נתל"ש קבע תלונה מוצדקת נגד דנה אמיר שופטת ביהמ"ש שלום ת"א – הוציאה צו חיפוש בבית עיתונאית בלי לציין מס' תיק, מהות חשד והעילה למתן הצו

נתל"ש קבע תלונה מוצדקת נגד דנה אמיר שופטת ביהמ"ש שלום ת"א – הוציאה צו חיפוש בבית עיתונאית בלי לציין מס' תיק, מהות חשד והעילה למתן הצו
דנה אמיר נתל"ש קבע תלונה מוצדקת
Spread the love

בתאריך 12/6/2014 הוציאה השופטת דנה אמיר, בימ"ש שלום תל אביב, צו חיפוש בביתה של עיתונאית לתפוס חפצים.

בצו החיפוש לא ציינה השופטת מספר תיק ומהות החשד והעילה למתן הצו. העיתונאית הגישה תלונה על פגיעה קשה ותהומית בכבודה, פרטיותה וחירותה מבלי שצוינה הסיבה לכך.

השופטת דנה אמיר, גרמה לאירוע מתגלגל של ליקויים חמורים במימוש הצו ב- 15/6/2014, כגון: מעצר שווא של העיתונאית. בסופו של יום לא נמצא בבית העיתונאית שום מסמך השייך למתלונן, והיא שוחררה כעבור מספר שעות. התנהגות השופטת דנה אמיר מהווה קרקע פוריה לשיקולים זרים ושחיתות תוך שימוש בכוח השררה למטרות אפלות.

נציבות תלונות הציבור על שופטים מצאה את התלונה נגד השופטת מוצדקת וקבעה:

"במקרה הנדון לא מולא הצו כנדרש. לעניין זה נדרשה הנציבות פעמים רבות בעבר, ובכלל זה ניתנו גם חוות דעת של הנציבות שבאינטרנט. גם המערכת השיפוטית מצאה ליידע את השופטים אודות הצורך להקפיד על מתן צווים כדבעי; חרף כל אלה ממשיכות להתקבל תלונות בעניינים אלה.

התוצאה היא שראוי לחזור ולהדגיש, פעם נוספת, כי השופט הדן בבקשה אינו יכול לסמוך על האמור בטופס הבקשה הממולא על ידי המבקש את הצו, וכי חלק הבקשה (כמודפס בבירור בצדו הימני העליון של הטופס), אינו מועבר למחזיק אצלו מתבצע החיפוש.

התלונה נמצאה מוצדקת".

צו חיפוש לקוי של השופטת דנה אמיר – החלטת אליעזר ריבלין נתל"ש, קובץ pdf

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.