תקיפות והזנחה בהוסטל עין שמר לילדים בעלי מוגבלויות משרד הרווחה מטייח

Spread the love

[youtube=http://youtu.be/7flRgn8I0DI]

תקיפות והזנחה בהוסטל של ילדים בעלי מוגבלויות , גלי צה"ל , נטע קינד , 19/02/15
בימים האחרונים הגיעו לידי גל"צ מספר עדויות מהורים על אלימות והזנחה של ילדים בעלי מוגבלויות בהוסטל פרטי של רשת "בית אקשטיין".
הרשת בתגובה: "הנושא נבדק ולא נמצאה אמת בתלונת ההורים".

חשד להתעללות והזנחה בהוסטל לילדים בעלי מוגבלויות של רשת "בית אקשטיין" בעין שמר: סרטוני וידאו שהגיעו לידי ההורים מתעדים לכאורה את המדריכים בועטים, נוגחים וגוררים את הילדים שמתגוררים במוסד. זאת כאשר לטענת ההורים ההנהלה ידעה ולא עשתה דבר.

הפרשה התפוצצה בחודשים האחרונים לאחר שהודעה אנונימית הגיעה לאחת האמהות מעובד בהוסטל, שלא הסכים להזדהות בשמו. אותו עובד הוסטל כתב לה: "אני מתנצל על הודעה כזו אבל קרה מקרה חמור השבוע עם הבן שלך. צילמתי את התיעוד ממצלמות האבטחה כדי שההנהלה לא תמחק אותו".

באותו תיעוד נראה מדריך מהפנימייה תוקף ומכה את הילד. הוא בן 11, אוטיסט ברמת תפקוד נמוכה. ההורים ההמומים ראו בסרטון את אחד המדריכים בועט, נוגח ומרתק באלימות את הילד – תוך שהוא יושב עליו ומפעיל עליו את כובד משקלו". אותם הורים פנו למשטרה ודרשו חקירה מיידית, ואף התעמתו באופן ישיר עם הנהלת המקום והמדריך.
ברגע שהסיפור התפוצץ, תיבת השרצים נפתחה. ההורים פתחו קבוצת וואטסאפ ובה נחשפו עוד ועוד מקרי אלימות והזנחה. בזמנו, כל הורה חשב שהמקרה שלו הוא נקודתי, אולי מקרי, והוא בעיה עם מדריך כזה או אחר. אבל התמונה התבהרה ברגע שסיפורים נוספים נחשפו. בחלק מהמקרים בהם המדריכים הכו את החוסים, המנהל היה צופה בהתרחשויות במצלמות האבטחה ולא דיווח לאיש.
במקרה אחר שהגיע לגלצ, אמא סיפרה שעל הבן שלה הופיעו באופן קבוע סימנים כחולים. היא פנתה להוסטל והתריעה, אך הסימנים לא נעלמו. גם היא קיבלה הודעה אנונימית מאחד העובדים שסיפר לה על אלימות נגד בנה. גם לפני אותה הודעה האם הגישה תלונה במשטרה על מקרי הזנחה אחרים – שכחת הילד בהסעה, ומתן טיפול תרופתי שגוי במשך שבועיים שהפך אותו למה שהיא מכנה "זומבי מהלך".

כמו כן, רק השבוע המדריכים במוסד החליטו להשאיר את הילדים בחדריהם כמעט ללא השגחה, ויצאו אל מחוץ למוסד כדי להפגין נגד פיטורי אחד המדריכים. בכל דירה של ילדים, שכולם ברמת תפקוד נמוכה, נשאר מדריך אחד – בזמן שהשאר מפגינים בחוץ.

כל ההורים הללו הגיעו לישיבות עם הנהלת ההוסטל ועם נציגי הרווחה, ומלבד תגובות כמו "זה לא נראה כל כך נורא" וכמו "הדברים בטיפול" , ההורים גם גילו שחלק מההקלטות שאמורות לתעד את התנהלות המדריכים – פשוט נמחקו. אחת האמהות, יאנה לב, אמרה בראיון ליעל דן בגלצ כי "מדובר בהוסטל סגור ".

מבית אקשטיין נמסר בתגובה: "נבקש להדגיש כי מסגרת הדיור מנוהלת בקפידה על פי נהלים וסטנדרטים ברורים בפיקוח משרד הרווחה האגף לאוטיזם. כל אירוע המוגדר כחריג במסגרת מקבל טיפול ראוי ומקצועי כנדרש מאיתנו על פי חוק ומטופל על ידי הרשויות. איננו יודעים דבר אודות המקרה שתואר בפוסט וכפי שביקשנו מתוך חובת דיווח במידה ואכן קרה מקרה מסוג זה יש להביא הדבר לידיעתנו בהקדם האפשרי על מנת שנוכל לטפל כנדרש".

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.