים והזנחה בית שבתי לוי בחיפה באחריות דיצה חטב מנהלת יחידת האמהות – עו"ס נינה מזרחי פרשה / הופרשה

Spread the love

[wpvideo 6r0zA6SE]
בתאריך 5/10/15 חולצו 2 ילדים שנחטפו על ידי עו"ס דיצה חטב. בעקבות חילוץ הילדים באמצעות העיתונאי והפעיל החברתי מוטי לייבל, עוה"ד יוסי נקר וורדה שטיינברג, יצאה דיצה חטב בכתבה יחצנית תעמולתית, שמומנה על ידי משרד הרווחה, בה התגוללה בשקרים כנגד אימהות.
במוסד בית שבתי לוי, מאחסנים אימהות עם ילדיהם בצינוק בגודל 1 מ"ר על 1 מ"ר, שם נמצא דרגש ועליו אמורים לישון האם עם ילדיה. אין דלתות בחדרים, והאמא נתונה לפיקוח מדריכות שלא עברו הכשרה מקצועית. גם פדופיל יכול להיות מדריך במוסד.

מתוך תחקיר ערוץ 1 - ילדה בת 6 ישנה במיטת תינוק
מתוך תחקיר ערוץ 1 – ילדה בת 6 ישנה במיטת תינוק

תחקיר ערוץ 1: אנחנו פותחים בעדויות על התעללויות בילדים והזנחה במוסד שבתי בית לוי בחיפה. עובדים בפנימיה משפילים ילדים ונוקטים באלימות פיזית. הפרטים מובאים מהכתב בצפון, אלירן טל.
עדותה של הקטינה נ' מטופלת במוסד בית שבתי לוי:

ילדה: לפעמים הם מרביצים לי.
— מי הרביץ לך?
ילדה: לפעמים, המטפלות.
— למה?
ילדה: אני לא יודעת.
— מרביצים חזק?
ילדה: קצת חזק וקצת חלש.

מה קורה מאחורי השער הזה בכותלי פנימיית הילדים בית שבתי לוי בחיפה? עדויות רבות ומגוונות שהגיעו לידינו מעלים חשדות להזנחה והתעללות פיזית בפעוטות ובילדים הרכים, המטופלים שם.
עדותה של מיטל (שם בדוי) – שני ילדיה מטופלים בפנימיית שבתי לוי:
בכל פעם שאני באה לפה, אני רואה סימנים על הפנים שלהם, נשיכות על הידיים שלהם. אני אומרת להם: תספרו לי. אל תפחדו. הם לא מספרים לי כלום. רק אמרו ש"אסור להגיד מה שקורה פה".
עדותה של רינת (שם בדוי) – שני ילדיה מטופלים בפנימיית שבתי לוי:
פעם ראיתי את המדריך סוחב את הילדה, גורר אותה על הרצפה עם היד ואומר לה: "אם את לא תקומי, אני אמשיך לגרור אותך", ופשוט המשיך לגרור אותה.
בפנימייה הזו פועלת כבר כמעט 50 שנה. נועלים 8 – 9 תינוקות בחדר כל היום, לסחוט תוספת תקציב ותרומות.

מתוך תחקיר ערוץ 10 "עובדה"
[wpvideo YxFLRuWb]
שרון, אם מאמצת אוחזת בתמונה של פעוט בן 8 חודשים שקיבלה מבית שבתי לוי, אותו היא אימצה.
"הוא היה פה בערך בן שמונה, תשעה חודשים וזו התמונה שראיתי".
כששרון ובתה אורין פוגשות את רם לראשונה, הוא עם שרירים רפויים, עיכוב בהתפתחות שהעביר את חודשי חייו הראשונים בבית שבתי לוי, שהטיפול שם מתחלק בין עשרות ילדים.
"אתה יודע, שמונה, תשעה תינוקות, חלל קטן עם מרפסת לא יוצאים כמעט החוצה. ממש לא חשופים כמעט לכלום, שזה משהו שהיה מאוד חזק, נוכח ברם בהתחלה. שהוא לא נחשף לכלום.
אורין הבת של שרון: הוא פחד מפרחים, הוא פחד מעלים, הוא פחד מכלבים, הוא פחד מאוגרים, הוא פחד מדשא, הוא פחד מחול, הוא פחד ממים. הוא פחד כמעט מהכול.
והסרט מ- 5/10/15 – מגרשים את האמא א"ב מהמוסד ערב חג ללא ילדיה

השוער בבית שבתי לוי לא מאפשר לאמא לקחת את שני ילדיה, בניגוד לצו בית משפט, ולדבריו המשטרה אינה יכולה להיכנס למוסד. בבית שבתי לוי מתנהלים: "איש הישר בעיניו יעשה". לדברי השומר: אין אחראית, אין מנהלת ומדריכות שומרות על הילדים. דיצה חטב הפרידה בניגוד לחוק את האמא משני ילדיה. עו"ד יוסי נקר החזיר לאמא באותו ערב את שני הילדים.
דיצה חטב משקרת: "אורטל לא רק שהסכימה ורצתה לצאת. הילדים תחת צו"… כאמור, הילדים חולצו באותו ערב ושקריה של דיצה הופרכו. דיצה חטב פעלה בניגוד לצו שיפוטי המורה לבית שבתי לוי "לטפל" באמא.
בסרטון תראו כיצד השומר מעיין בתיקי משפחה חסויים בניגוד לחוק.
קישורים:

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.