מרים נאור נתנה אזהרה חמורה לשופטת שפרה גליק ביהמ"ש לענייני משפחה תל אביב ששיפצה פרוטוקול ואיחלה לעורכות דין להיות חולות

Spread the love

החלטה חריפה של נאור: אזהרה חמורה לשופטת גליק ששיפצה פרוטוקול – שופטת המשפחה התל אביבית אמרה לנוכחים באולמה "לא אני מקווה שאתם תידבקו ושיהיה לכם קצת מהנחת שיש לי" – אך הורתה לרשום בפרוטוקול "אני מקווה שלא תידבקו"

איתמר לוין, http://www.news1.co.il/Archive/001-D-367199-00.html

החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים מיום 18.6.2015 בעניינה של השופטת שפרה גליק, קובץ pdf

נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, נתנה "אזהרה חמורה" לשופטת בית המשפט למשפחה בתל אביב, שפרה גליק, לאחר שהתברר שפברקה פרוטוקול. נאור הודיעה (יום ג', 21.7.15) על החלטתה למנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר, ולנשיא בתי משפט השלום במחוז תל אביב, אביחי דורון.

https://youtu.be/FMAWPxg15-4

האזהרה החמורה ניתנה לאחר שנציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר ריבלין, מצא כמוצדקת תלונה שקיבל על גליק. בתלונה נטען, כי בדיון שהתקיים בפניה ב-5.2.15 אמרה גליק לנוכחים באולם, כי היא חולה והיא מקווה שהם יידבקו ממנה. בפרוטוקול נכתב, כאילו גליק אמרה "אני מקווה שאתם לא תידבקו". לתלונה צורפה הקלטה לא-רשמית של הדיון, שבוצעה [שלא כדין] בנוסף להקלטה הרשמית.

לאחר שכתב ערוץ 2, גיא פלג, פנה ב-1.4.15 לדוברות בתי המשפט וביקש את תגובתה, האזינה נאור באותו יום להקלטה הרשמית בה אמרה גליק: "לא אני מקווה שאתם תידבקו ושיהיה לכם קצת מהנחת שיש לי". ח

התלונה נמצאה מוצדקת

נאור זימנה אליה את גליק שישה ימים לאחר מכן. גליק הסבירה, כי בפרוטוקול שהועבר לה נכתב "אני מקווה שאתם תידבקו", ומאחר שזכרה שאמרה את המילה "לא" באותו משפט – הוסיפה אותה כך שנכתב "אני מקווה שאתם לא תידבקו". נאור ביקשה מריבלין לבדוק את הנושא, כמו גם את תגובתה הראשונית של גליק אשר שימשה את הנהלת בתי המשפט במענה לפנייתו של פלג.

ב-18.6.15 הודיע ריבלין, כי הוא מצא את התלונה מוצדקת משלושה היבטים: גליק הייתה צריכה להשוות את ההקלטה הרשמית לפרוטוקול ולקבל את עמדתם של בעלי הדין לפני שהכניסה שינוי מהותי שכזה, התבטאותה הייתה "בלתי מוצלחת" והיא לא מסרה לדוברת בתי המשפט מידע מלא כאשר זו פנתה אליה בעקבות שאלתו של פלג.

נאור זימנה אליה את גליק, בנוכחותם של שפיצר ודורון, ב-12.7.15. גליק אמרה שהיא מקבלת את מסקנותיו של ריבלין, הביעה צער והבטיחה לשנות את התנהגותה. נאור ביקשה מגליק להתייחס גם לעובדה, שאין זו הפעם הראשונה שהנציב מוצא דופי בהתבטאויותיה. גליק ביקשה להתחשב בעובדה שהיא הגיעה לדיון חולה ולאחר הפגנה סוערת נגדה שהתקיימה מול ביתה, בהמשך למסע רדיפה ארוך מצד המתלוננת וגורמים אחרים.

לתקן רק לפי החוק

נאור אומרת, כי היא מקבלת את ממצאיו של ריבלין והחליטה על אזהרה חמורה שתוכנס לתיקה האישי של גליק. נאור מנמקת: "משהתברר לשופטת שהתמליל שנערך על-ידי חברת ההקלטות אינו מדויק, היה עליה לפעול לתיקונו רק בהתאם להוראות הדין. משלא עשתה כן, הוביל הדבר לשינוי מהותי של משמעות הדברים שאמרה.

"תמימת דעים אני עם הנציב כי היה על השופטת להימנע מן ההתבטאות האומללה שהשמיעה כלפי הנוכחים באולם הדיונים. כל שופט מחויב לנהוג ריסון ואיפוק מרביים הן בתוך אולם הדיונים, הן מחוצה לו. לשופטת גליק היסטוריה של התבטאויות שראוי היה להימנע מהן. כך גם לא נעלמה מעיני הביקורת של הנציב ביחס להתנהלות השופטת מול דוברות מערכת בתי המשפט".

לצד זאת אומרת נאור, כי כמו ריבלין – היא לא רואה מקום לנקוט צעדים חריפים יותר נגד גליק. היא מציינת את העובדה שגליק התייצבה לדיון חולה ואת ההפגנה מול ביתה, ומרחיבה בנקודה אחרונה זו:

"בתקופה האחרונה אנו עדים להתעצמות תופעת 'מסעות הרדיפה' כלפי שופטים בכלל וכלפי שופטי משפחה בפרט. בין המהלכים המכוונים לפגוע בשופטים ניתן למנות, בין היתר, עריכת התקהלויות לא חוקיות מול בתיהם, הגשת תביעות משוללות יסוד בארץ ואף בחו"ל, ופתיחת אתרי אינטרנט המשמשים במה להכפשת שופטים מתוך ניסיון להלך עליהם אימים. מערכת בתי המשפט, בשיתוף פעולה עם משרד המשפטים, מקדמת מהלכים שונים המיועדים להתמודד עם תופעות שליליות אלה. כפי שציין הנציב בהחלטתו, חובתה של המערכת להגן על השופטים בישראל".

נאור מסכמת: "אין בדברים כמובן כדי להצדיק את ההתבטאות עצמה, או את תיקונו של הפרוטוקול שלא בהתאם להוראות הדין, כמו גם את דרך התנהלותה של השופטת מול דוברת מערכת בתי המשפט. עם זאת, יש באמור משום שיקול המשפיע על הראייה הכוללת של האירוע. על יסוד האמור לעיל החלטתי ליתן אזהרה חמורה לשופטת גליק מפני הישנותם של מקרים דומים בעתיד. כולי תקווה שהשופטת גליק תפנים את דברי הביקורת, ותדע לנהוג בעתיד באיפוק".

החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים מיום 18.6.2015 בעניינה של השופטת שפרה גליק
החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים מיום 18.6.2015 בעניינה של השופטת שפרה גליק

140941798686982-page-002 140941798686982-page-003

החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים מיום 18.6.2015 בעניינה של השופטת שפרה גליק
החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים מיום 18.6.2015 בעניינה של השופטת שפרה גליק

140941798686982-page-005

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.