בנימין ברטוב חוזר מעדותו נגד אביו דניאל אמבש

בנימין ברטוב חוזר מעדותו נגד אביו דניאל אמבש
האבא דניאל אמבש, נידון ל-26 שנות מאסר על התעללות ופגיעה בילדיו
Spread the love

מספרים על דניאל אמבש שהוא ניהל "כת סדיסטית" שפגעה בילדים. כך נשמע אחד העדים המפלילים, בנימין ברטוב. ראש החקירה השוטר אשר ליזמי איים עליו שבגלל שהוא נגע לילדה בתחתונים, הוא יכנס לכלא על אונס. בנימין, שהיה קטין וללא ייצוג משפטי נעול בפנימיה שאל את ליזמי מה הוא צריך לספר, ומה הוא יקבל בתמורה: נעלי נייק, שעון, משקפיים, בשמים. כך משחדת המשטרה קטינים.

בנימין ברטוב, אחד הילדים מהבית של דניאל אמבש, מי שהיו לו 6 נשים, והעיתונות הכתירה אותו בשם ראש הכת הסדיסטית מירושלים. בנימין מחייך למצלמה, כי אומרים לו לחייך, וזה טוב להראות שהוא התגבר על העבר, ועכשיו הוא שמח בגלל הצבא. זה מה שהכתבת פז שוורץ רוצה שיראו. את האשמה פז שוורץ הטילה על האבא. ניכר שהכתבת לא עשתה שיעורי בית.

אימה וטרור במשטרת ישראל

צפו בחקירת הקטין בנימין ברטוב, שבוצעה בשעת לילה מאוחרת, ללא שהקטין מלווה בעובדת סוציאלית, או אמא שלו.

החוקר רונן מזרחי תוקף באלימות את הקטין, בניגוד לאמנת זכויות הילד, על מנת להוציא ממנו הודאה נגד אביו דניאל אמבש, ולא, הוא יתפור נגדו תיק שאנס את אחותו הקטנה.

רונן מזרחי, חוקר: ילדה בת 6 תשקר?

בנימין: אני לא נגעתי בה. אתה יכול לשאול אפילו את אמא שלי.

רונן מזרחי, חוקר [צורח]: לא אשאל את אמא שלך. אותך אני שואל.

בשלב זה הקטין מבקש מהחוקר שלא יצעק עליו, והחוקר מתקרב אליו וצורח עליו. הסרטון מזעזע.

צפו בסרטון בקישור מעלה, כיצד מוציא חוקר, שאיננו מוסמך לחקור ילדים, הודאה מקטין מבוהל. רונן מזרחי, מתקרב לקטין, צורח לעברו קללות, מרים את קולו, מאיים עליו בתנועות ידיים אלימות ומשקר.

חקירה לילית זו היא מתוך 14 חקירות יום-יומיות שעבר הקטין בנימין ברטוב. בסופו של דבר, הקטין נאלץ להעיד עדות שקרית נגד אבא שלו, מחשש שיכנס לכלא על מעשה שלא ביצע כלפי אחותו.

 

פז שוורץ הצליחה להוציא מבנימין ברטוב שהאבא שלו, והכוונה לדניאל אמבש, הוא "מפלצת". אבל בינימין הגיע לבית המשפט והתחנן בפני השופטים שימחקו את כל עדותו נגד דניאל אמבש, והוא הודה שכל סיפוריו היו שקר אחד גדול, כי המשטרה איימה עליו שאם לא יפליל את דניאל, הוא יעמוד לדין על אונס.

פז שוורץ מצלמת את בנימין במכונית נוסע לכיוון ליפתא, והוא נראה מהורהר. כאילו הוא מפחד לחזור למקום נוראי. היא מכריזה שהוא חוזר לליפתא בפעם הראשונה. שם היא מושיבה 4 מילדי אמבש ונותנת להם לצחוק, להשתובב זה עם זה, כאילו שהם עכשיו משוחררים, באמצעות הצחוקיאדה. הבעיה עם התמונה היא שהסיפור בכלל לא "התפוצץ" בליפתא, אלא בגבעת שאול. אבל זה פרט זוטר. הארבעה מקוננים שבגלל המשפחה האיומה, הם לא התגייסו לצה"ל, חוץ מבנימין, האמיץ, היחיד שהצליח לעשות את זה.

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.