תמי מולד חיו משרתת את תעמולת השקרים של העובדות הסוציאליות: על מטופלים, טיפולים סוציאלים וג'ובים לסטודנטיות לעבודה סוציאלית

Spread the love

שדרנית רדיו בשם ‫Tammi Molad Hayo תמי מולד חיו שיש לה תוכנית רדיו ברדיו קול השלום, אירחה סטודנטית לעבודה סוציאלית, אודט אבנת, ונתנה במה ליללות של העובדות הסוציאליות שהן עמוסות, וצריך להוריד להן את כמות התיקים, כדי שאת התיקים שיתפנו יוכלו לתת לסטודנטיות לעבודה סוציאלית, אחרת הן ייסיימו תואר וישארו בלי עבודה.

מה שמפריע לנו בריאיון הזה הוא ההכרזות הדרמטיות בפתח הראיון, הנחרצות, וההתגייסות למען נשים שפוגעות בנשים, גברים ולילדים, הלא הן העובדות הסוציאליות, שכל מה שהן נוגעות בו מזיק וגורם נזקים איומים.

כך תמי מולד חיו פותחת את הריאיון: איך הייתם מתנהגים אם הייתם מגיעים למסעדה שבה מלצר אחד צריך לשרת 100 שולחנות במקביל, כאשר ההשוואה היא לעובדת סוציאלית שלטענתה משרתת 100 משפחות מטופלים במקביל. התשובה לזה מאוד פשוטה. המלצר באמת צריך להגיע פיסית ל- 100 שולחנות ולהגיש את האוכל. העו"ס לא צריכה לצאת מהמשרד. היא מחרטטת חירטוטים בלי בכלל להכיר את המעורבים. להבדיל מהמלצר שמגיש 100 הזמנות אוכל שונות, אצל העו"ס יש טקסטים של העתק-הדבק, שהיא מדביקה על כולם, כך שהמלצר עובד 100 פעם, אבל העו"ס עובדת פעם אחת ומשכפלת את אותה "עבודה" 100 פעם.  ההשוואה לא במקומה.

שימו לב שהעיתונאית לא מביאה מישהו מהמטופלים של העובדות הסוציאליות כדי להתמודד עימה. פשוט משחררים לאוויר כמה מנטרות כאילו זה כל כך קשה לטפל ב 100 משפחות, ואף אחד לא מוזמן להגיד שהמצב האמיתי הוא אחרת לגמרי.  בקיצור שידורי אג'נדה ללא התיימרות לאובייקטיביות או ניטרליות. מגעיל אותנו גם השימוש במילים "העו"ס מטפלת". במה העו"ס מטפלת? מה זה הטיפולים האלה?  מי בכלל ביקש ממנה לטפל? איזה טיפולים יש לעו"ס לטפל שהבן אדם לא יכול לטפל בעצמו? איך העולם התקיים לפני שנולדו העובדות הסוציאליות?  יש בכלל מישהו אחד שהטיפולים של העובדות הסוציאליות עזרו לו? מדוע היא לא שואלת את העו"ס מה זה הטיפולים האלה, ומי המציא את שיטת הטיפול הזו? אפילו מטופלי הרווחה לא יודעים מה הכוונה כשאומרים להם "קבלו טיפול". כך מפיצות העו"ס את המילה טיפול בהקשר של העבודה שלהן, וכולם באמת חושבים שיש שם איזשהו טיפול, כשלמעשה אין שום טיפול, והמטופלים בכלל לא מבקשים את הטיפול, אלא שהעו"ס מחפשות בכוח במי לטפל, ומייצרות תיקי טיפולים, רק כדי לייצר מראית עין של עומס בטיפולים.

אפילו השימוש במילה מטופל מעוררת אסוציאציות שהמטופל ביקש טיפול. 90% מהמטופלים ברוווחה הם כאלה שהעו"ס תופרת להם תיק ופותחת תיק טיפול בניגוד לרצון המטופל. מדוע למטופלים אין חופש בחירה להיות מטופלים או שלא להיות מטופלים?

כך מכריזה תמי מולד חיו ש"מעל חמישית מהאוכלוסייה בישראל הם לקוחות שירותי הרווחה". אלו מילים מכובסות. זה בדיוק כמו לומר על הגנבים והפושעים שהם "לקוחות שירותי המשטרה". האוכלוסיה שהעובדות הסוציאליות נטפלת אליהם הם לא לקוחות שירותי הרווחה. כמעט כולם לא רוצים להיות לקוחות.

תארו לנפשכם מסעדה המשרתת 100 לקוחות בבת אחת. איך מגיעים הלקוחות? המלצר יוצא לרחוב, מושך את האנשים פנימה אל תוך המסעדה תוך שימוש באיומים של הפעלת משטרה ובתי המשפט, ואז בתוך המסעדה הוא לוקח נקניק העשוי משיירים של עור של פילים, צואת חולדות, תערובת של בשר חתולות שנדרסו על הכביש, בתיבולי חיידקי סטפילוקוקוס, ואז הוא פותח ללקוחות את הגרון באמצעות מלקחיים תוצרת גרמניה, ומאביס את הנקניק לתוך הפה. מייד לאחר מכן הוא מגיש קבלה ללקוח על סך של 1,000 ש"ח בעד הנקניק, ודורש שכר מהמעסיק בסך 5,000 ש"ח ל- 10 דקות עבודה.

זהו בדיוק המשל, וגם הנמשל בסיפורנו, וכעת אתם מוזמנים לשמוע את הראיון.

דברים דומים השמיעה עו"ס נעמה הרשקוביץ בתוכנית הכול דיבורים.

תמי מולד חיו.

תמי מולד חיו

ולהלן הראיון המבחיל:

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.