עו"ד יניב מויאל: ילד נפגע פיזית על ידי בן זוגה של האם ואת השופטת לא מעניין כלום

Spread the love

רשת ב', פארלי שחר ועו"ד יניב מויאל  המייצג אב שבנו נפגע מינית מבן זוגה של גרושתו, ורשויות הרווחה בשיתוף  עם המשטרה, במקום לסייע לקטין, הרחיקו את האבא הדואג מבנו.

סיפורו הבלתי נתפס של קטין בן 4.5 שנים שפקידת הסעד אילת קריסה מלשכת רווחה פתח-תקווה – הקפיאה את הטיפול בעניינו.

ילד פעוט שהוריו נפרדו נקרע בין אמו לבין אביו. ברשת מופץ סרטון ויראלי שקורע את הלב של הילד הקורא: "אבא, אבא".

עו"ד יניב מויאל: מגיע אלי אב מודאג מהתנהגות הבן שלו. יש לילד קשיים בהתפתחות השפתית שלו, הוא בוכה שהוא לא רוצה לחזור לאמא. אני שלחתי לך את הקלטת הראשונה שהאב הציג בפניי ואני הייתי פשוט בהלם. האבא הגיש תלונה חודש קודם על כך שהילד התלונן בפניו שעושים לו כואב בטוסיק. הילד נחקר במשטרת ישראל והוא גם טען שם כלפי מישהו ספציפי שנוגע לו בטוסיק ועושה לו כואב. התלונה נבדקה על ידי המשטרה והוקפאה.

פארי לי שחר: הוקפאה או נמצאה בלתי מוצדקת?

עו"ד יניב מויאל: הוקפאה. אנחנו ביררנו בתחנת משטרה אחרת במשטרת פתח-תקווה, והשוטרת אמרה שהתלונה הוקפאה ושלא ממשיכים בפעולות חקירה, ואז לא הייתה לנו ברירה וניגשנו לבית המשפט וביקשנו צו הגנה. פקידת הסעד לחוק הנוער לא טיפלה בנושא. השופטת נתנה בהתחלה צו הגנה ואחר כך היא ביטלה אותו והרחיקה את האבא מבנו.

פארלי שחר: מה שאני הבנתי, שהוקמה ועדה שבחנה איך פעלו העובדים הסוציאליים.

עו"ד יניב מויאל: שטויות במיץ עגבניות. לא הייתה שום ועדה. אני פניתי לפקידת הסעד הראשית בירושלים פק"ס חנה לוי. אני כל שבוע משוחח עם רחל זמל, הממונה על פניות הציבור במשרד הרווחה. היתה אפילו פעם שפרצתי בבכי בטלפון. היא לא התרגשה בכלל, זה לא עניין אותה בכלל. אני שלחתי לך תסקיר ראשון שהוגש לביהמ"ש. פשוט תסקירים שקריים שמגיעים לבית המשפט, תסקירים רשלניים, חד צדדיים, מאוד מגמתיים.

פארלי שחר: אתה יודע שבדרך כלל כשיש מצב כזה בין גבר לאישה שמתגרשים תמיד יש מתיחויות כאלה.

עו"ד יניב מויאל: הזוג התגרש בשנת 2011. לא היה שום דבר כל השנים ובני הזוג לשעבר היו ביחסים טובים. ברגע שנכנס לתמונה בן הזוג החדש של האמא , הילד התחיל לחטוף מכות נמרצות ביותר, ומאז הילד התחיל להקיא כל פעם שמחזירים אותו הבייתה כשהוא מבקש לא לחזור הבייתה.

פארלי שחר: שוב אני חוזרת. בבדיקה שאנחנו עשינו בדקו את הנושא. איפה זה עומד כרגע?

עו"ד יניב מויאל: לא בדקו את הנושא. אתמול היה יום ביקור של האבא עם הילד, והילד היה צריך לישון אצל האבא. האמא עוד פעם הפרה את הסדרי הראייה של האבא, היא לקחה אותו מהגן שעה מוקדמת יותר והאבא, באותו ריטואל, הלך למשטרת פתח תקווה, מילא דוח של הפרת הסדרי ראייה של הקטין איתו, ושוב פעם המשטרה תסגור את התלונה ברגע שהאבא יצא מהתחנה, מחוסר עניין לציבור, מהעדר אשמה, ויגידו לאבא 'לך לבית המשפט'. וכשהוא הולך לבית המשפט זורקים אותו מכל המדרגות, כי את השופטת לא מעניין כלום. לא מעניין כלום.

פארלי שחר: אתה יודע שמה שאתה אומר זה דברים מאוד קשים ומאוד חמורים. בוא נניח שמניחים בפניה ממצאים שמעידים…

עו"ד יניב מויאל: לא מעניין אותה. אני אומר לך חד משמעית שלא מעניין אותה. הבאתי לה תמונות של הילד פצוע והיא אמרה 'אני רואה רק שפשוף' וזהו. בזה זה נסגר. זה לא עניין אותה. הילד אמר לפני השוטרים שאותו חבר (של האמא) הרביץ לו, הילד אמר בבית החולים שאותו חבר גרם לו שטף דם ברגל. הוא אמר בפני האחות, בפני הרופא, בפני כולם.

פארלי שחר: אנחנו מביאים רק את הצד הזה, מפני שאת הצד השני לא הצלחנו לשכנע להעלות לשידור.

עו"ד יניב מויאל: הצד השני עלה לצינור לילה (ערוץ 10) ואמר שהילד הזה שקרן והוא אומר את הדברים האלה גם כלפי האבא. לא הייתה עדות אחת שהילד דיבר נגד אבא שלו. הילד היה צריך להיות אצל האבא שלו. במקום להוציא את הילד מרשות המתעלל, משרד הרווחה פעל בדיוק הפוך. הם השאירו אותו באותו בית שהתעלל בו במשך שנה וחצי. שנה וחצי הילד מתלונן שמרביצים לו ואף אחד לא מאמין לו. האמא אומרת שהילד אומר שגם אבא מרביץ לו, אבל אין עדות אחת לכך שהילד אמר שהאבא מרביץ לו. אני אשמח אם תבואו ותקבלו את כל התמונה האמיתית. אני לא מצליח להבין, כל הזמן באים ומעלים אותי לשידור ולא בודקים עד הסוף.

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.