בלוגרית נעצרה בגלל שפרסמה פרטים אישיים על מנכ"ל משרד הרווחה | אור קשתי

Spread the love

בלוגרית נעצרה בגלל שפרסמה פרטים אישיים על מנכ"ל משרד הרווחה  | אור קשתי

http://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.2352194

במשטרה בודקים אם לורי שם טוב עברה על חוק הגנת הפרטיות. עם זאת, באגודה לזכויות האזרח ציינו כי מעצרה הוא יוצא דופן במאמצי אכיפת החוק

המשטרה עצרה בראשית השבוע את הבלוגרית לורי שם טוב, והזהירה אותה שלא לפרסם מידע אישי על מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן. בשבועות האחרונים פרסמה שם טוב, בכמה אתרי אינטרנט שהיא מפעילה, מסמכים רשמיים שנשלחו למנכ"ל המשרד – שעסקו בדו"חות חניה שלא שולמו ובהלוואות שקיבל בסכומים מקובלים. במשטרה בודקים אם שם טוב עברה על חוק הגנת הפרטיות. עם זאת, באגודה לזכויות האזרח ציינו כי מעצרה הוא צעד יוצא דופן במאמצי אכיפת החוק. המשטרה פתחה בחקירת הפרשה בעקבות תלונה שהגיש סילמן.

בשנים האחרונות מנהלת שם טוב מאבק קשה נגד רשויות הרווחה. לדבריה, הפרסום רלוונטי לבחינת תפקודו של מנכ"ל המשרד, אך במשטרה אומרים כי המסמכים אינם נוגעים לנושאים מקצועיים בעבודתו של סילמן. לטענת מנכ"ל המשרד, שם טוב שייכת ל"קבוצת שוליים שמנצלת את האינטרנט כדי להכפיש את רשויות הרווחה, ואת החסיון שאינו מאפשר להגיב על הטענות המועלות, תוך יצירת מסע השמצות מאיים. הגיע הזמן להפסיק לפחד מקומץ מתלהם".

מנכ

מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן. צילום: מוטי מילרוד
שם טוב היא דמות מוכרת במאבק של קבוצת הורים נגד עובדים סוציאליים (עו"סים), על רקע החלטות הקשורות בהוצאת ילדים ממשפחותיהם. באחד האתרים שהיא מפעילה, נכתב כי "עובדים סוציאליים מפקיעים ללא הצדקה את הזכות של הורים לגדל את ילדיהם ללא התערבותם". באתר אחר נכתב כי הוא "משמש שופר לזעקות שבר של אמהות, המורחקות מילדיהן בשל התערבות ברוטלית של שירותי הרווחה הרואים באמהות חד-הוריות, לרוב, טרף קל לחטיפת ילדיהן". באתרים נמתחת ביקורת קשה על העובדות הסוציאליות.

לפני כחודש החלה שם טוב, המחזיקה בתעודת עיתונאי מטעם לשכת העיתונות הממשלתית, לפרסם בבלוגים שהיא מפעילה מכתבים רשמיים שנשלחו למנכ"ל סילמן העוסקים בענייניו הפרטיים. בתגובה, התלונן סילמן במשטרה על הטרדה, על גניבת מסמכים ועל חדירה לפרטיות.

ביום ראשון האחרון נעצרה שם טוב לחקירה, והמחשב האישי שלה הוחרם. היא שוחררה כעבור כמה שעות. לטענתה, במסגרת השחרור בערבות אסרו עליה השוטרים לפרסם כל התייחסות לסילמן במשך 30 יום, וכן דרשו ממנה להסיר פרסומים מהאינטרנט. עוד אמרה כי לא קיבלה עותק מתנאי השחרור. לדברי עורך דינה של שם טוב, פיני פישלר, "זכותו של 'הנפגע' (סילמן, א"ק) לפנות לערכאות בהליך אזרחי, והשימוש במשטרה הוא פסול ונפסד".

[youtube=http://youtu.be/K_t0Nup0CRU]

במשטרה אמרו אתמול כי שם טוב הוזהרה שלא לפרסם מסמכים אישיים הפוגעים בפרטיותו של סילמן, והדגישו כי המסמכים לא התייחסו לנושאים מקצועיים בעבודתו של מנכ"ל משרד הרווחה.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מחובתה להזהיר חשוד כשהוא מבצע עבירה פלילית, ובמיוחד אם החוקר מתרשם שהחשוד כלל לא מפנים את חומרת מעשהו. לעצם העניין, החשודה פרסמה מסמכים פרטיים שפרסומם אינו מותר על פי חוק, גם אם מדובר באיש ציבור, והעונש הקבוע בחוק על עבירה זו הוא עד חמש שנות מאסר. לכן היא נחקרה, הוזהרה ושוחררה בתנאים". במשטרה לא מסרו מה היו התנאים לשחרורה.

לדברי עו"ד אבנר פינצ'וק, מהאגודה לזכויות האזרח, "אפשר לשאול אם גם במקרים אחרים, בהם עולה חשד לפגיעה בפרטיות, מטפלת המשטרה באותה עוצמה ונחישות, או שמא לזהותו של המתלונן יש בכל זאת השפעה. על פי המקרה הנוכחי, עולה כי המשטרה מזמינה כל אזרח בנסיבות דומות להתלונן בפניה – ומבטיחה לפתוח בחקירה".

מנכ"ל המשרד, סילמן, הבהיר מנגד כי "התלונות שעובדות סוציאליות הגישו למשטרה נסגרו מ'חוסר עניין לציבור'", וכי רק עם כניסתו לתפקיד הוא נחשף להיקף תופעת ההשמצות דרך האינטרנט. לדבריו, "מדובר בקבוצה מיליטנטית שמנסה להטיל אימה ולהפעיל לחצים על העו"סים – כדי להשפיע על קבלת ההחלטות. זו תופעה הרסנית. אנחנו כבר רואים עובדים סוציאליים שלא רוצים לעסוק בענייני ילדים ומשמורת כי רודפים אחריהם. כל זאת לא אומר שאנחנו לא צריכים לבדוק את עצמנו ולתקן איפה שצריך".

הוא הוסיף כי "פרסום המסמכים הוא חדירה לפרטיות, ו'תוכיח שאין לך אחות'. לא ייתכן שמנכ"ל משרד ממשלתי יחוש מאוים. יש גם ח"כים שחוששים להתעמת עם הקבוצה הזו ומשתפים איתה פעולה. שום חבורה כזאת לא תלמד אותי מהי ציונות ומה צריך לעשות למען הציבור".

[youtube=http://youtu.be/poqyQffLZn4]

ומנגד – יוסי סילמן, מנסה, לשיטתו, להשתיק את העיתונאית ולמנוע ממנה למתוח ביקורת על כשליה של המערכת שבראשה הוא עומד – וכך במקום להורות על ביצוע בדיקה מעמיקה – מדוע העיתונאית אינה רואה את ילדיה במשך 5.5 שנים ולהסיק את המסקנות המתבקשות נגד פקידות הסעד – מחמת זאת שלא קיימו צווי בית המשפט – נעשה ניסיון אכזרי ומקומם לגול את האחריות לנזקה של האם… על האם.

בניגוד לחוק המחייבו בסודיות – מנכ"ל משרד הרווחה מפרסם שוב ושוב ברשת הפייסבוק פרטים על מעמדם של ילדיה של האם כנקמה על פרסומיה.

יוסי סילמן עובר על החוק ומנצל לרעה את מעמדו ונגישותו למידע שהובא לידיעתו במסגרת תפקידו, כדי לבוא חשבון עם העיתונאית ולפרסם ברבים, ברשת הפייסבוק, פרטים סודיים בדבר מצבם ומעמדם של ילדי העיתונאית. הפרסום המקומם והבלתי חוקי מבוצע על ידי מנכ"ל משרד הרווחה, בתגובה, כביכול, לחשיפה על אודות מעשיו המביכים בנושאים כספיים המפורטים בקישורים מטה.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10204147552672231&id=1328414845&p=0&refid=52

יוסי סילמן

היי חברים
שעת לילה מאוחרת מונדיאל ברקע ומחשבות מתרוצצות בראש.

הנני משרת בתפקיד ציבורי שנה ולאט לאט במהלך עבודתי נחשפתי לתופעת האיומים המלוה את עבודתנו הציבורית. במשרד הרווחה עובדות סוציאליות נחשפות לאלימות מילולית ופיזית ואלימות אינטרנטית קשה. קבוצות שוליים פותחים במתקפה קשה מאוד נגד המימסד ונגד עובדים ברמה אישית.

מה לא נאמר שם חוטפי ילדים , סוחרי בילדים מסממים ילדים ולא אתפלא אם יאשימו אותנו בשתיית דם הילדים בפסח. תאמינו לי בהתחלה זה נראה לי הזוי ואף לא משמעותי שהרי לא סביר שמישהו יקח את זה ברצינות אך לצערי עקב אוזלת ידה של המערכת בטיפול בתופעה ובנוסף תמיכה של נבחרי ציבור בקבוצות שוליים אלו, גרמו להעצמת התופעה. אומר שלהערכתי התמיכה של חלק מאנשי הציבור נובע ברובו מפחד ומחשש מקבוצות אלו , אני ראיתי את ח"כ משה פייגלין עובר תדרוך עי יאקי בן יששכר אחד מאותם פעילים. אני זיהיתי פתקים שהועברו במהלך התכנסות ועדה בכנסת לחכ ניסים זאב משס תוך כדי דיון המנחים אותו מה להגיד , ואף לצערי יושבת ראש ועדה מסוימת נותנת זמן במה לחלק מפעילים אלו שלאחר בדיקה מסתבר שהסיפור שסופר לא תואם למציאות.

לאחרונה נעשה ניסיון להלך עליי אימים על ידי מספר גורמי שוליים ועיתונאי קטן בשם יואב יצחק , גורמים אלו ניסו ללחוץ עליי לשנות החלטה בעיניינה של ….

אותם גורמים גנבו דברי דואר פרטי הסתובבו במקום מגוריי ופרסמו כתבות מבזות עליי , אז אגיד שכמובן הכל נבדק והכל קשקוש מקושקש להוציא דוחות חנייה שצצו להם אחרי ארבע שנים מי זכר בכלל ושולמו מיד . אבל אגיד שאותם ברנשים התבלבלו אם מישהו מהם חשב שארתע או אגמגם אז הצחקתם אותי , אני נחוש לתת גיבוי מלא לעובדים הסוציאלים ובמקביל כמובן אדרוש לבדוק את עצמינו ולהשתפר ודוח סילמן הוא בכוון הנכון אך במקביל אמצה את הדין עם הפרחחים , הגשתי תלונה פלילית נגד הליצנים ויש בכוונתי להגיש תלונה אזרחית בגין לשון הרע .ולגבי העיתונאי הקטן מיותר להתייחס הוא בשוליים כבר זמן ממושך.

אני מודה לשר מאיר כהן על תמיכתו ומאבקו למען העובדים הסוציאלים ברנש קשוח מאיר.

אגב כבר אחד אחד במשחק של רוסיה נגד דרום קוריאה , לילה טוב"

וזו התגובה של דוד גולן דובר איגוד העובדים הסוציאליים:

תגובה של דוד גולן בפוסט של יוסי סילמן

יוסי סילמן פייסבוק 18.6.2014יוסי סילמן פייסבוק 18.6.2014יוסי סילמן פייסבוק 18.6.2014

קישורים:

ג'וליה טל

One thought on “בלוגרית נעצרה בגלל שפרסמה פרטים אישיים על מנכ"ל משרד הרווחה | אור קשתי

  1. לא יאומן אבל אין מה לעשות חובתינו לחשוף כל אמת על פעילות פוגענית כזאת או אחרת ואני כפעיל חברתי מכיר את ההרגשה אבל אני לא יתן לאף גורם להשפיע על פעילות למען הציבור .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.