חיים כץ שר הרווחים מחזיק ב- 4 דירות בשווי מיליוני שקלים כולל בשותפות הגז והנפט ישראמקו

Spread the love

"הדירות הסודיות של שר הרווחה חיים כץ"

http://www.themarker.com/news/1.2682206

לא רק אחזקות בישראמקו: מיזם ״מאה ימים של שקיפות״ חושף כי שר הרווחה חיים כץ מחזיק ארבע דירות, שתיים מהן מושכרות ■ כץ הצביע בעבר נגד חוקים להסדרת שוק השכירות

שר הרווחה חיים כץ מחזיק שלוש דירות, אחת מהן מחולקת לשתי דירות מושכרות. המידע על נכסיו של כץ נחשף כחלק ממבצע ׳שקיפות כפויה׳ של מיזם ״מאה ימים של שקיפות״ שמפרסם מידע לגבי נבחרי ציבור שמסתייגים משקיפות.
לפי המידע שנחשף בתוכנית "הצינור" בערוץ 10, בני הזוג כץ מתגוררים בבית פרטי', תלת מפלס צמוד קרקע ברחוב שגיא 20 שוהם. בנוסף לכך מחזיק כץ דירה מחולקת בגודל משותף של כ-100 מ"ר ברחוב הרב קוק בבני ברק. שתי הדירות המפוצלות מושכרות כיום.

בשנת 2012 רכש כץ דירת מגורים בפרויקט המגדלים "גינדי גני תקווה". אשתקד נרשמה על הדירה – הממוקמת באחת הקומות העליונות – הערת אזהרה לטובת בנק הפועלים.

במיזם מציינים כי בשנים האחרונות הרבה כץ להיעדר מהצבעות בכנסת סביב נושא הדיור. כשכן נכח – הצביע כץ נגד הצעות חוק שביקשו להתקין מנגנון פיקוח על שכר דירה.
בתגובה נמסר מטעמו של כץ כי ״מדובר בדיון פופוליסטי ולכן אין צורך להגיב״.
יצוין כי במקביל מסרב כץ לחשוף את תיק המניות שלו: לפי ההערכות הוא מחזיק ביחידות השתתפות בשווי מיליוני שקלים בשותפות הגז והנפט ישראמקו.

שר הרווחים חיים כץ. צילום: תומר אפלבאום
שר הרווחים חיים כץ. צילום: תומר אפלבאום

״זה אבסורד שאנחנו הם אלו שצריכים לחשוף את נכסיהם אך אין לנו ברירה. לנבחרי הציבור שמורה הזכות לשנות את המציאות שלנו מדי יום ולכן גם החובה לחשוף את הדרך בה השינויים האלו משפיעים על כיסם״, אמר ל-TheMarker מוביל המיזם תומר אביטל.

לדבריו, ״אין לנו אג׳נדה לגבי חוק שכירות זה או אחר. אין גם בעיה שח״כ יחזיק 200 דירות ויצביע על חוקי שכירות – כל עוד כולם יודעים את היקף נכסיו, והוא נבחר גם על סמך המידע הזה״. אביטל הדגיש כי ״כץ מסרב לחשוף את הונו ובנוגע לחקיקה שכן רלוונטית – בכנסת הקודמת השר הצביע נגד החוק לחשיפת תיקי המניות של הח״כים ונעדר משאר ההצבעות על חוקי שקיפות״.

מתוך מבצע "שקיפות כפויה", 100 ימים של שקיפות . צילום: 100 ימים של שקיפות
מתוך מבצע "שקיפות כפויה", 100 ימים של שקיפות . צילום: 100 ימים של שקיפות

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.