מה קורה במסדרונות הכנ"ר – הכונס הרשמי? שערוריית עורכות הדין הקשקשניות

Spread the love

מה באמת קורה במסדרונות הכונס הרשמי (הכנ"ר) המטפל בפושטי רגל? תחקיר מיוחד מגלה שמדובר בחבורת נשים רכלניות ומשועממות שלא עושות כלום כל היום, אם הן בכלל מגיעות לעבודה. כיום כל תיק פשיטת רגל, קטן או גדול, מועבר אוטומטית לעורך דין המשמש כמנהל מיוחד. המנהלים המיוחדים הללו ניזונים ממצוקות החייבים, ומערימים עליהם קשיים, שכן כל פעולה מקנה להם זכות לגבות כסף מהקופה שהחייב צובר חודש בחודשו. התוצאה היא שכל מה שנשאר לעורכות הדין במשרדי הכנ"ר זה לפקח על המנהלים המיוחדים, ואופן הפיקוח מאוד טיפוסי למשרדי הממשלה הישראליים: עורכות הדין יושבות רגל על רגל במשרדיהם מאחורי דלתות סגורות ומנהלות שיחות כל היום זו עם זו, עם הילדים שלהם, עם הבייביסיטר, קובעות תור למניקור ומרכלות כל היום. כאשר הן נדרשות לחוות דעתן לבית המשפט, הן אוטומטית מבקשות דחייה מחמת "עומס" של לפחות 30 יום, ואז שוב פעם הן מבקשות דחייה. רק כשאין ברירה, הן כותבות שורה וחצי לבית המשפט וחוזרות לעיסוקיהן הרגילים: עוד רכילות, ועוד קשקשת בטלפון.

אחד החייבים מספר:

"תיק פשיטת הרגל שלי הוא בפיקוח עו"ד אחת בשם אביבית גושציני, והשם שלה הולם אותה היא באמת גוש ציני. בשנה האחרונה היא הייתה חצי שנה בחופשת לידה, ואף אחד במשרד לא היה מוכן לטפל בשום דבר עד שהיא תחזור. כאשר חזרה, הייתי מגיע למשרדי הכנ"ר שלוש פעמים בשבוע כדי לחפש אותה, ואף פעם לא ראיתי אותה. כל פעם השותף שלה למשרד היה עושה לי פרצוף ואומר "היא בדיוק יצאה", "היום היא חולה", "היא בטיפת חלב".כשהצלחתי לפגוש אותה, הסתכלה עלי כאילו נפלתי מהירח, ושאלה אותי "בשביל מה מיניתי לך מנהל מיוחד? תדבר איתו".

הבעיה עם המנהלים המיוחדים הללו היא שאין עם מי לדבר, בעיקר אם שווי התיק מאוד נמוך, ואז הם די כועסים, שאין להם ממה לגבות. המנהלים המיוחדים גובים 5% מהקופה שהחייב צובר כל חודש. לכן יש להם אינטרס להאריך את ההליכים האלה כמה שיותר, כדי שתצטבר קופה נאה, ממנה יגזרו את האחוזים שלהם. אחד החייבים מספר:

"רמת האטימות של המנהלים המיוחדים האלה גובלת בפלילים. שום דבר לא מעניין אותם. אין להם שום אינטרס לתקתק דברים. להיפך, ככל שהם מסבכים יותר את התיק, כך הוא מתמשך, וכך הקופה גדלה, והאחוזים גדלים. יש להם אינטרס לנפח את תביעות החוב".

על כל תביעת חוב שהמנהלים המיוחדים "בודקים", הם מקבלים 450 ₪. לכן שווה להם לאשר כמה שיותר תביעות חוב, כי אז הם יכולים ללחוץ על החייב שילווה כספים מהשורק האפור, כדי לשלם לנושים 30%, ואז הם לוקחים את ה 5% שלהם. נב ממש מעגל שוטה".

אכן ביקור קצר במסדרונות הכנ"ר בקומה השנייה ברחוב השלושה בתל אביב, מאשר את הדברים. כל הדלתות סגורות, ואי אפשר לדעת מה קורה מאחורי הדלתות האלה. אם פותחים להן את הדלת, אפילו בנימוס, הן מתנפלות עליך כאילו הרסת להם את היום. בשעה 11:30 בבוקר כבר אין עם מי לדבר, כולן מסתלקות הביתה. חלק משאירות את המחשב דלוק, כדי לעשות כאילו שהן רק יצאו לכמה דקות. כמובן שאין למי לצלצל כי הן לא עונות לטלפונים, ולמרות שהמיילים שלהן מפורסמים באינטרנט, הן פשוט לא עונות.

על כל השערורייה הזו מופקדת בתל אביב אחת בשם עו"ד נטע כצמן יעקובוביץ, שהיא ראש צוות הפרקליטות. אחד החייבים מספר:

"אחרי שאביבית גושציני הוכרזה בחזקת נעדרת למעלה מחודשיים, פניתי לבוסית שלה, נטע. נקשתי בדלת והיא ישבה שם עם עו"ד בטטה אחרת וקשקשו. צרחה עלי להמתין והמתנתי לה 40 דקות. היא הואילה בטובה להגיד לי שאביבית גושציני עושה את מלאכתה נאמנה, ושאי אפשר להחליף אותה. כשהבהרתי לה שהיא מתעלמת מהחלטת שופט הפשט"ר, ענתה לי ש"זה המצב, תבקש מהשופט לזרז את אביבית, מה לעשות שהיא עסוקה?" אותה נטע כצמן יעקבוביץ רמזה לי שאם אתלונן, התיק שלי יקבע לדיון בעוד שנה או שנתיים, ושממש לא כדאי לי לחזור לאותו משרד".

יצויין שחייבים רגילים מוצאים עצמם בין הכיסאות, ואין עם מי לדבר. המנהלים המיוחדים מעוניינים להנציח את ההליכים בשביל ללקט את האחוזים שלהם, והעורכות דין בכנ"ר פשוט מעוניינות שלא יפריעו להן להתעסק במלאכה האהובה עליהן: רכילות ושיחות על שופינג.

בין שאר הפרקליטות המשועממות במשרד הכנ"ר בתל אביב ניתן להזכיר גם את עו"ד כלנית הרמלין-וגר, המטפלת בתיקי פשיטת רגל בהם יש חוב מזונות, ותפקידה למנוע מהגברים לקבל הפטר מזונות, כדי שהם לא יוכלו לפתוח דף חדש בחייהם, ושעד סוף חייהם יהיו משועבדים לגרושתם, שבדרך כלל היא זו שהביאה להתדרדרותם הכלכלית. הגברים בתל אביב יודעים היטב שאם עו"ד כלנית הרמלין-וגר חתומה על מסמכים בתיק הפש"ר שלהם, כדאי מאוד להזמין חלקת קבר ופשוט לקפוץ מאיזה גג, כי חיים חדשים לא יהיו, ואור בקצה מנהרת הפש"ר לא יהיה, שכן כל עוד עו"ד כלנית בתיק, היא תעשה הכול לגרום לכך שחייב המזונות פשוט לא ירצה לחיות יותר.

בין הפרקליטות הכפופות לעו"ד כלנית ניתן לציין גם את עו"ד לבונה קורן, שאותה מתארים כמי שכל היום יושבת ואוכלת דונאטים וממתקים, ושום דבר לא מעניין אותה, חוץ מלחכות עד 11:30 ולהתעופף הביתה. שתי עורכות דין נוספות בצוות עו"ד יעל רתם ושרון קשפיץ, גם כן כמעט ולא מגיעות למשרד.

"הסיכוי לראות אחת משתי אלה בעבודה הוא כמו הסיכוי להרוויח ברולטה בלאס וגאס", אומרים לנו יודעי דבר.      

לאחרונה במשרדי הכנ"ר יצאו הפרקליטות מגדרן כדי להשיג לגב' מעיין סמידי, אחת הנשים של גואל רצון של 4%, בעוד כל שאר החייבים מחויבים לשלם 30%, ולשופטים לא אכפת אם הכסף בא מהשוק השחור, או תמורת מכירת כליה.

אין זה סוד שהשופטת חנה פלינר המופקדת בימים אלה על תיקי הפש"ר בתל אביב היא שופטת פמיניסטית, וכפי הנראה, רק מי שיחליף את מינו, יהיה לו סיכוי לזכות ברחמיה של שופטת זו.

"מדובר במרשעת שמתעללת בכל הגברים שמגיעים לאולמה. רק כשנכנסת אישה לאולמה, פניה של השופטת חנה פלינר מאירות, והיא מקבלת ריגוש. זה פשוט מדהים", אמר לנו אחד המומחים בתחום.      

slide1-n      

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.