משרד הרווחה מועצה אזורית מטה יהודה רודפים אחרי אם שעלתה לארץ לפני שלושה חודשים עם ילדיה

Spread the love

[youtube=http://youtu.be/aww9avtHRUI]

שירותי הרווחה מועצה אזורית מטה יהודה, הוציאו  צו מניעה ליציאתה מהארץ, חטפו את שני ילדיה וגרמו למעצרה בתואנה שאינה כשירה לגדל את ילדיה.

גיא לרר: השאלה שאנחנו שואלים היא לגבי מידתיות – מה צריך בשביל להפעיל את הנשק האיום הזה של לקיחת ילדים מהוריהם, והיום מקרה כואב במיוחד שנגמר במעצר של עולה חדשה מקנדה.
מורן שכניק: הסיפור הוא על צעירה שעלתה לישראל מקנדה לפני 3 חודשים בלבד.

האם אומרת (צולמה ע"י העיתונאי מוטי לייבל):  אני רק רוצה להגיע כבר בחזרה הביתה, לקנדה. אני רק רוצה להרגיש בטוחה. לא הייתי אמורה לקבל כזה יחס. זו לא מדינה דמוקרטית בכלל. באתי לכאן מבלי לחשוש מדבר. ועכשיו, כשכל זה קרה לי, אני מאמינה שיש פה כל כך הרבה שחיתות. זה לא היה צריך לקרות בכלל. זה לעולם לא היה קורה בקנדה.

מורן שכניק: נסביר. ל- ג' שני ילדים והיא נמצאת בחודש החמישי להריונה. הוריה התלוננו לרשויות הרווחה שהיא לא כשירה לטפל בילדיה. התלונות הללו הוצגו בסוף שבוע האחרון כשג' ניסתה לצאת מהארץ בחזרה לקנדה ואז היא גילתה שיש נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ עד אשר יוברר אם הטענה לגבי כשירותה של האם נכונה או לא.
נזכיר שוב, מדובר בעולה חדשה שנמצאת פה שלושה חודשים בלבד בישראל.

האם ג': שירותי הרווחה התקשרו אלי. הם התקשרו אלי בצורה מאוד לא מקצועית וצעקו עלי בטלפון. הם אמרו: "אנחנו דואגים. ההורים שלך חושבים שהילדים שלך לא בטוחים איתך".
מוטי לייבל: הם עשו הכל הכל הכל, בלי יוצא מן הכלל, לנתק את ג' מהילדים שלה.

האם: אני חוששת מהרשויות כאן. לעולם לא… אני לא מאמינה שהמדינה, שניצבתי לצדה, שניצבתי לצדה שוב ושוב בחושבי שהיא מקום הוגן, מקום טוב. לא מאמינה שהמדינה הזאת יכולה לעשות דבר כזה למישהי חפה מפשע. חפה מפשע.

מורן שכניק: התמונות האלה צולמו רק אתמול בערב, והבחור שראינו, מוטי לייבל, שמלווה את ג', מה שקרה כמה דקות בלבד אחרי מה שראינו הוא כמעט סצנה מסרט. לדירת המסתור פרצו שוטרים של משטרת ישראל ומשמר הגבול שבאו לעכב את ג' לחקירה, בגלל שהוצא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ. שירותי הרווחה, בשיחה שקיימתי איתם, לא ידעו להגיד לי מדוע ג' עומדת בסיטואציה הזו או האם יש חשש ממשי לחיי ילדיה שנמצאים בחזקתה.

שוטר: מבחינתי, אל תדאג. קצין החקירות שלנו יביא אותה.

עו"ד בני דקל: רגע, מה קורה עם הילדים?

שוטר: אני לא יודע בדיוק מה קורה.

עו"ד בני דקל: הילדים פה איתה. אתם לוקחים את הילדים איתה יחד?

שוטר: אני יודע שההורים שלה לוקחים אותם.

עו"ד בני דקל: ההורים שלה לוקחים אותם?! ההורים שלה לוקחים אותם וזה בסמכות מי? מי נתן לכם את הסמכות לקבוע שההורים שלה הם הראויים להחזקת הילדים?!

מורן שכניק: הילדים נאלצו לעבור לחזקת הוריה של ג' בזמן שהיא בחקירה, ולאן הולכת אמא? על זה גם לה היה קשה לענות.

האם: אתם הולכים לישון בבית של סבא וסבתא, כי אני לא אהיה כאן.

ילד: ולאיפה … הולך?

האם: לאותו מקום.

ילד: לאיפה את הולכת?

אמא: אני רק הולכת ל..

ילד: לחדשות?

אם: כן. אני אחזור מחר. אחזור מחר בבוקר לקחת אתכם, בסדר?

ילד: כן. את לא הולכת גם לישון (איתנו)?

אם: סביר שאלך לישון. בטח. ברור שאני צריכה לישון. אתם מוכנים ללכת?

ילדים: לא.

אם: הם לא מוכנים ללכת.

מורן שכניק: וכך זה נגמר. ג' מובלת על ידי שוטרים לניידת של משמר הגבול מלווה בניידת משטרה.

עו"ד בני דקל: שתי ניידות באו לאסוף אותה.

מורן שכניק: את הלילה היא העבירה בתחנת המשטרה מבוהלת, מפוחדת ורחוקה מילדיה כמובן. בינתיים הוחלט להשאיר את הילדים בני 5 ו- 6 בלבד אצל הוריה של ג'. היא, אגב, בהיריון בחודש חמישי. עד שעניינה יובא לבית המשפט, ג' כרגע ממתינה להחלטת שירותי הרווחה בעניינה. עדיין בלי יכולת לצאת את גבולות ישראל ובלי לדעת האם שני הבנים וזה או זו שטרם נולדו, האם יחזרו אליה.

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.