הוועדה לזכויות הילד בלשכת עורכי הדין – ערב עיון בנושא: כלים לעו"ד להתפרנס מתעשיית הסחר בילדים של משרד הרווחה

Spread the love

מרץ 2015 – בערב עיון ישתתפו אדריכלי הסחר בילדים: עובדות סוציאליות ראשיות ושופטים העושים ימים כלילות בדלתיים סגורות ללא ראיות, כוח בלתי מוגבל לתלישת ילדים מביתם. לשכת עורכי הדין נרתמת לתעשיה ומכשירה עורכי דין בתחום.

מנחת הערב: עו"ד חווה קליין – 

בכנס ידונו לתפיסתם, בזכויות הילד להגנה מפני ההורים שלו ולהוצאתו בכפיה מביתו ומשפחתו בדלתיים סגורות, ללא ראיות, למוסדות הנעולים והחסויים של משרד הרווחה.

בכנס לא ידונו בזכויות הילד להגנה במוסדות הכליאה של משרד הרווחה או להגנה למשפט הוגן בביהמ"ש לנוער לחשיפת ההליך השיפוטי בבתי משפט.

בכנס לא ידונו בזכויות הילד להגנה במשפט צודק בהיבט הראייתי, האובייקטיבי, או על פי אמנת האו"ם ואמנת זכויות הילד כפי שבוצעה לפני 20 שנה בשאר מדינות העולם.

תזכורת: חנה סלוצקי בכל ראיונותיה אומרת שהיא לא טעתה 30 שנה ולא מצטערת על אף ילד שהיא הוציאה מהבית.

הציבור מוזמן לבוא ולהביע את דעתו.

הכנס ייערך ביום רביעי 25/3/15 בית הפרקליט, רח' דניאל פריש 10 ת"א.

עו"ד אתי שליכטר מתנגדת להתנהגות עו"ד חווה קליין והגיבה כך:

"חווה הרשי לי לא להסכים איתך, וזו אינה דעתי היחידנית, ישבנו וכינסנו את ועדת חוק הנוער על הרעיון של פאנל בענין כבר לפני שנה וחצי, המסקנה שהגענו אליה הינה חד משמעית אין טעם לתת במה להוראות והנחיות פנימיות של הרווחה שאינם חוקתיות ולהעביר אותם ככללים לעו״ד שיקחו את זה ככזה ראה וקדש וכך למעשה אנו מרחיבים את הנגע הזה, מה שנקרא מכשירים את השרץ.

החלטנו כי מתחילים מלמעלה מלשנות את הלקונות המשפטיות לשנות את התשתית שהרוסה מהיסוד ולנבור ולבחון לעומק להלחם עם הבסיס ואז לרדת לרזולוציות של המלצות בשטח כמו קידום ימי עיון שרק יגבירו את בנגע ויכשירו עורכי דין לשלק לפי כללי הרווחה כי נכון להיום אין שום כללים פרט לנהלים הפנימים של הרווחה, ואין צורך שאזכיר שמדובר בדיני נפשות ממש, אז כמו שרשמתי זאת לא רק דעתי האעשית ישבנו וחשבנו על זה לעומק בוועדה עוד לפני שנה וחצי והמסקנה שהגענו אליה היא שזה ממש לא הזמן ולא התוכנית להתחיל מלמטה…

חיhבים לאגור את כל האנרגיות לשינוי הממשי החוקתי ואז לרדת לרזולוציות של השטח.

ולא, אני ממש לא חושבת שמי שנגוע בדבר דוגמאת חנה סלוצקי, יכולה להתוות לנו סדר מקצועי! כמו שאמרתי, כשאין כללים אין כלים!

ומי כמוך יודעת שאין כללים וזה ג׳ונגל פרטי של פקידת סעד תורנית".

 עו"ד יוסי נקר מומחה חוק ונוער כתב על הכנס של עו"ד חווה קליין כך:

"פעילה חברתית סיפרה לי על איזה ערב עיון בהשתתפות שופטים, עובדים סוציאלים ואנשי הסיוע המשפטי על מה מותר ואסור בייצוג של עורכי דין בתיקי נזקקות.

באמא שלכם?

נראה לכם ששופטים ועו״סים כמו חנה סלוצקי ואנשי הסיוע המשפטי שלא נותנים את הסיוע המשפטי הראוי, לא מערערים, לא עומדים על קיום דיוני הוכחות, יגידו לי מה מותר ומה אסור?

כמו שאמר יאסר עראפאת עליו השלום (ההרעלה או האיידס): מי שלא מוצא חן בעיניו שילך לשתות את מי הים של עזה".

הוועדה לזכויות הילד בלשכת עורכי הדין - ערב עיון בנושא: כלים לעו"ד להתפרנס מתעשיית הסחר בילדים של משרד הרווחה - עו"ד חווה קליין
הוועדה לזכויות הילד בלשכת עורכי הדין – ערב עיון בנושא: כלים לעו"ד להתפרנס מתעשיית הסחר בילדים של משרד הרווחה – עו"ד חווה קליין

קישורים:

ועדת חוק הנוער נזקקות ורווחה לשכת עורכי הדין – הצעת חוק הסעד (קיום ועדות וסדרי דין בהם בענייני קטינים, נזקקים, מפגרים, חולי נפש ונעדרים), תש"ע-2014

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.