אימהות שובתות רעב מול בית ראש הממשלה להחזרת ילדיהן חטופי הרווחה – ד"ר עודד סושרד ראיון יעל דן גל"צ

Spread the love

כמה אימהות שובתות רעב מול בית ראש הממשלה במחאה על חטיפת הילדים מרשותן.

גלי צה"ל, יעל דן

https://youtu.be/FtZzZzhglfk

קוראל: שתי אימהות: דניאלה הרסאג' ומרי גולד קולינס, מפגינות מול בית ראש הממשלה כבר 7 ימים, הן שובתות רעב במה שהן מכנות "מערכת חטיפת הילדים של הרווחה". הטענות של השתיים דומות, לדבריהן ילדיהן הוצאו מהבית על ידי שירותי הרווחה מבלי לחשוב באופן אמיתי על טובת הילד, כאשר במקרה אחד הוצא בנה של דניאלה מהבית לפני שנה וחצי, ובמקרה אחר מדובר על תאומות של האמא מרי גולד קולינס שהוצאו מהבית לפני יותר משנתיים.

השתיים טוענות כי המדינה מוציאה ילדים  מהבית בלי סיבה, ומעבירה אותם לפנימיות בהם מוזנחים הילדים ונגרם להם נזק.

המחאה הזו מגיעה אחרי מאבקים משפטיים ארוכים שבחלקם עדיין מתנהלים, ותחושה של חוסר אונים מצידן של השתיים שטוענות: אנחנו לא היחידות, יש עוד רבים כמונו שסובלים מהרווחה.

האמא דניאלה הרשאג': אני הגעתי לפה ב- 9/8 בערב, וכבר 7 ימים אני צמה ורק שותה מים. הילד שלי היום בן 11 ומשרד הרווחה החליט שבגלל שבני לא היה בבית הספר, ועיריית תל אביב התנערה ממנו, אז הרווחה החליטה לקחת ממני את בני. אני רוצה לספר איך לקחו לי את הילד כדי שידעו איך פועל משרד הרווחה. באים יס"מניקים כשאני הגענו לקנות לילד שלי דברים מגן העיר, קפצו עלי 9 יס"מניקים והפרידו ממני את הילד. לקחו אותנו בג'יפ. אמרו לנו שזה רשויות רווחה ושהם צריכים לעשות מה שברווחה אומרים. זה היה מזעזע! מנתקים ילדים, לוקחים אותם למרכזי חירום, כאילו את פושעת, כאילו את רוצחת. זה דבר מזעזע.

אני אשבות מול בית ראש הממשלה. אני רוצה את הילד שלי איתי, כמו שהיה לפני שהחלו הליכי המשפט, ושופטים מנסים לכסות את הפשעים האלה.

ד"ר עודד סושרד, הכל מתחיל בחינוך: אני מחזק את ידיה של דניאלה ושל כל ההורים שנאבקים בנחישות להחזיר את הילדים שלהם הבייתה.

אני לא רוצה להתייחס דווקא למקרים האלה, התופעה של היד הקלה על ההדק של משרד הרווחה, שבו מעדיפים להוציא את הילדים מתוך הבית, במקום לחשוב איך לתת עזרה בתוך הקהילה, איך אפשר לטפל במצב, והמצב הוא לא אידיאלי.

צריך לחשוב איך אפשר לתת טיפול בתוך הקהילה, שהילד נמצא אצל ההורים שלו. זה המקום הטבעי שלו, ושם ילד צריך לגדול. נתקלתי במקרים ועסקתי בנושא הזה הרבה זמן, ונתקלתי במקרים שפקידות סעד פשוט משקרות. משקרות כדי לשכנע את בתי משפט לנוער או בתי משפט לענייני משפחה  להוציא את הילדים מההורים שלהם.

אני לא מנסה להניא את ההורים ששובתים רעב מול בית ראש הממשלה בניגוד לרצונם. אני חושב שאפשר רק לגלות אמפטיה להורים האלה, לחזק אותם ובאמת כל הכבוד להם.

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.