הוגשה תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים כנגד סגלית אופק שופטת ביהמ"ש לענייני משפחה רמת גן – בגין סיכון חיי קטינים

Spread the love

תלונה הוגשה נגד השופטת סגלית אופק מבית משפט לענייני משפחה. מתוכן התלונה עולה, כי השופטת חרגה בפרשנותה את מהות החוק להוצאת צו הגנה לקטינים חסרי ישע, ואיינה ורוקנה את החוק ואת מהות "צו ההגנה" מתוכן.

תלונה כנגד השופטת סגלית אופק

בתאריך 10/7/14 הגשתי בקשה למתו צו הגנה לילדיי ולי, כנגד אביהם, שבביקורו האחרון בארץ – אוגוסט 2013, תקף את בני, חנק אותו, והכניס אותו עם בגדיו בכוח לאמבטיה כשהוא משפיל אותו בדברי תוכחה קשים: "אתה מסריח, כלום לא יצא ממך, תהיה הומלס". בנוסף, האב גזר לבתי את שיערה – שתי קוקיות, והותיר אותה מושפלת ובוכיה. אני הותקפתי על ידי האב, כשדחף אותי ברחוב על אזרח תמים שישב בספסל ברחוב המלך ג'ורג' בתל-אביב בנוכחות שני ילדיי שנותרו מבוהלים וחרדים.

מטרת הוצאת צו ההגנה, נדרשה לאור העובדה כי האב הודיע לי שהוא מגיע לארץ ורוצה לראות את הילדים. הודעתי לו שאין לי התנגדות, אבל לאור התנהגותו האלימה, אני מבקשת שהביקורים ייעשו במרכז הקשר למספר שעות.

השופטת סיגלית אופק דחתה את הבקשה למתן צו הגנה, מבלי שביצעה בדיקה טרם מתן החלטה החורצת דיני נפשות, וכך החליטה:

     "כל התיאורים המפורטים בבקשה אירעו שנים לפני הגשת הבקשה לפיכך אין כל אפשרות להיעתר לבקשה".

 הגשתי בקשה לעיון חוזר, בה הבהרתי לכבוד השופטת, כי אין מדובר "באירועים לפני שנים". מדובר באירוע שאירע לפני פחות משנה, וקיים תסקיר פק"ס לסדרי דין על כך בתיק ביהמ"ש המפרט את פגיעת האב בילדים ובי, וכי קיים בתיק דוח חקירת ילדים ממשטרת ישראל, המעלה דברים אחידים.

השופטת אופק, דחתה את הבקשה לעיון חוזר ופסקה:

     "ראה החלטתי הקודמת".

החלטת השופטת תמוהה והינה הרת אסון, ומעידה כי השופטת לא קראה כלל את הבקשה שהגשתי לה, ואם קראה, התעלמה לחלוטין מהשלכות ומצפי עתידי שעלול לקרות לילדיי.

בתיק בית המשפט קיימת חקירת ילדים ממשטרת ישראל על אירועי התקיפה שבוצעו בילדיי ובי, לפני פחות משנה בידי האב.

בתיק בית המשפט קיים תסקיר פקידת סעד המתאר את האלימות של האב כנגד הילדים וכנגדי, ואף בתיק קיימים תלונות שהוגשו למשטרה נגד האב.

סירוב השופטת לבקשה החורצת את גורל ילדיי, אסור לה להתקבל ולעבור על סדר היום. לטעמי מדובר במשוא פנים חריג הגובל בזלזול ורשלנית רבתי כלפי גורל ילדיי המופקרים בידי החלטה שיפוטית לא היגיונית והמנומקת באופן לא נכון ומעוול.

החלטת השופטת מעבר להיותה מקוממת, היא מחרידה ומזעזעת ומוכיחה מעל לכל ספק, כי השופטת לא טרחה לקרוא את הבקשה ונספחיה המצורפים המוכיחים בראיות, כי האב תושב חו"ל, בביקורו הקודם בארץ לפני פחות משנה, נהג באלימות כלפי וכלפי הקטינים, כיומיים לאחר אירועי האלימות חזר לחו"ל. ובתקופה הקרובה מתכוון להגיע לביקור .

אין מדובר ב"אירועים לפני שנים". מדובר באירוע מחודש אוגוסט 2013, כשהאב עד עצם היום הזה, לא הביע התנצלות על מעשיו, ומי ערב לי שהאב לא ירצח את ילדיי, כשם שעשה אב גרוש ממושב ישרש כמעשה נקמה בגרושתו?

להזכיר, כי לאחרונה, כולל בחודש זה, בוצעו מקרי רצח אכזריים של ילדים בידי אבותיהם, כנקמה בגרושתם, מן המקרים האחרונים: אלי לוי רצח את שני ילדיו בישוב ישרש כנקמה בגרושתו, ובתאריך 9/7/14 אב שרף למוות את שלושת ילדיו  בכפר אום טובא, כנקמה בגרושתו.

השופטת סגלית אופק, חרגה מפרשנות בקשת צו ההגנה ולמעשה איינה אותה מתוכן. אם על מקרי אלימות כה קשים של האב כלפי ילדיי, שגרמו לחקירת ילדים ולטראומה קשה לילדיי – לא יוצא צו הגנה, על אלו מקרים כן מוצא צו הגנה?!

הבקשה לצו הגנה כוללת עובדות המגובות בראיות, מביקורו של האב מלפני כשנה, מהם עולה כי האבא איננו "אדם מהיישוב", הוא אדם שהורשע בפלילים – באלימות, הוא אדם ששם נר לרגליו את השקר, הבדיה והסילוף והותיר אישה ושני ילדים המומים ופגועים מדרך התנהלותו, אלימותו ושקריו.

אי מתן צו הגנה לאמא וילדיה, מפקירה את ילדיי, חלילה, למעשה או ניסיון תקיפה נוסף של האב נגד ילדיי, כשהשופטת יכולה למנוע זאת.

כשמדובר בדיני נפשות, תמיד תיטה הכף לטובת מתן צו, שכן כפי המוכח בראיות, מדובר באב עבריין מורשע באלימות, שלא קיבל טיפול באלימותו, שלא הביע חרטה על מעשיו, ולא ברור מה ימנע ממנו לתקוף את ילדיו שוב, כשהוא מקבל גיבוי ממערכת המשפט.

נא טיפולכם בהתנהלות השופטת ורענון נוהלי הוצאת צו הגנה אצל השופטת.

בכבוד רב ובברכה,

xxx

***
הערה:
האמא הגישה ערעור על החלטת השופטת סגלית אופק לבית משפט מחוזי וקיבלה צו הגנה לשלושה חודשים.
קישורים:

ג'וליה טל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.