הורים נפגעי טרור משרד הרווחה מוזמנים להגיש תלונות למועצת האו"ם בז'נבה

הורים נפגעי טרור משרד הרווחה מוזמנים להגיש תלונות למועצת האו"ם בז'נבה
Spread the love

את התלונות יש לכתוב באנגלית, ולשלוח לכתובת הבאה:

Commission/Sub-Commission Team (1503 Procedure)
Support Services Branch
Office of the High Commissioner for Human Rights
United Nations Office at Geneva
1211 Geneva 10
Switzerland
Fax: + 41 22 9179011

CP@ohchr.org

נפגעי משרד הרווחה, נפגעי משטרת ישראל, נפגעי בתי המשפט, נפגעי משרד הבריאות וכל אזרח שנפגע מרשויות המדינה בנושא של הפרת זכויות אדם – האו"ם ממתין לתלונות שלכם בנושא, על מנת לחקור אותן עד תום ולהגיש את ממצאיו לממשלת ישראל ולמועצת האו"ם לצורך הפקת לקחים ונקיטת צעדים כנגד הגורם המושחת.

ילדים נפגעי רווחה – אם עובדי רווחה הפרו את זכויותיכם ופעלו בניגוד לאמנת זכויות הילד הבינלאומית. אם עובדי רווחה ניתקו אתכם ממשפחתכם בניגוד לרצונכם, רק משום שהיו "סבורים" בדמיונם החולני כי הוריכם מזיקים לכם, וללא שהיה ברשותם בדל ראיה נגד הוריכם – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

ילדים נפגעי רווחה אם נכלאתם במרכזי חירום של משרד הרווחה או במחלקות פסיכיאטריות, ועובדים סוציאליים מנעו מכם לימודים לפי חוק לימוד חובה ולפי סעיף 28 באמנת זכויות הילד הבינלאומית – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

ילדים נפגעי רווחה ישראל היא המדינה המובילה בעולם בהוצאת ילדים מהבית פר נפש. אם עובדי רווחה כלאו אתכם במוסד סגור, ושם עברתם מעשי התעללות ואונס, או שמצבכם הרגשי הדרדר בעקבות הניתוק מהמשפחה – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

ילדים נפגעי רווחה – ישראל היא בין המובילות בעולם באשפוז בכפיה במוסדות פסיכיאטריים. אם אושפזתם בכפיה במוסד פסיכיאטרי סגור בלחץ עובדות סוציאליות מהמחלקות לשירותים אנטי חברתיים, ובמוסד זה תוייגתם על לא עוול בכפכם כחולי נפש, הוכרחתם ליטול רעלנים מסוכנים במסווה של "תרופות", נקשרתם למיטה במשך שעות ארוכות, עשיתם את צרכיכם על עצמכם משום שנקשרתם למיטה ללא יכולת להתפנות, נכלאתם במשך שעות ארוכות בחדרים אפלים, נדקרתם בזריקות שגרמו לכם לשיתוק של הגוף במסווה של "תרופות הרגעה", נגרם לכם נזק בריאותי ללב, לכבד, לכליות, למח או לכל איבר אחר בגוף משום שפסיכיאטרים בחסות עובדים סוציאליים כפו עליכם ליטול סמים מסוכנים – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

ילדים נפגעי רווחה – אם עברתם כל אלימות ממסדית אחרת, בה הופרו זכויותיכם מצד המשולש האלים בעל שלושת הקודקודים המסוכנים ביותר: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ופסיכיאטריים. אם תויגתם על ידם כילדים לא ראויים, אם הם פגעו בשמכם הטוב, זאת באמצעות האבחונים המפוקפקים שלהם שמלאים דברי בלע ושטנה כנגד ילדים – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם נותקתם מילדיכם מצד עובדים סוציאליים ללא שהיה נגדכם בדל ראיה ואפילו לא הוגש נגדכם כתב אישום – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם פקידות סעד השיגו מסמכים חסויים עליכם או מסמכי אבחון חסויים על ילדיכם ללא צו שופט או ללא שחתמתם על כתב ויתור סודיות, ובכך עברו על חוק הגנת הפרט ו/או חוק זכויות החולה – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם עובדים סוציאליים פירקו לכם את המשפחה וגרמו לכם נזקים כלכליים ועוגמת נפש, ואתם רוצים לתבוע אותם על רשלנות, אך הם מסרבים למסור לכם את המסמכים אותם הלעיטו באינספור אמירות לשון הרע, וזאת בתואנת "חסיון" כדי להגן על עצמם – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם עובדות סוציאליות ניסו לתפור לכם תיק פלילי על מנת לחטוף מכם את ילדיכם, או לתייג אתכם כ"חולי נפש" ו"אלימים" על מנת לתפור לכם תיק של חוסר מסוגלות הורית – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם עובדות סוציאליות חקרו את ילדיכם מאחורי גבכם והסיתו את הילדים נגדכם בחקירה או ששטפו לילד את המח נגדכם בחקירה באינסוף שאלות מנחות ומכוונות שנוסחן "האם אמא הרביצה לך" או "האם אבא נגע לך בבולבול", ושאותן עובדות סוציאליות מסרבות למסור לכם את קלטת החקירה, כדי שתתבעו אותן על חקירה רשלנית והטרדה מינית של הילד (הקלטת נמצאת במשטרת ישראל, שאף היא מסרבת למסור את הקלטת בהוראת העובדות הסוציאליות) – הגישו נגדם תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם שופטים לעניני משפחה ונוער שפועלים בדלתיים סגורות וללא כל פיקוח ציבורי,פסקו לקחת מכם את ילדיכם בניגוד לחוק המקומי, ובניגוד לאמנת זכויות הילד- הגישו נגד השופטים הללו תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם שופטים לעניני משפחה ונוער שפועלים בדלתיים סגורות וללא כל פיקוח ציבורי, השמיטו פרטים מן הפרוטוקול בדיון המשפטי, קיבלו את חוות העובדת הסוציאלית ללא עוררין, ופסקו על סמך תסקיר (תשקיר) פקידת סעד ללא כל נימוק, וללא שבדקו את העובדות לאשורן – הגישו נגד השופטים הללו תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם שופטים לעניני משפחה ונוער שפועלים בדלתיים סגורות וללא כל פיקוח ציבורי, איימו עליכם משום שפרסמתם את קלונם ברבים או משום שלא מצאתם חן בעיניהם ("את לא תראי את הילדים שלך עד גיל 18", כך איימה שופטת על אמא שהעירה לשופטת כי יש לרשום את כל דברי הדיון בפרוטוקול) – הגישו נגד השופטים הללו תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם פסיכיאטרים אשפזו אתכם או את ילדיכם או את הוריכם בכפיה וללא הוכחה רפואית כי ה"חולה" הוא אכן חולה ומסוכן לסביבתו, זאת על מנת להשתיק את ה"חולה" – הגישו נגד השופטים הללו תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

הורים נפגעי רווחה – אם אויימתם על ידי משטרת ישראל שתתפור לכם תיק פלילי ותעצור אתכם ללא סיבה, רק משום שהעזתם להעלות בקורת דמוקרטית על הממסד ופרסמתם דברי אמת על שחיתויות הממסד- הגישו נגד השופטים הללו תלונה באו"ם על הפרת זכויות אדם.

אזרחים אחרים נפגעי רשויות המדינה – גם אתם מוזמנים להגיש תלונות על הפרת זכויות אדם לאו"ם.

נוהל הגשת תלונות לאו"ם על הפרות זכויות האדם בישראל:

באו"ם יש שני מסלולי תלונות: חשאי ופומבי. התלונה החשאית נקראת הליך לפי 1503 , היא מטופלת בצינורות דיפלומטיים, ותוצאותיה לא מפורסמות. האו"ם אינו מטפל בתלונות בודדות במישור המעשי אלא במישור המנהלתי בלבד, ואולם כאשר מצטברות תלונות בעלות אופי דומה, אזי האו"ם עובר למישור המעשי, ושולח שליח או חוקר או מעביר את הנושא למסלול הפומבי. לכן חשוב שכל פרט ישלח תלונה בה מתואר המקרה האישי שלו בו הופרו זכויותיו כאדם, כדי שזו תתווסף למצבור התלונות בנושא ואז התלונה תהפוך לתלונה קולקטיבית שמצריכה התייחסות מעשית.

כאשר מתקבלת תלונה, היא מועברת למוסדות המדינה, ועליהם להשיב תוך 12 שבועות לאו"ם, ללא עותק למתלונן. אחת לשנה באוגוסט, צוות האו"ם באוגוסט בודק את איכות התלונות, ותשובות המדינה, והדרך בה מתכוון האו"ם לטפל ב"מצב" המתואר.  אחת לשנה במרץ, צוות עבודה מיוחד בודק אם יש מכנה משותף לכל התלונות המצריך פעולה מיוחדת. תלונות אלה מתאימות למי שלא מצפה לפתרונות מיידים, ומי שמניעיו הם מצפוניים, זאת כדי למנוע מאחרים מלהיתקל באותו סוג של התעללות  ממסדית סדרתית ושחיתות שלטונית מתמשכת.

יש לציין אילו סעיפים בהצהרת האו"ם בדבר זכויות האדם הופרו, ולגבות את התלונה בראיות מוצקות. מצ"ב טופס דוגמא למילוי התלונה בהליך לפי 1503 בקישור הזה.

סעיפים בהצהרת האו"ם בדבר זכויות אדם:

 (1)  להיות חופשי ושווה בערכו ובזכויותיו

 (2)  זכות לחיים, לביטחון וחרות

 (3) זכות לחינוך

 (4) איסור עבדות

 (5) איסור עינויים

 (6) כל אדם זכאי להיות אישיות בפני החוק

 (7) איסור מאסר או הגליה באופן שרירותי

 (8) אדם מוחזק כזכאי עד שלא הוכחה אשמתו בבית משפט

 (9) הזכות לפרטיות

 (10) הזכות לחופש התנועה

 (11) הזכות לבקש ולקבל מקלט פוליטי

 (12) הזכות לאזרחות

 (13) הזכות להינשא, ולהקים משפחה

 (14) הזכות לרכוש פרטי

 (15) הזכות לחרות המחשבה המצפון והדת

 (16) הזכות לחופש הביטוי

 (17) הזכות לחופש ההתאגדות

 (18) הזכות לבחור ולהיבחר

 (19) הזכות לביטחון סוציאלי

 (20) הזכות לעבוד, ולבחור את סוג העבודה

 (21) הזכות למנוחה ופנאי.

סעיפים בהצהרת האו"ם בדבר זכויות הילד:

 (1) לכל ילד זכות טבעית לחיים

 (2) לכל ילד זכות להיקרא בשם

 (3) ילד לא יופרד מהוריו בניגוד לרצונם

 (4) הזכות להביע את דעותיו בחופשיות בכל העניינים הנוגעים לו

 (5) הזכות לחפש, לקבל ולמסור מידע ורעיונות מכל סוג שהוא

 (6) הזכות לחופש מחשבה מצפון ודת

 (7) הזכות לחופש ההתאגדות ולחופש ההתקהלות השקטה

 (8) שום ילד לא יהא נתון להתערבות שרירותית או בלתי חוקית בפרטיותו, משפחתו, ביתו ותכתובתו, ואף לא פגיעה שלא כחוק בכבודו ובשמו הטוב,

(9) לכל ילד תהייה גישה למקורות מידע כגון אמצעי התקשורת ההמוניים

(10) להורים או לאפוטרופסים החוקיים של הילד אחריות ראשונה במעלה לגידולו

(11) הזכות להגנה מפני כל סוגי האלימות – הגופניים והנפשיים

(12)  ילד ללא משפחה זכאי להגנה וסיוע מיוחדים מצד המדינה

(13) ילד שהינו נכה זכאי להינות מחיים מלאים

(14) זכותו של כל ילד לקבל שרותי בריאות

(15) זכותו של כל ילד להנות מרמת חיים המתאימה לו

(16) הזכות לקבל חינוך בבית ספר

(17) הזכות לפנאי, ולניצול הפנאי למשחק וכל פעילות אחרת

(18) הזכות להגנה מפני ניצול כלכלי: יקבע גיל מינימלי להתקבלות לעבודה, ויאסר להעסיק ילד בסוגי עבודה העלולים להזיק לו

(19)  הזכות להגנה מפני חשיפה לסמים

(20) הזכות להגנה מפני ניצול מיני

(21) הזכות להגנה מפני חטיפה, מכירה וסחר בילדים

(22)  הזכות להגנה מפני עינויים ועונשים אכזריים ובכללם מאסר עולם

(23)  ילדים מתחת לגיל 15 לא ישתתפו באופן פעיל במלחמה

(24)  המערכת המשפטית תתייחס ברגישות יתרה לילדים, והמדינות יקימו מערכות משפט נפרדות לילדים, יקבע גיל מינימום שמתחתיו ילדים לא יועמדו כלל לדין.

טופס תלונה למועצת האו"ם בז'נווה - פגיעה נגד הורים וילדים - עמוד ראשון
טופס תלונה למועצת האו"ם בז'נווה – פגיעה נגד הורים וילדים – עמוד ראשון
טופס תלונה למועצת האו"ם בז'נווה - פגיעה נגד הורים וילדים - עמוד שני
טופס תלונה למועצת האו"ם בז'נווה – פגיעה נגד הורים וילדים – עמוד שני

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.