איילה חסון רשת ב': "אני בהלם כמו שאומרים. משרד הרווחה לא יודע כמה ילדים הוצאו מביתם!" עו"ד יוסי נקר מומחה חוק ונוער מביך את עו"ס חוה לוי

איילה חסון רשת ב': "אני בהלם כמו שאומרים. משרד הרווחה לא יודע כמה ילדים הוצאו מביתם!" עו"ד יוסי נקר מומחה חוק ונוער מביך את עו"ס חוה לוי
Spread the love

פברואר 2015 – רשת ב' עם איילה חסון בנושא מסוגלות הורית.

בעקבות הכנס שהתקיים שוחחה איילה חסון עם עו"ד יוסי נקר מומחה חוק ונוער, מושיע הורים וילדיהם, ופקידת סעד ארצית לחוק הנוער חוה לוי.

חוה לוי: מסוגלות הורית אנחנו בעצם מדברים על יכולת של הורה לתת לילד את הצרכים הבסיסיים, לספק עבורו מוגנות והתפתחות תקינה ובעצם לאפשר לילד להיות כמו כל ילד בכל בית. לא יותר מידי לא פחות מידי.

הגדרות עמומות וכלליות להכניס כל ילד לסל הסיכון: אם הילד התפתח יותר מידי או פחות מידי ההורה אינו מסוגל לגדלו.

רשויות הרווחה תולשות ילדים מביתם ומשפחתם ומפקירות אותם במוסדות, אומנה ואימוץ ללא פיקוח ומעקב. מדובר במערכת פרוצה הסוחרת בילדים ומשפחות.

חוה לוי מטילה האחריות על ההורים במידה והתפתחות הילד אינה נורמלית כהגדרתה וטוענת כי הם "חסרי מסוגלות" הורית ויש "לטפל" בהם או להוציא הילד מהבית.
חוה לוי מודה כי למשרד הרווחה אין נתונים כמה ילדים הוצאו מביתם מה שמעיד כי רשויות הרווחה מפקירות הילדים במסגרות חוץ ביתיות.

חוה לוי מכחישה כי רשויות הרווחה מוציאות ילדים בעיקר ממשפחות עניות למרות שמחקרים מראים כי רשויות הרווחה תולשות מבתיהם בעיקר ילדים ממשפחות עניות או מוצא מזרחי מה שע"פ אמנת האו"ם נחשב רצח עם.

התנהגותה של חוה לוי מצביעה על מדיניות סחר בילדים משיקולי תאוות בצע, הוצאת ילדים מביתם בכפייה בדלתיים סגורות ללא ראיות תוך שימוש במונחים עמומים "מסוגלות הורית", והפקרתם במוסדות אומנה ואימוץ לאונס והתעללות.

חוה לוי פקידת סעד ארצית לחוק הנוער לא יודעת כמה ילדים הוצאו לאומנה ומחוץ לבתיהם

איילה חסון שואלת את חוה לוי כמה ילדי אומנה יש מחוץ לבתיהם ולוי מתחמקת ועונה, קפצת לאומנה זה סוגייה אחרת.

עו"ד יוסי נקר מומחה חוק ונוער – משרד הרווחה לא יודע כמה ילדי אומנה יש. פשוט לא יודעים. הם לא יודעים כמה ילדים הוצאו מהבית. בשנת 2007 ביקשתי מחברת הכנסת שלי יחימוביץ, להגיש שאילתא לשר הרווחה, אז היה בוז'י הרצוג שר הרווחה, הוא עלה על דוכן הכנסת והציג נתונים לפי ישובים וכעבור זמן כאשר טענתי שהנתונים לא נכונים, באה הכחשה מצד הדובר, זה נמצא באתר של שלי יחימוביץ, ניתן לראות את זה, והדובר אמר: איננו יודעים כמה ילדים הוצאו מהבית. אין לנו נתונים. אנחנו לא יודעים איך שר הרוחה הטעה את יחימוביץ מעל במת הכנסת. עד היום הם לא יודעים כמה ילדים הוצאו מהבית, למרות שאפשר לחשב בקלות.

איילה חסון: אני לא מאמינה! שאלתי שאלה פשוטה ואלמנטרית. אני בהלם כמו שאומרים. אין שום נתונים.

ג'וליה טל

One thought on “איילה חסון רשת ב': "אני בהלם כמו שאומרים. משרד הרווחה לא יודע כמה ילדים הוצאו מביתם!" עו"ד יוסי נקר מומחה חוק ונוער מביך את עו"ס חוה לוי

  1. פקידה ארצית לחוק הנוער זה תפקיד מיותר. הם מתיחסים להוצאת ילדים מביתם ביתר קלות מעקירת שן. ילד צריך להיות עם הוריו ומשפחתו ואם יש בעיה צריך לטפל בכל היחידה המשפחתית ולשקמה. במקרים מאוד מאוד קיצוניים להפנות הילדים לתקופה מסויית לפי תוכנית טיפול לפנמיה ולהחזירם לביתם לאחר תום הטיפול השיקומי של התא המשפחתי. תוצאת הטיפול היא מדידה וכישלון יזקף לחובת הצוות המטפל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.