מעצר שווא של העיתונאי והפעיל החברתי מוטי לייבל המסקר ומלווה הורים בהשבת בנם בן ה- 5.5 שנים שנלקח ע"י רשויות הרווחה לוד. משטרת ישראל לעיתונאי: אתה עצור על התקהלות בלתי חוקית"

Spread the love

העיתונאי מוטי לייבל נעצר מעצר שווא לאחר שסירב לחתום על הרחקתו 500 מ"ר מהבית של שר הרווחה – חיים כץ, בישוב שוהם.

מוטי לייבל, מלווה ומסקר את המאבק של זוג הורים שבנם בן ה- 5.5 נלקח ע"י משרד הרווחה לוד. האם, מבצעת מחאה בודדת מול ביתו של שר הרווחה בשוהם, עד שבנה יוחזר אליה.

ביום שישי, לקראת השעה 19:00 בערב, נאמר לאם, שישבה לבדה על כיסא ומסביבה מספר מודעות עם תמונתו של בנה החטוף, כי עליה להתפנות והיא מבצעת "התקהלות בלתי חוקית". האם התקשרה לעיתונאי מוטי לייבל, שהגיע מלווה בקולגה, החמושה במסרטת וידיאו לורי שם טוב.

לביתו של הרווחה הגיעו 42 שוטרות ושוטרים (!), לצורך פינוי אמא אחת.

העיתונאי לייבל, הסביר לשוטרים כי לא מדובר בהתקהלות בלתי חוקית, כי אם במחאה לגיטימית ומותרת על פי חוק כבוד יסוד האדם וחירותו, והם לא יכולים לרוקן מתוכן חוקי יסוד במדינת ישראל, את חופש המחאה של האזרח, את הזכות לחירות ואת ערכי הדמוקרטיה.

מדובר בעניין עקרוני לזכות הפרט להביע בקול מחאה לגיטימית בדיני נפשות.

מוטי לייבל, מוסר כי לא יעלה על הדעת שהתקשורת לא תסקר את מעצר השווא שלו, מטעמים פוליטיים. אנחנו צעד אחד לפני שאנו נהפכים לאיראן או ארגון השתקה סורי. אי אפשר לעצור אנשים המביעים דעתם.

העיתונאי מוטי לייבל, לוחם בשם הדמוקרטיה והזכות לחופש הביטוי.

במוצאי שבת, 27/6/15, שעה 20:00 יובא העיתונאי מוטי לייבל, לבית משפט שלום בראשון לציון – ברחוב ישראל גלילי 5, ראשל"צ – לשחרורו בפני שופט תורן.

כל מי שעדיין איכפת לו מערכי הדמוקרטיה והזכות לחופש הביטוי מוזמן להגיע ולתמוך בעיתונאי הפעיל החברתי, מוטי לייבל.

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.